Vad tycker ni om DR-Z400SM

Hur funkar DRZ 400 SM

Istället för att starta en ny tråd så slänger jag in en fråga här....
Jag nyligen upptäckt DRZ 400 modellen, hur funkar den att köra med lite längre sträckor säg 5-10mil i sträck?
Går det ligga i motorvägsfart utan att vibrera sönder?
Jag har kör lite med XT 660 X hur är det jämfört med den effektmässigt?
400cc låter ju lite men den verkar ju gå bra.
Jag har endast sett en DRZ 400 E i verkligheten är motarden lika hög som den?

Det är synd att man bor lite avsides då det gäller sånt här, det är rätt långt att åka bara för att kika på en. Blir det ett ev köp så är det i så fall helt på vad som jag kunnat läsa mig till.

En polare har en KTM 525 sm hänger man med den?
Jag förstår att dom egentligen inte går att jämföra då bla serviceintervallen , vibrationer osv skiljer rätt mycket.....
 
Istället för att starta en ny tråd så slänger jag in en fråga här....
Jag nyligen upptäckt DRZ 400 modellen, hur funkar den att köra med lite längre sträckor säg 5-10mil i sträck?
Går det ligga i motorvägsfart utan att vibrera sönder?
Jag har kör lite med XT 660 X hur är det jämfört med den effektmässigt?
400cc låter ju lite men den verkar ju gå bra.
Jag har endast sett en DRZ 400 E i verkligheten är motarden lika hög som den?

Det är synd att man bor lite avsides då det gäller sånt här, det är rätt långt att åka bara för att kika på en. Blir det ett ev köp så är det i så fall helt på vad som jag kunnat läsa mig till.

En polare har en KTM 525 sm hänger man med den?
Jag förstår att dom egentligen inte går att jämföra då bla serviceintervallen , vibrationer osv skiljer rätt mycket.....
'

Tjena!

10 mil har jag avverkat som ingenting på både motorväg samt 70-90 väg. Det enda jag tyckte var jobbigt på de sträckorna av ca 10mils längd var blåsten, oftast ligger man och håller stumt på 90 väg och då blåser det ju en del. Fick ingen antydan till träsmak alls. Självklart vore det trevligt med lite mer effekt för fina omkörningar på 90 väg etc, men det funkar mkt bra ändå! När man ligger och cruisar på motorväg så ligger den på bekvämt varvtal utan allt för mkt skrik.
 
Är det ingen som vill pigga upp sin Dr-z lite och köpa mina Nya E packningar?
Det ökar kompen från 11.3:1 till12.2:1,
 
Kopplingshandtag mm

Var får man tag på 2fingers kopplings och bromshandtag?
Jag är även intresserad av vart man kan få tag på smidiga backspeglar som fästs på ändan av styret....
 
Var får man tag på 2fingers kopplings och bromshandtag?
Jag är även intresserad av vart man kan få tag på smidiga backspeglar som fästs på ändan av styret....

Är själv på jakt,

hittade denna tråd idag, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=153065 !!

Jag har ett ASV F3 kopplingshandtag som jag beställt på www.soders.se som jag är väldigt väldigt nöjd med! Annars finns det Zeta handtag som är omtalade, har inte adressen men tror de bara finns utlänska företag som säljer dem..... Om inte Lelles har börjat ?
 
Är själv på jakt,

hittade denna tråd idag, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=153065 !!

Jag har ett ASV F3 kopplingshandtag som jag beställt på www.soders.se som jag är väldigt väldigt nöjd med! Annars finns det Zeta handtag som är omtalade, har inte adressen men tror de bara finns utlänska företag som säljer dem..... Om inte Lelles har börjat ?


Vad har denna killen för kopplingshandtag(pump)?
http://video.google.com/videoplay?docid=-8267114940923019488&q=drz
Verkar vara mycket bra!
 
Vad har denna killen för kopplingshandtag(pump)?
http://video.google.com/videoplay?docid=-8267114940923019488&q=drz
Verkar vara mycket bra!

Måste bara säga att jag är otroligt nöjd med mitt, skulle aldrig kunna gå tillbaks till orginal handtaget efter detta! Det som göre så speciellt bra är att det är justerbart. Det är även Zeta....

Han som kör den dära videon finns på http://www.supermotojunkie.com och heter Samurai-Jim och här är en bild på hans asv kopplingshandtag och mitt. Min är den röda.....
 

Bifogat

  • jims asv.JPG
    jims asv.JPG
    56.8 KB · Visningar: 111
  • Mitt asv kopplingshandtag.jpg
    Mitt asv kopplingshandtag.jpg
    68.2 KB · Visningar: 111
JD-Jetting

Hejhej!

Tänkte bara säga att jag tog körkortet i torsdags så nu har det blivit några fina mil på hojen :)
Slangen sitter bättre och bättre hela tiden så det är väldigt skoj :)

Nu var ja precis ner och hämta ett JD kit till bågen som ja nu tänkte sätta dit och göra 3"*3" hål i luftburken.
Så förhoppningsvis så blir den ändå roligare nu med det :)

Får upp den på slangen på trean nu men lite vilja, så hoppas det kommer gå lättare nu med kit'et på :)

Körhårt :yoparty !

MVH / J
 
Last edited:
HejHej!

Har nu fått på JD-kit'et och gjort 3"x3"'s hål i luftburken.
Satt dit som det stod i anvisningarna:

155# munstycket
lågfartsmunstycket
Röda nålen ( För över 15 grader celsius )
Klippet på tredje uppifrån
Mix skruven på 2 varv

Men är inte nöjd med mitt, går inte rent genom hela geristret, sackar lite på mellanregistret känns det som. Känns inte heller som om den går så speciellt mycket bättre...

Ni som har monterat erat, vad har ni monterat för något och modifieringar ni har gjort?

Ska även in och höra med Eddie och kolla runt på TT men tänkte kolla med oss i sverige som har monterat och kollat vad ni har fått att funka...??

Tack på förhand // Jacob
 
Hejhej!

Tänkte bara säga att jag tog körkortet i torsdags så nu har det blivit några fina mil på hojen :)
Slangen sitter bättre och bättre hela tiden så det är väldigt skoj :)

Nu var ja precis ner och hämta ett JD kit till bågen som ja nu tänkte sätta dit och göra 3"*3" hål i luftburken.
Så förhoppningsvis så blir den ändå roligare nu med det :)

Får upp den på slangen på trean nu men lite vilja, så hoppas det kommer gå lättare nu med kit'et på :)

Körhårt :yoparty !

MVH / J
Grattis till kortet :tummenupp
 
Min hoj är stulen! Jag han köra 82 mil på den, sen är det någon jävla idiot som inta kan skilja på ditt och mitt! :huvet

Det är en svart DRZ400 Supermotard -06 med Regnr: XAE027

Håll ögonen öppna!
:mad:
 
Fy satan vad tråkigt att höra...:mad:
hoppas du får ut en ny snabbt, så du slipper vänta hela sommaren på sega försäkringsbolag!
 
Han sa att det var en ASV i filmen, isf är det väl en sån här http://www.nacsracing.com/htmlcatalog/asv-unbreakable-clutch-levers.htm

sweet things! jag har letat efter "två-fingers-handtag" under vintern (inga seriösa sökningar, mest klurat på hur jag ska kunna plocka dom jag har från min gamla BMX till hojen hehe).
någon som beställt direkt ifrån den sidan eller finns det någon svensk leverantör man kan plocka ifrån?

*EDIT*

usch fy satan vad dom kostade o_O
http://asvinventions.com/

*EDIT*

missade visst en länk:
http://www.soders.se/default.asp?c=shop&cat=4&subcat=52&id=
hmm...

"ASV "F3" Kort kopplings/bromshandtag
Asv Shorty Kopplingshandtag/Broms.Passar endast som broms på honda Crf50 med trum broms.
Passar som kopplingshandtag på de flesta hojjar.3 Års garanti.
Unbreakable Handtag"


någon som har info om det? (alltså om handtaget passar mer än bara CRF50 med trumbroms (vilket låter väldigt skumt))

p.s när jag endåså verkar/är korkad så kan jag ju ösa på med en fråga till :rolleyes:
är det per par eller får man köpa två och enbart vänder på ena (eller blir det "spegelvänt"-fel då?)...
 
Last edited:
sweet things! jag har letat efter "två-fingers-handtag" under vintern (inga seriösa sökningar, mest klurat på hur jag ska kunna plocka dom jag har från min gamla BMX till hojen hehe).
någon som beställt direkt ifrån den sidan eller finns det någon svensk leverantör man kan plocka ifrån?

*EDIT*

usch fy satan vad dom kostade o_O
http://asvinventions.com/

*EDIT*

missade visst en länk:
http://www.soders.se/default.asp?c=shop&cat=4&subcat=52&id=
hmm...

"ASV "F3" Kort kopplings/bromshandtag
Asv Shorty Kopplingshandtag/Broms.Passar endast som broms på honda Crf50 med trum broms.
Passar som kopplingshandtag på de flesta hojjar.3 Års garanti.
Unbreakable Handtag"


någon som har info om det? (alltså om handtaget passar mer än bara CRF50 med trumbroms (vilket låter väldigt skumt))

p.s när jag endåså verkar/är korkad så kan jag ju ösa på med en fråga till :rolleyes:
är det per par eller får man köpa två och enbart vänder på ena (eller blir det "spegelvänt"-fel då?)...


Jag har asv på min drz som kopplingshandtag, och det är ju kanoners!!! lätt värt pengarna de kosta.
Handtaget är ju gjort för wire så till hydlarbromsar så funkar de tyvärr inte,.

( Alltså F3'an som jag hade länkat till tidigare, men de finns att köpa som man kan ha till bromsen också )

MVH // JS
 
Det finns en kille kallad Eddie på TT som har över 60bhp i sin 470, och den bara fungerar. Så vitt jag vet verkar Dr-z:an vara sjukt överdimitionerad standard. alla trimmade Dr-z:or man läst om verkar ha hållt kalas bra under en lång tid.

//Johan

Hur ser en originalkolv ut till 400:an ??
Är Athenakolven mkt annorlunda ?

Det är höjden på kolven jag är intresserad av.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top