Vad tycker ni?

Vem ska betala?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Så eftersom jag ställer upp och fixxar fest för polarna. Ordnar priser för över 7000kr. Lägger ut pengar för att täcka kostnader för band, scen, logi m.m. Jobbar ca 20 timmar gratis. Bensin för 2 rundor till Everöd.
Så bara för detta så skriver jag att det är bindande i anmälan så jag kan lungt ligga ute med pengar åt mina polare som jag litar på.

Hela festen var planerad för att den skulle gå 100% runt i kostnader och betalar då inte 6st så ligger jag dessa pengarna back. Runt 1100kr. Eftersom jag har en liten ekonomi så är detta ingen rolig situation för mig.

Hade personerna hört av dig och pratat med mig att de inte skulle komma så hade jag förklarat för dem hur allt låg till och att de kunde givetvis ordna någon annan som kunde ta deras platser.

Är jag snål? Jag som lägger ut 1100kr på polare som jag litar på. Eller den som inte vill betala 190kr för att man inte kunde komma på festen?

Jag var dum nog att lita på mina kompisar.

Pollen är sluten.

Last edited:
Har du inte fått några pengar alls från någon
av dom som inte kom på festen?

Har du snackat med dem och de ändå vägrat betala :va

Moral eller verklighet? Svårt val i pollen...
Vissa har moral och stolthet i kroppen, andra inte.

Framgick klart att anmälan var bindande och det j-t trist att du ska ligga ute med slantarna men hur ska du driva in dem? Vederbörande verkar inte ha något intresse av att göra rätt för sig.

Sitter i samma båt som du och lika j-a irriterad.

För jäkla dåligt!!!

Ni som inte har betalat, se till och gör det nu.. hur mkt är egentligen 190spänn???

Jag tycker inte man är välkommen på nästa fest/tillställning om man beter sig på detta sätt...

"Skräphögen äter alla dumma fragglar!"

Last edited:
Nu har iallafall 3st gjort rätt för sig. Tack så mycket.:tummenupp 2st har lovat att betala så det ser ut som jag bara går en tvåhundring back. Bättre än inget.

Skönt och se att det bara inte var jag som tyckte på detta viset.

Sitter i samma båt så från och med nu så får folk lida av förskottsbetalning när dom beställer nåt av mig... Folk i allmänhet skiter i alla utom sig själv har jag lagt märke till...

Trist läge... Nästa gång så är det betalning INNAN man skriver sig på listan...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP