Vad välja av CBR 600F, R6, ZX6R eller GSX-R 600??

Det känns något skevt att jämföra Cbr 600f (91-97) med En R6:a, klart att försäkringen är billigare på CBR:n. då både konstruktionen och hojen är äldre än R6:an.

Om jag vore trådskaparen och ville ha en honda, skulle jag hoppa över Cbr600 f2-f3 då modellen ju knappast har förrändrats utseendemässigt sen 91 (liten uppputsning av front och annan akter på de senare). och istället köpa en CBR600f4 då de kom 98-99?, och finns ett antal på blocket som säkerligen går att pruta endel på nu i höst. En nyare konstruktion och framförallt mkt snyggare utseende.

//Joakim.J

Det känns något skevt att jämföra Cbr 600f (91-97) med En R6:a, klart att försäkringen är billigare på CBR:n. då både konstruktionen och hojen är äldre än R6:an.

Om jag vore trådskaparen och ville ha en honda, skulle jag hoppa över Cbr600 f2-f3 då modellen ju knappast har förrändrats utseendemässigt sen 91 (liten uppputsning av front och annan akter på de senare). och istället köpa en CBR600f4 då de kom 98-99?, och finns ett antal på blocket som säkerligen går att pruta endel på nu i höst. En nyare konstruktion och framförallt mkt snyggare utseende.

//Joakim.J

Det blev en R6a -99 med 1800mil på mätaren Har bara hunnit med en liten tur nu ikväll, men hittills är jag grymt nöjd :tummenupp

Tack för alla svar :yoparty

Grattis! Tusan vad kul! Hoppas det blir många roliga mil! :tummenupp
Får man fråga vad du fick ge? Letar också efter hoj just nu.

MVH/Dadde

Grattis till hojen. :)

Vad blev det för pris på försäkringen?

Henrik

Tackar! Känns riktigt kul :)

Eftersom man är sann entusiast och inte räds lite kyla och regn så tog jag en åretrunt försäkring hos folksam. Gick på ca 8000:- halvförsäkring helår, jag är 27år och bor i Sthlm. Och då är det ganska rimliga självrisker. Tror det var 3000:- för stöld. Så det känns ok! :tummenupp

Grattis! Tusan vad kul! Hoppas det blir många roliga mil! :tummenupp
Får man fråga vad du fick ge? Letar också efter hoj just nu.

MVH/Dadde

Gav 33` för en svensksåld 99a med 1800mil på mätaren. Hojen är i ruskigt bra skick och alla slitdelar som nya så det känns ok. :)

Last edited:
Det blev en R6a -99 med 1800mil på mätaren Har bara hunnit med en liten tur nu ikväll, men hittills är jag grymt nöjd :tummenupp

Tack för alla svar :yoparty

Grattis, det var det bästa du kunde valt av de alternativen.:tummenupp CBR 600F är rent omodern i jämförelse.

//Joakim.J

Helt rätt!

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...