Vad utsätts folk för i SAW II & III?

USID

Snön är död! Fast nu lever den igen!
Gick med
11 Feb 2006
Ort
I ett tegelhus
Hoj
Turistbuss för grus.
Jag är vara alldeles för feg och fjantig för att se dessa filmer, har sett ettan och den var väl inget vidare... :gnissla
Samtidigt kan jag inte låta bli att vara nyfiken på vilka hemskheter karaktärerna utsätts för eller tvingas göra med sig själva.
Kort och gott, jag vill veta vad som händer men är för feg för att se filmen.

Berätta vettja! :näsblod
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
3:an har jag inte sett men i 2:an är det bl.a.
Snubbe får välja mellan att få huvudet mosat i en spikförsedd rävsax eller att skära ut sitt öga och ta nyckeln som ligger bakom och låsa upp saxen.
Tjej blir nerkastad i en grop med gamla sprutor för att leta efter en nyckel.
Snubbe fastnar med underkroppen i en ugn och bränns ihjäl.
Tjej fastnar i en låda med nån slags knivar som skär upp handlederna.
m.m.
Väldigt lik "house of 9" som jag tyckte var bättre.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
*** SPOILERS *** saw III






























En poliskvinna blir upphängd med krokar i bröstkorgen. Nyckeln ligger i ett kärl av stark syra, så hennes händer mår inte så bra av att hämta den...

En man sitter fast med kedjor, som sitter djupt i kroppen. En tidsinställd bomb finns i rummet, och han måste dra sig loss från kedjorna för att hinna ut innan bomben utlöser.

En kvinna är upphängd i ett frysrum, och blir med jämna mellanrum spolad med vatten så att hon till slut ska bli djupfryst i ett ispaket.

En man ska dränkas av ruttna, nermalda griskadaver.

En man sitter i en vridanordning som sakta skruvar sig runt armar, ben, bål och huvud. Nyckeln sitter i en anordning kopplad till en hagelbössa (någon annan får hämta den).

En man får halva huvudet bortskjutet av nyss nämnda hagelbössa när nyckeln hämtas.

En kvinna (läkare) får huvudet bortsprängt av ett "halsband", vars utlösning är kopplad till Jigsaw's puls. Om Jigsaw dör, sprängs halsbandet.

Jigsaw får halsen avskuren av en vinkelslip, och därmed utlöser ovan nämnda halsband.
...............
Glömde jag nåt?
------------------

Edit: Ang. filmerna tyckte jag ettan var suverän, tvåan klart godkänd, men trean sådär. Ettan hade en mycket välskriven plot. Trean kändes lite meningslös, ingen direkt följsam handling, det var mer en "hmm....ok...." känsla efter den. Visst, den var "gorey", men handlingen var sugig. Jag saknade djupet och intrigen som fanns i ettan.
 
Last edited:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Har nu snabbt scrollat förbi alla svar i den här tråden för att undvika att läsa nån spoiler för Saw III.
Jag tänkte bara fråga, hur är den, är den bra?
Tyckte att tvåan var lite tråkigare än ettan..är trean ännu sämre?

Hörde att Hans Wiklund sa att den sög, men vad säger ni "vanliga" icke filmresencenter (stavning?) som har sett den?

Skicka gärna PM med svar :)
 

USID

Snön är död! Fast nu lever den igen!
Gick med
11 Feb 2006
Ort
I ett tegelhus
Hoj
Turistbuss för grus.
Skalman skrev:
2615654 *** SPOILERS *** saw III


Edit: Ang. filmerna tyckte jag ettan var suverän, tvåan klart godkänd, men trean sådär. Ettan hade en mycket välskriven plot. Trean kändes lite meningslös, ingen direkt följsam handling, det var mer en "hmm....ok...." känsla efter den. Visst, den var "gorey", men handling var sugig. Jag saknade djupet i intrigen som fanns i ettan.



oookej, det lät inte så farligt. Jag var rädd att det skulle ha något med tänder att göra eftersom jag lider av übertandläkarskräck:gnissla
Fast det känns fortfarande onödigt att se filmerna.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
För alla SAW-fantaster som mig själv så måste jag slå ett slag för "See no evil". Jag såg den för nån timme sedan och den var inte lika nyskapande och fantasifull som "SAW" men den är klart sevärd om man gillar denna genre :tummenupp
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
1an var väl rätt shysst, räddade sig själv lite med det oväntade slutet. Antar att uppföljningsfilmerna i vanlig ordning suger.

Någon som har sett Tarantinos nya film? Minns inte vad den heter men är rätt ruskig och blodig verkar det som. Troligtvis värre än SAWfilmerna...
 

Glassen

Förbjud förbud!
Gick med
22 May 2006
Ort
Ångermanland
Hoj
En cross
lorkan skrev:
2616137 Någon som har sett Tarantinos nya film? Minns inte vad den heter men är rätt ruskig och blodig verkar det som. Troligtvis värre än SAWfilmerna...

Kan du möjligtvis mena Hostel, eller har han gjort en ny igen?:va
Om du nu menade Hostel, så sög den gnu, absolut inte värt tiden att tanka:mad:
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Om jag ska betygsätta på 1-10 skala så får:

saw: 9
saw II: 6
saw III: 4/5

USID: interner är gratis, bara att ladda hem ju :)

QT håller på med en film som heter "Grindhouse" som ryktas vara väl värd att vänta på. Kommer 2007.
 
Last edited:

darth_igel

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
utbytt mot en Caterham
Har de här filmerna någon handling eller är det bara allmänt splatter? Tacka vet jag klassiker som t.ex Exorcisten
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
darth_igel skrev:
2616245 Har de här filmerna någon handling eller är det bara allmänt splatter? Tacka vet jag klassiker som t.ex Exorcisten
Den första filmen är relativt snyggt uppbyggt rent psykologiskt. Spänningen hålls uppe och vändningarna är inte helt förutsägbara. Dock räckte det att se den en gång och uppföljarna har jag inte tagit någon notis om.
 

Solid snake

Guest
Kort svar: de utsätts för saker som inte är speciellt bra för deras hälsa och välmående.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Catway skrev:
2616232 Älskar Saw fimerna! =) Skulle vilja se III på bio,, hur länge måste jag vänta tro? =/

Tja, den har premiär idag så det är väl upp till dig antar jag.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Skalman skrev:
En kvinna är upphängd i ett frysrum, och blir med jämna mellanrum spolad med vatten så att hon till slut ska bli djupfryst i ett ispaket.

En man ska dränkas av ruttna, nermalda griskadaver.

En man sitter i en vridanordning som sakta skruvar sig runt armar, ben, bål och huvud. Nyckeln sitter i en anordning kopplad till en hagelbössa (någon annan får hämta den).
.....

Låter som regissören har haft många dåliga dagar med lapplisor och annat.:näsblod
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Glassen skrev:
2616148 Kan du möjligtvis mena Hostel, eller har han gjort en ny igen?:va
Om du nu menade Hostel, så sög den gnu, absolut inte värt tiden att tanka:mad:

Jag tog i lite när jag sa ny tror jag, står bland de senaste i filmhyllorna hos videobutikerna runt om i landet, så den har väl snart ett år på nacken, men det var den jag menade, ja.

Skitkass? Mycket blood&gore? Rå?
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
såg ettan o tyckte inte den va nå spec.
undrat om man ska se 2 o 3 men nu när man läst så nej,,
fy faen va tråkigt,,exakt samma sak fast med olika tortyrgrejer..
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top