Vad tyckte du om GR3 filmen?

Jag tyckte GR3 var ....

• Antal röstningar
    0
Vem vill titta när andra kör hoj mitt i vintern när man inte själv kan göra det...
Det är ju som att ställa en naken kille frammför en och inte få röra..... :hihi

178 minuter bortslösad tid, fullständigt. Sämsta jag någonsin har sett. Pinsamt. Att försöka tjäna pengar på att sälja en så urusel produkt måste vara världens sämsta affärsidé.

McB skrev:
178 minuter bortslösad tid, fullständigt. Sämsta jag någonsin har sett. Pinsamt. Att försöka tjäna pengar på att sälja en så urusel produkt måste vara världens sämsta affärsidé.
Hur menar du, var den inte bra? :D

/A

McB skrev:

Du betalade väl inte för den?

McB skrev:
att sälja en så urusel produkt måste vara världens sämsta affärsidé.

Vad är du för en borgarbratt? Allt som säljer är väl bra? Om efterfrågan på små tomma dockor som säge "jag äj hungjig, mata mej" var enorm, nog skulle du kränga dockor.

Wiseguy skrev:
Polisskolan grejen var bra. Även om det klippet var lite kort.

Verkligen häftigt att:

1. Köra in 100 meter på området som mer eller mindre
är allmänt område för att sedan vända, köra tillbaka och
ställa sig 2 m från grinden och bööörna i 3 sekunder och
sen dra fort som fan.
2. Bööörna på ett område med nästintill inga poliser i tjänst. De som
syns på filmen är studerande som har lika mkt befogenheter
att ingripa som en burk makrill.

Själv väntar jag på dagen dom slänger ut spikmattan framför honom.
Då åker han inte så fort längre...

Personligen såg jag inte skymten av honom på skolan så han passade väl på
när det var lite folk där oxå. Starkt jobbat. Verkligen.

/Dumb

Marals76 skrev:
Tur att man inte kommer från finland för då hade det varit lätt pinsamt :D
(kollar extramaterialet)
Synd för oss finnar då! :fyllisar
Tur att man inte va där den weekenden! :D

Jorrd skrev:
Klart bättre än föregångarna iallafall :tummenupp
Helt klart den bästa hittils! Som alla andra tyckte ja minisarna och stuntmästerskapen samt bomber weekenden va bäst! Helt kul med lite bankörning oxo å inte bara full gas bland trafiken..

Turbo busan hade dock vart kul å se (mycke) mer av...Snyggt producerad å klippt oxo...

DumbassDriver skrev:
Själv väntar jag på dagen dom slänger ut spikmattan framför honom. Då åker han inte så fort längre...
Och vad tror du att konsekvensen av det blir? Man behöver inte gilla GR men att önska livet ur någon är väl inte så lämpligt...

kjuze skrev:
http://www.pman.codefactor.se/forum_thread_ONCE.asp?id=12056&sida=1&last=1
Där kan du läsa hur häftigt det verkligen var att burna på polisskolan!

Ämne Ghostrider 2004 [Svara]
Postad av =D
Datum & IP 2004-10-20 16:55:30 213.112.160.241
Kollar på ghostrider 2004 och då åker han/hon in på polishögskolan i sörentorp och ställer sig där polisen har sitt övningsfält för bilarna och burnar, någon som upplevde detta?

--------------------------------------------------------------------------------
Ämne Ghostrider 2004 [Sv: =D] [Svara]
Postad av elev T3
Datum & IP 2004-10-20 18:16:29 81.226.254.106
Filmen måste vara ganska nyproducerad då. Va med om det för några veckor sedan när vi övade på manövergården, men det va knappast nån som la märke till det "modiga" tilltaget. Personen i fråga va ju knappt innanför grindarna. Det var väl ungefär lika modigt som att ställa sig vid nån fyrvägskorsning längs sveavägen mitt i natten och göra samma sak...lika stor chans att åka fast...fast jag kan förstå att det ser "coolare ut" att göra det på phs.

--------------------------------------------------------------------------------
Ämne Ghostrider 2004 [Sv: elev T3] [Svara]
Postad av =D
Datum & IP 2004-10-20 18:30:41 213.112.160.241
Japp, i somras. Han var innanför grindarna. Han åkte in och vände vid busshållsplatsen sen stannade han några meter innanför bomen vid stenblocken till manövergården om ni kallar det.

