Vad tycker ni...

Så jag får inte göra som du gjorde me daytonan då? Chey chey chey


Mmm såg en sprojlans zx-6R på blocket för 80 k emn den var borta idag :(

Ska du OCKSÅ köpa en Daytona!? Vafan är det frågan om :huvet

ZX-6R är ju helt underbar och den ser rätt så bra ut, dock inte den nya, sneaky versionen av storebror :S Nej nej köp en 07a 08a! :) Mmmmmmm! 20,000 varv!!!! Inte ens F1 bilar varvar så mycket!!!!!!!
 
Hahaaa! Du har seriöst fått med ALLA stora faktorer!

Jo, jag läser nog lite för mycket på forumet... :)

Jag tänkte nått i stil med Thundercaten, Billig att försäkra, säkert tokkul och köra, Har vrid så det räcker i sthlms köer och låter härligt :)

Jag hade min Thundercat i 2månader innan jag dödade den i en grusad kurva... hade redan börjat sukta efter nåt starkare. Men det är jag det.
 
:rolleyes::)


Hur ska man kunna lära sig något av att någon annan kör på en?


Nash hoppas verkligen att du lärde dig något nu när du blev påkörd. :ajjabajja gör inte om det nu med en gång bara. :rolleyes::)

Baby... Inte för att va dum nu men jag HAR faktist lärt mig nått av smällen, Ser man en krash ska man inte tvärbromsa när man vet att man kör i klunga utan åk o vända istället... :) Kommer jag få sota för det här nu?
 
:rolleyes::)


Hur ska man kunna lära sig något av att någon annan kör på en?


Nash hoppas verkligen att du lärde dig något nu när du blev påkörd. :ajjabajja gör inte om det nu med en gång bara. :rolleyes::)

Finns massor att lära sig av den incidenten som jag förstått den.
Köra med större marginaler, om de du kör med inte håller dina marginaler så slå av på tempot och ge dig själv större marginaler. Det är väl den största "läxan" jag skulle ha lärt mig i alla fall. Det är inte fjantigt, fjolligt, larvigt eller töntigt att slå av på tempot och vinka förbi någon som stressar i häcken.
 
Ska du OCKSÅ köpa en Daytona!? Vafan är det frågan om :huvet

ZX-6R är ju helt underbar och den ser rätt så bra ut, dock inte den nya, sneaky versionen av storebror :S Nej nej köp en 07a 08a! :) Mmmmmmm! 20,000 varv!!!! Inte ens F1 bilar varvar så mycket!!!!!!!

skulle aldrig köpa en tona, fan man är väl ingen brud! :tuttar
 
Jo, jag läser nog lite för mycket på forumet... :)



Jag hade min Thundercat i 2månader innan jag dödade den i en grusad kurva... hade redan börjat sukta efter nåt starkare. Men det är jag det.

Jo men klivet från att knappt använda min Daytona fullt ut till att köpa sig en 1000 känns lite onödigt och hojarna blir plötsligt väldigt mycket dyrare att försäkra efter 600cc.

Om vi säger såhär, mina tidigare hojar har varit en 500cc Twin, 676 rad-3a och nu rad-4, Då har jag bara Boxer kvar och det får bli när man är äldre :)

skulle aldrig köpa en tona, fan man är väl ingen brud! :tuttar

och likförbannat rakar du ditt ben! :) :fakta
 
Last edited:
Baby... Inte för att va dum nu men jag HAR faktist lärt mig nått av smällen, Ser man en krash ska man inte tvärbromsa när man vet att man kör i klunga utan åk o vända istället... :) Kommer jag få sota för det här nu?

Kan du fethajja...fattar du inte att jag muckar bråk för att sexet blir bättre då? :mad:

Finns massor att lära sig av den incidenten som jag förstått den.
Köra med större marginaler, om de du kör med inte håller dina marginaler så slå av på tempot och ge dig själv större marginaler. Det är väl den största "läxan" jag skulle ha lärt mig i alla fall. Det är inte fjantigt, fjolligt, larvigt eller töntigt att slå av på tempot och vinka förbi någon som stressar i häcken.

Om det skulle vara fjolligt, fjantigt och larvigt så skulle jag vara den största Fjantiga, larviga fjollan här kan jag lova. Jag meskörde på första uppkörningen så att dom kalla mig mes och bad mig göra om och göra rätt. :huvet
 
Den här skulle passa dig bäst :arsele:krama

GAAAH!!! WILLNER! Var hittar jag den? Ärligt talat, jag har försökt komma på vad företaget heter som säljer de där sedan jag såg de på mässan. Lillgrabben SKALL ha sån istället för de tråkiga trehjulingarna med flak som de flesta kids får.

