vad tycker ni om honda cbr 1000 05??

Levin

Levin
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Höllviken
Hoj
SUzuki gsxr 1000 -03
funderar på att köpa en men har hört att den inte ska va så spänande att köra??
 
Levin skrev:
2373005 funderar på att köpa en men har hört att den inte ska va så spänande att köra??

Därför att?

Finns bara ett sätt att ta reda på. Provkör, bilda en egen uppfattning.
Honda är lättkörda. Visst sparkar inte bakut som R1, men man piskar det mesta på den.
 
nu är de så att jag hittat en improterd. vågar man på de, ska ju va svårsålda också... den har ju endå full servis bok o europa garanti?? svårt..
 
Levin skrev:
2373037 nu är de så att jag hittat en improterd. vågar man på de, ska ju va svårsålda också... den har ju endå full servis bok o europa garanti?? svårt..

Jag är konservativt tråkig och gammalmodig. M a o jag litar inte på importerat. Men om allt känns bra så borde det vara bra. Men testkör innan och ta med någon polare som kan syna de bättre.
 
Det lilla jag har kört den summerar jag

+ Bromsarna, helt underbara
+ Fjädringen, väldigt skön för att vara hoj av den kalibern (originalinställd)
+ Utseendet, den är riktigt snygg

- Prestandan rakt fram, drog jämnt med min GSXR 01, borde gå bättre?
- Lite ryckig på gasen, kan vara en justeringssak kanske
- På mc-semestern tog CBR:en ca 10% mer bensin än de andra som var med (R1, GSXR)

Ovanstående är min åsikt så om du upplever den likadant kan jag inte stå för :)

Tror inte den hojen är varken sämre eller bättre än de andra i klassen.
Provkör och se om du trivs på den?
 
Har kört 320mil med min... Den är lite ryckig på gasen men tycker det blev bättre när jag monterade slipon å fick bort avgasventilen under sätet... Kanske inbillning men så kändes det iaf... Tycker styrdämparen är :tummenupp . Stadig som fan när det behövs och märks inte av i låga farter... Skön koppling (hydraulisk)... PM:a om du vill köpa ett mörkt MRA DB glas om det nu blir affär...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top