vad tycker ni om det här?

Okej, vi har fattat, det var ett aprilskämt...

det är bara fel på mig som bryr mig om våra Mc-förare i trafiken, vill ni köra ihjäl er så varsågod....Jag bryr mig inte längre..jag är för snäll helt enkelt..

nu ska jag på lunch...

snowwhite skrev:

det är bara fel på mig som bryr mig om våra Mc-förare i trafiken, vill ni köra ihjäl er så varsågod....Jag bryr mig inte längre..jag är för snäll helt enkelt..

nu ska jag på lunch...

Hi,hi, den va faktiskt ganska rolig..

Smaklig måltid :banana

snowwhite skrev:

nu ska jag på lunch...
när du skaffat hoj kommer du att förstå.. :D

grr..zzr skrev:
:pannkyss
snowwhite... kom inte å påstå att du skulle ligga i 90 på e4??

Varför skulle man inte kunna göra det? Är det fel att följa hastighetsgränser för att gynna trafiksäkerheten? Alla kör inte för fort alltid.

Angående förslaget så kan jag också tycka att det låter vettigt, på vissa punkter. Men sen faller det på sin egen orimlighet när man tänker på vilka konsekvenser det skulle få för t.ex. trafiktempo och rytm när fordon färdas i olika hastigheter. Det skulle kunna bli ganska kraftiga köer på enfiliga vägar där bilar får köra i 90 och hojar i 70.

Men, helt klart är ju att något behövs göras. Frågan är bara vad? Mer utbildning? Högre premier så att inte vem som helst har råd att köra supersportmonsterhoj? Förslagen är många...

So what om det är ett aprilskämt, egentligen? Det skapar debatt i alla fall, vilket aldrig är dåligt.

Det löses iaf inte genom att göra premierna för värstinghojarna så dyra att "vanligt" folk inte har råd att försäkra dom. De flyttar snarare bara över problemet till en lägre klass, då alla föredetta supersportmonsterhojåkare (väääldigt långt ord, helt utan särskrivning :tungan ) tillslut bara kan köra det de har råd med dvs en glidare. Helt plötsligt kommer det in 2000 nya förare i den klassen, och iomed detta ökar även olyckorna. Vad gör försäkringsbolagen då ? Jo de höjer premierna även där...

Jag tror problemet kan "lösas" på annat sätt än de föreslagna, är dock inte insatt men debatt är ju alltid bra.
Dock att helt blunda och tro att det inte kommer inträffa olyckor i framtiden är helt åt h-e.

Mattiaz skrev:
Det löses iaf inte genom att göra premierna för värstinghojarna så dyra att "vanligt" folk inte har råd att försäkra dom...

Nej, det tror inte jag heller. Problemet ligger någon annanstans. Folk kör för fort, helt enkelt, och jag var en av dem...

xyx skrev:
Sen fann du Kristus?

Nej, men jag sålde hojen. När jag nu i efterhand tänker tillbaks vet jag att jag hade en jävla tur som inte råkade ut för något, och jag vet också att jag, när jag köper hoj igen, kommer att köra betydligt försiktigare. Av flera anledningar, den viktigaste vara att jag inte lever bara för mig själv längre.

snowwhite skrev:
jag har övningskört i dem hastigheterna och jag håller rådannde gräns på gata, så det så!!
sen kanske det är så att min förmåga ligger lite högre än gränserna men jag kommer inte att köra högre...inte på gata iaf, sen när jag har möjlighet att köra snabbare så kommer jag att göra det på bana o inget annat. Jag har för stor respekt för hojar..själv tycker jag att det är en positiv sida och det finns inget negativt med det!!

Jag tänker som du.. men vi är nog ett utrotningshotat släkte.. :(

McB skrev:
Varför skulle man inte kunna göra det? Är det fel att följa hastighetsgränser för att gynna trafiksäkerheten? Alla kör inte för fort alltid.

Angående förslaget så kan jag också tycka att det låter vettigt, på vissa punkter. Men sen faller det på sin egen orimlighet när man tänker på vilka konsekvenser det skulle få för t.ex. trafiktempo och rytm när fordon färdas i olika hastigheter. Det skulle kunna bli ganska kraftiga köer på enfiliga vägar där bilar får köra i 90 och hojar i 70.

Men, helt klart är ju att något behövs göras. Frågan är bara vad? Mer utbildning? Högre premier så att inte vem som helst har råd att köra supersportmonsterhoj? Förslagen är många...

So what om det är ett aprilskämt, egentligen? Det skapar debatt i alla fall, vilket aldrig är dåligt.

Det där var.....vackert. Du raggar på Snowwhite, erkänn nu va!! :hihi

Dags för en poll. "Anser du dig vara mer eller mindre smart än genomsnittet?".

Mattias skrev:
Dags för en poll. "Anser du dig vara mer eller mindre smart än genomsnittet?".

hmmm dag s för en poll, "anser du dig vara dummare än genomsnittet? Undrar hur många sporthojare hamnar i den kategorin... :confused:

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park