vad tycker ni om www.vv.se???

plimpe

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
dunder kisse
jag håller på me ett arbete i skolan och de jag ska jobba me är www.vv.se

tanken är att ta reda på vad som är deras syfte med sidan och vilka de riktar sig mest mot. om sidan finns bara för att den måste finnas för att vara up to date eller om de är för att avlasta telefonväxlarna?

men en del är jhu självklart att ta reda på vad användarna tycker om sidan och då tyckte jag att detta forum var ett av flera bra ställen att få svar på några frågor då många härifrån borde vara inne på vv.se rätt frekvent.

de jag undrar är:

vad använder ni vv.se till?
vad tyckcer ni är bra med vv.se?(motivera)
vad är mindre bra?(motivera)
vad saknar ni på vv.se?

övriga komentarer om vv.se

Hel underbar sajt.

Ställde just av min rejsbuss på den sidan.... för 5 minuter sedan !

Fordonsfrågefunktionen är oxå klockren. (speciellt eftersom mitt företags fax hamnar i min mail som .pdf)

Det enda jag saknar är att man inte kan göra lika mycket över telefon längre :-(

plimpe skrev:
vad använder ni vv.se till?
vad tyckcer ni är bra med vv.se?(motivera)
vad är mindre bra?(motivera)
vad saknar ni på vv.se?

övriga komentarer om vv.se

Det var ju ett par rejäla krav.

Själv kör jag nästan bara fordonsförfrågningar via VV.

Bra funktioner dock tycker jag det är taskigt att PUL förstör att man kan se personuppgifter direkt på skärmen.

Mindre bra är hela hemsidan sedan omorganisationen från förra sidan.

Saknar inget.

Ställa av och bil/mc
Fordonsförfrågan
Kolla ev förändringar gällande körkort,regler

Det som är bra är att det är smidigt att ställa av/på och kolla fordon.

Det som är dåligt är plottrigt och lite ologisk sida,varför inte göra tex länkarna till ställa av/på osv tydligare.

Övrigt:

Har den senaste veckan försökt sätta mig in i MC-olas komplexa värld och försökt få tag i lite folk angånde hur den fortsatta utvecklingen är planerad.

Vilket tycks vara helt omöjligt,pga att ingen svarar i sin telefon/mobil,skulle dom svara så får man tex svaret jag fick idag -Nej du vet jag måste jobba nu.

Jag tycker vägverkets hemsida är en utmärkt källa till information. Själv använder jag den främst till att ställa av och på min motorcykel. Fungerar mycket smidigt kan jag meddela. I huvudtaget uppskattar jag att man själv kan gå in och beställa nytt skattemärke, registreringsbevis, blanketter etc.

Nackelen med sidan är att den kan uppfattas som lite svåröversiktlig. Det beror främst på att den innehåller så mycket information antar jag. En typisk hemsida från en statlig myndighet med andra ord.

ämnet jag gör arbetet i är introduktion till medieteknik på kth.

jag tackar för de svar jag hittills fått och hoppas de är flera som orkar svara på frågorna...

mvh jocke

det är lite det problem eller vad man ska kalla de som statliga hemsidor har som jag försöker att få fram, men vad tycker ni om sidan när ni ska ha tag på info för första gången? är den lättnavigerad? hittar man det man vill?

plimpe skrev:
det är lite det problem eller vad man ska kalla de som statliga hemsidor har som jag försöker att få fram, men vad tycker ni om sidan när ni ska ha tag på info för första gången? är den lättnavigerad? hittar man det man vill?
nej den är inte lättnavigerad, man måste vara stammis på den för att hitta det man vill...
Fösökte få tag i manöverbanorna när jag skulle köra upp, men det slutade med att jag fick söka på detta forum istället efter en direktlänk till pdf-filen.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg