Jag är ägare till en importerad 929- 00:a. Inköpt på Yamahacenter och 1500 mil på mätaren. Tjena tänkte jag ang. mätarställningen när jag såg annonsen... Tills jag såg vilket skick den var i. Den såg/ser knappt använd ut överhuvudtaget. Helt original (förutom slipon) med stämplad bok och ett års garanti... Så jag slog till..
1200-milsservicen var ett tag sen så jag gjorde en mellanservice ihop med oljbyte/filter på verkstaden här hemma. Jag frågade mekanikern om han stämplade i boken trots att det inte är nån serviceintervall vid 1500 mil. Han hänvisade till chefen som bläddrade lite i boken:
-Jasså, den är importerad, hm..hmm..
-Ja...
-Jag tror inte att den här stämmer...
-Nähä, varför inte det?
Där får jag inget svar så vi går ut i verkstaden o tittar på hojen. Det enda han gör där är att vrida styret ett par gånger från sida till sida och titta runt styrlagret...
- Hmm, ja, (mummel) det är lite slitet här...
Ja, mer precist än så blev det aldrig... Jag frågade vad specifikt det var som var slitet men fick inget riktigt svar... Jag frågade mekanikern senare om han hade sett nåt skumt men det hade han inte...
Jag tolkar det som att han har bestämt sig för att importhojar är skit oavsett... Är det nån som har varit med om nåt liknande? Jag har allvarliga planer på att anlita en annan verkstad nästa gång...

-Jasså, den är importerad, hm..hmm..
-Ja...
-Jag tror inte att den här stämmer...
-Nähä, varför inte det?
Där får jag inget svar så vi går ut i verkstaden o tittar på hojen. Det enda han gör där är att vrida styret ett par gånger från sida till sida och titta runt styrlagret...
- Hmm, ja, (mummel) det är lite slitet här...
Ja, mer precist än så blev det aldrig... Jag frågade vad specifikt det var som var slitet men fick inget riktigt svar... Jag frågade mekanikern senare om han hade sett nåt skumt men det hade han inte...
Jag tolkar det som att han har bestämt sig för att importhojar är skit oavsett... Är det nån som har varit med om nåt liknande? Jag har allvarliga planer på att anlita en annan verkstad nästa gång...