Vad väger ett skinnställ.... ungefär?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Jag har köpt ett skinnställ som hänger i Berlin och jag skulle behöva packa ner det i en väska och flyga hem det.... och då kommer ju funderingar på bagagevikt.

Ja, jag kan köpa en våg och väga, men finns det någon här som redan har gjort det??
 
4,5 kg vägde mitt tyska skinn (2-delat Büse).
 
Jag flög en gång med stället på mig, packade ner hjälmen, handskar, buff i handbagaget. Hade motorcyckeln i Sthlm så smartaste lösningen. Tullmannen på Hässleholms flygplats bara skrattade, han körde hojj själv =)
 
Jag flög en gång med stället på mig, packade ner hjälmen, handskar, buff i handbagaget. Hade motorcyckeln i Sthlm så smartaste lösningen. Tullmannen på Hässleholms flygplats bara skrattade, han körde hojj själv =)

Jag flög inte utan åkte T-bana för att hämta hojen på mc kompaniet i sthlm och fick väl gå 1km (gick fel) för att komma dit i +25...folk kollade ganska mkt på den genomsvettiga illröda killen som kom gående i skinnställ :rolleyes:
 
Ha det blev ju mot förmodan en kul tråd tillslut.
Är det fler som har historier om vad dom gjort iförda skinnställ??
Kom igen fram med det nu....:D
 
Jag flög inte utan åkte T-bana för att hämta hojen på mc kompaniet i sthlm och fick väl gå 1km (gick fel) för att komma dit i +25...folk kollade ganska mkt på den genomsvettiga illröda killen som kom gående i skinnställ :rolleyes:

I det fallet skulle jag väga risken för hjärtflimmer och uttorkning mot risken för asfaltseksem och låtit skinnstället ligga hemma.
 
I det fallet skulle jag väga risken för hjärtflimmer och uttorkning mot risken för asfaltseksem och låtit skinnstället ligga hemma.

Eller göra som jag gjorde när hojen var på larminstallation; packa ner ryggskydd, ställ och stövlar i en stor jävla plastpåse. Lägg handskar, hjälm och underställ i en ryggsäck. Byt kläder på plats, släng ner dina vanliga i ryggsäcken och kör hem i normalt tempo. :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top