Om det skulle vara fjolligt, fjantigt och larvigt så skulle jag vara den största Fjantiga, larviga fjollan här kan jag lova. Jag meskörde på första uppkörningen så att dom kalla mig mes och bad mig göra om och göra rätt. :huvet

Det jag menade (om det inte framgick) var att det är vad man skall lära sig av en sån incident... bland annat. På sporthoj gäller det att ha marginaler till sin körning, har man inte marginalerna på sin sida så sker olyckorna man gärna vill vara utan.
 
Last edited:
Jo, jag läser nog lite för mycket på forumet... :)



Jag hade min Thundercat i 2månader innan jag dödade den i en grusad kurva... hade redan börjat sukta efter nåt starkare. Men det är jag det.

hehe, om man kör av efter 2månader med körkort kanske man skall fundera på att utvecklas som förare innan man skaffar något starkare :-P. Thundercaten kör man ju som de flesta 600:or med varv. antar att du tycker det är bättre att puttra runt på låga varv och låta vridmomentet arbeta..

//Jocke.J
 
hehe, om man kör av efter 2månader med körkort kanske man skall fundera på att utvecklas som förare innan man skaffar något starkare :-P. Thundercaten kör man ju som de flesta 600:or med varv. antar att du tycker det är bättre att puttra runt på låga varv och låta vridmomentet arbeta..

//Jocke.J

Jotack, den har jag funderat mycket på... men det var dels oerfarenhet men även andra faktorer som spelade in... 180graders kurva, möte i mitt körfält, grus i mittsträngen... då jag fick väja för pickisen som kom i mitt körfält mot mig så stelnade jag till och förmodligen var jag nog på bromsen lite lätt också... när detta hände så låg jag redan i ett hyffsat nedlägg för att ta kurvan. Så inte helt oväntat släppte framhjulet när det kom på grussträngen och omkullkörningen var ett faktum.

Jag har nu 600mil extra i ryggen och övat på detta en hel del.

Men det som jag anser är den största skillnaden i karaktär mellan 600cc och 1000cc är orken på låga varvtal.

Med det sagt kan du nog inte uttala dig så mycket i övrigt om min körning då vi aldrig setts mig veterligen.
 
Det jag menade (om det inte framgick) var att det är vad man skall lära sig av en sån incident... bland annat. På sporthoj gäller det att ha marginaler till sin körning, har man inte marginalerna på sin sida så sker olyckorna man gärna vill vara utan.

Precis det jag sa till idioten på vägverket. :mad:
Kan inte du åka ut och spöa honom åt mig för jag tyckte att det är väl ändå bättre att köra säkert än att köra i skyltad hastighet när vägen är full av grus.




:banana
 
Mycket förklaring om hur han krasha...

Jag har nu 600mil extra i ryggen och övat på detta en hel del.

Övat på möte och att krasha på grusad väg? Dyr hobby :)
:arsele

Jag måste också kunna retas, Skämt o sido nu, Väldigt använderbar hjälp! Stort tack till Jocke här uppe också :)

Krister: Eftersom DU ändå ägt en Thundercat så kan det ju inte va HELT knas om jag köper en jag me ;)
 
GAAAH!!! WILLNER! Var hittar jag den? Ärligt talat, jag har försökt komma på vad företaget heter som säljer de där sedan jag såg de på mässan. Lillgrabben SKALL ha sån istället för de tråkiga trehjulingarna med flak som de flesta kids får.

Never mind, hittade ännu tuffare. :)
http://www.kiddimoto.co.uk/imagprod/red white black Superbike.jpg

Övat på möte och att krasha på grusad väg? Dyr hobby :)
:arsele

Jag måste också kunna retas, Skämt o sido nu, Väldigt använderbar hjälp! Stort tack till Jocke här uppe också :)

Krister: Eftersom DU ändå ägt en Thundercat så kan det ju inte va HELT knas om jag köper en jag me ;)

Snarare på kurvtagning och var jag känner min egen gräns för att sen öva på korrekt kurvtagning med hjälp av andra förare och skriften "Full Kontroll".
 
Ska du OCKSÅ köpa en Daytona!? Vafan är det frågan om :huvet

ZX-6R är ju helt underbar och den ser rätt så bra ut, dock inte den nya, sneaky versionen av storebror :S Nej nej köp en 07a 08a! :) Mmmmmmm! 20,000 varv!!!! Inte ens F1 bilar varvar så mycket!!!!!!!

Eh, 20 000 rpm? Tror du fått siffrorna om bakfoten litegranna.
 
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top