vad tycker ni om det här?

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
http://www.bike.se/nyheter/visa.php?id=508

Vet inte om olyckorna blir mindre för det! jag menar bilarna har ju alltid varit ett stort problem för MC-förare i trafiken och vänstersvängar o sånt blir man ju aldrig av med.

men singelolyckor kanske går ner i statistiken, men vet aldrig!

vad anser ni??

snowwhite skrev:

Vet inte om olyckorna blir mindre för det! jag menar bilarna har ju alltid varit ett stort problem för MC-förare i trafiken och vänstersvängar o sånt blir man ju aldrig av med.

vad anser ni??

Det där har ju absolut ingen betydelse. eftersom vi redan skinnas på skyhöga försäkringspremier så kalkylerar de flesta av oss med en liten slant i böter då och då. Vad spelar det då för roll vad det står på skyltarna vi passerar? 90. 70 50 eller 20 whatever.

snowwhite skrev:

vad anser ni??

Det där har ju absolut ingen betydelse. Eftersom vi redan skinnas på skyhöga försäkringspremier så kalkylerar de flesta av oss med en liten slant i böter då och då. Vad spelar det då för roll vad det står på skyltarna vi passerar? 90. 70 50 eller 20 whatever.
OM det nu hade varit sant dvs.

Långa farbron skrev:
Ett gammalt aprilskämt i Maj :va

:va det där tänkte jag inte på, kanske ett skämt, kanske inte men det skulle vart trevligt o veta att vägverket funderade starkt på problemet med Mc-olyckor...

inte en dålig idé after all!!

snowwhite skrev:

vad anser ni??

bara måste vara ett skämt,först för att det vatt det dummaste jag hört sen för det sista meningarna i inlägget

"Polisen är positiva till genomförandet och ser på ändringen som en mycket lyckad åtgärd, speciellt i samband med slopandet av garagevändningen"

ja för garagevändningen har man mycket nytta av på motorvägen :kocko

välkommen till sverige, där vi ibland luras lite den 1: april. men oftast brukar det inte håla i sig sååå länge så att folk blir lurade långt in i maj. :D

hmmm :va Ja, vill vägverket fixa till sina diagram så är det ju en helt underbar ide´detta! :tummenupp ...men hur mycke pengar skulle inte dom förlora i form utav skatt, försäkringarna på alla andra fordon skulle säkerligen öka MARGINELLT då dom skulle förlora en ruskig summa dineros!

:felämne Känner verkligen för er som bor i "stan" med tanke på försäkringspremierna där! :jisses

...den större delen utav alla MC-återförsäljare skulle troligtvis gå i konkurs då garanterat 50-60% av Sveriges MC-ägare skulle sälja sina hojarna och så vidare....det vore väl ett riktigt snilledrag från Vägverkets sida...eller hur?! :huvet :kocko

snowwhite skrev:
:va det där tänkte jag inte på, kanske ett skämt, kanske inte men det skulle vart trevligt o veta att vägverket funderade starkt på problemet med Mc-olyckor...

Olyckor händer vilket suger rejält...men sånt är ju faktiskt livet...nog tycker ja det känns som den där Nollvisionen är myyycket långt borta...lite dumt uttryckt kanske...men hur skulle det se ut på denna planet om det inte gick åt så många i olyckor och allt vad det är??

snowwhite skrev:

spelar ju inte så stor roll.. hur många följer det som står på dom runda målade tavlorna :)

snowwhite skrev:
japp, jag sa ju det..., vad är problemet, du tycker inte det men men, alla kan ju inte vara lika...

Nej givetvis är det väl tur att alla inte är lika hur fan skulle världen se ut då... inte bättre iaf.

Det förslaget om att hojar skulle ha lägre satta hastighetsbegränsningar finns det ju ingen som hellst logik i. Hur många håller hastighetsbegränsningarna idag? (behöver inte vara överträdelse med 30km/h utan säg kanske 10km/h).Hur många skulle hålla "lägre" hastighetsbegränsningar bara för att de väljer att köra hoj.... ett puckat förslag från puckade personer även om just detta var ett aprilskämt.

blom skrev:
spelar ju inte så stor roll.. hur många följer det som står på dom runda målade tavlorna :)
jag som trodde att det var lottoraden dem presenterade på dom där skyltarna. max hastighet säger ni... min cykel går mycket fortare än så. dom har verkligen ingen koll på Vägverket. :tungan

Mattiaz skrev:
Nej givetvis är det väl tur att alla inte är lika hur fan skulle världen se ut då... inte bättre iaf.

Det förslaget om att hojar skulle ha lägre satta hastighetsbegränsningar finns det ju ingen som hellst logik i. Hur många håller hastighetsbegränsningarna idag? (behöver inte vara överträdelse med 30km/h utan säg kanske 10km/h).Hur många skulle hålla "lägre" hastighetsbegränsningar bara för att de väljer att köra hoj.... ett puckat förslag från puckade personer även om just detta var ett aprilskämt.

JO det var nog jävligt puckad för att Mc-förare där ute är ju ännu mer Puckade och kommer aldrig att sänka ner hastigheten...så vad tänkte dem med eller hur?

vad fan bryr jag mig för alla idioter som kör över sin förmåga och hamnar i en trafikolycka och i sin tur skadas allvarligt eller rent av dör...dem får fan skylla sig själva... :död

jag ger upp.. :brinnerup

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...