Ämne Ghostrider 2004 [Sv: elev T3] [Svara]
Postad av Goran
Datum & IP 2004-10-20 18:31:30 80.217.84.237
Jo, den kom ut igår eller förrigår. För den som vill beskåda polisbilar in action rekommenderas ett besök på www.ghostridermovie.net --> trailers

De hela filmerna är faktiskt riktigt sevärda :) Speciellt om man bor i Stockholm

Ämne Ghostrider 2004 [Sv: Goran] [Svara]
Postad av Joakim
Datum & IP 2004-10-20 19:08:45 81.172.169.185
Att köpa dem är att stödja skiten.

Tycker det är lite moraliskt fel att promota filmerna faktiskt. :/

Ämne Ghostrider 2004 [Sv: Joakim] [Svara]
Postad av Goran
Datum & IP 2004-10-20 21:06:16 80.217.84.237
Äsch, det var inte filmerna jag promotade utan tipsade om möjligheten till att se svensk polis in action. Självklart bör man inte köpa filmerna, det är ju som du säger att stödja team GR inför fortsatta olagligheter, man laddar ju så klart ner dem istället.

Postad av Joakim
Datum & IP 2004-10-20 21:55:10 81.172.169.185
Inte för att jag sett filmerna *host* men vad jag förstått så ser man inte speciellt mycket av polisen. Dem hänger inte riktigt med liksom. ;)

Postad av T4
Datum & IP 2004-10-21 00:07:57 217.209.34.95
Gud! var han där i somras, vilken risk han tog då, då är det ju fördjävulen ingen där! Och precis som polisstuderande skulle höja på ögonbrynen bara för att någon bränner gummi på körplan....suck vilken nörd "moppekillen" måste vara.

Ämne Ghostrider 2004 [Sv: T4] [Svara]
Postad av =D
Datum & IP 2004-10-21 06:51:26 213.112.160.241
hahaha, det var några där.
precis vilken nörd man måste vara.

Postad av Nagge
Datum & IP 2004-10-21 07:00:35 213.89.38.168
Tycker dock att det är en slapp inställning av er som bevittnade detta, att bara rycka på axlarna. Klart de vågar göra sånt här när inte man inte ens får en reaktion från uniformer som bevittnar...

Ämne Ghostrider 2004 [Sv: Nagge] [Svara]
Postad av Guest
Datum & IP 2004-10-21 08:41:17 82.209.136.35
Skulle dem springa ikapp honom då eller? Eller springa in till expeditionen o tjata till sig nycklar till bilarna o sen springa iväg till bilen o försöka köra ikapp? Eller kanske stå och se arga ut?

Postad av T4
Datum & IP 2004-10-21 10:38:30 217.209.34.95
Då har du inte förstått vad polishögskolan är, vi är inte färdiga poliser på något sätt.

Postad av Joakim
Datum & IP 2004-10-21 12:39:53 81.172.169.185
Det vore ju korkat att försöka ingripa, då skulle han ju bara få med det på film och det skulle se ut som polisen inte kan få tag på honom.

Förutom det rent praktiska att dem som vad där inte var färdigutbildade, hade något att följa efter med osv så skulle dem ända inte haft någon chans. Han är en väldigt skicklig förare och med en motorcykel som går i 400 (om det var busan) så hade de inte spelat så stor roll om någon försökte fånga honom.

Postad av Nicke
Datum & IP 2004-10-21 15:23:39 81.170.156.161
Som studerande på polishögskolan har man inga polisiära befogenheter över huvud taget. Det är som att säga att alla som ser någon stå med hojen och bränna gummi på en parkeringsplats, genast borde kasta sig över, och övermanna honom. Så funkar det inte riktigt.

Ämne Ghostrider 2004 [Sv: Nicke] [Svara]
Postad av Nagge
Datum & IP 2004-10-21 15:33:24 213.89.38.168
Vad jag menade är att man antingen reagerar o tex stänger grinden, eller så ser man till att inte ens synas....

Postad av Snart PHS
Datum & IP 2004-10-21 15:46:02 217.209.37.195
Jaha, hur står det till med rättsmedvetandet egentligen?

Att köpa en laglig film skall man inte göra, men att begå brott genom att ladda hem den, det går för sig. Hur tänker du, Goran?

Postad av Nicke
Datum & IP 2004-10-21 15:46:17 81.170.156.161
vad skulle man ha för laglig rätt att stänga grinden? och hur skulle det se ut om alla sprang och gömde sig?

Kan inte se det berömvärda i GRs agerande, polishögskolans område har allmänheten tillträde till och de studerande har ingen befogenhet att agera.

Det är snarare ett tecken på feghet. Ungefär lika "modigt" som att göra det på Konsums parkering i Eslöv.

Postad av Joakim
Datum & IP 2004-10-21 15:46:19 81.172.169.185
Tror inte riktigt dem hinner stänga grindarna innan han hinner ut.
Grs busa väger 250kg och har 450 kusar ;)

Sen kan det ju vara svårt att inte synas om någon filmar än. Inte ens säkert att dem visste att dem vart filmade..

Ämne Ghostrider 2004 [Sv: Nicke] [Svara]
Postad av Joakim
Datum & IP 2004-10-21 15:47:54 81.172.169.185
Så kommer det givetvis inte framställas i Grs film. Ni vet ju att det är såhär men det vet ju inte dem som ser filmen och därmed kan det se lite modigt ut!

Ämne Ghostrider 2004 [Sv: Snart PHS] [Svara]
Postad av Joakim
Datum & IP 2004-10-21 15:48:42 81.172.169.185
Jag skulle inte välja att kalla dem där filmerna för lagliga..

OBS! Välj rätt inlägg vid svar. Sida: 1 (3)

Wiseguy skrev:
Andra delar av extramaterialet har jag sett tidigare, då det har släppts här på sporthoj.
Men för dom som inte sett det så är det av bra kvalitet.
Swedens Finest Trailern var 10 min längre än den som jag släppte som teaser här innan ....

sandstream skrev:
Och vad tror du att konsekvensen av det blir? Man behöver inte gilla GR men att önska livet ur någon är väl inte så lämpligt...

Nä det var väl lite väl drastiskt...

o andra sidan tycker jag han har lekt klart med andra männsikors liv nu.
Ja han är en extremt bra hojåkare men all hans vansinneskörning går ut
ju ut på att ingen gör något oväntat i trafiken = ren o skär tur att inget har
hänt ännu.
Man vet ju själv hur det är när man kör bil t.ex. och ska köra om nån. Från
ingenstans har man en bil i döda vinkeln som kanske kommer "flygandes" i
130 eller nåt. Hur sk aman då kunna hålla koll på någon som kommer som en
flugskit i närmre 300 knyck? Konsekvensen av att bli påkörd av honom eller
köra på honom kan ju bli katastrofala. Man blir chockad och tappar kontrollen
över bilen, kanske kommer över i fel körriktning och möter 4 barnsfamiljen
Svenssson som är på väg hem från BB med det senaste tillskottet i familjen.

Överdrivet exempel? Ja. Orealistiskt? Näpp.

Ska nån sätta livet till i den här jävla cirkusen så är det ju spöket själv.

/Dumb

Mr J skrev:
Känns iofs som dom flesta i den tråden inte sett filmen, kanske har inte du det heller?

För övrigt tyckte jag filmen var ganska bra. Jag hade inte högre förväntningar i alla fall. Bra producerat och schysst bonusmaterial.

Vad förväntar sig folk egentligen av en motorcykelfilm?

Nä, dem flesta kanske inte sett filmen, men de är många av dem som var där.
Det är lätt att få något att se as tufft ut på film men skenet kan bedra.

kjuze & DumbassDriver det jag tyckte var bra med klippet var att han för en gångs skull inte riskerade livet på oskyldiga.
Samt att det var, enligt min åsikt, ett roligt och fräckt klipp.
Sen tror jag att risken för att åka fast när man svänger in på polisskoleområdet och börnar är lika med noll.
Har själv varit därinne några gånger (inte börnat eller studerat men väl haft skjutövningar).

Och kan vi inte hålla oss till vad Mr K sa:
"Detta är inte en tråd om vad du tycker om GR och vad han gör,
utan ENDAST vad du tycker om filmen i övrigt.
"

tycker att filmen var ok. skulle dock vilja se mer av turbobusan och kanske lite mer roliga bus, inte så mega många långa snabba åkningar i trafiken som utsätter andra för fara.
bra redigerat.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back