Vad tycker ni om det här?

Jag har inte sett hela filmen men tycker att det är upprörande. Straffen borde höjas!

General E skrev:
Jag har inte sett hela filmen men tycker att det är upprörande. Straffen borde höjas!
Haha, det är inte det jag menar. Tror faktiskt att det i filmen har dom nog bara dragit ur röven. Vad jag menar är att vi betalar miljarders miljarder kronor för att systembolaget ska börja göra reklamkampanjer där de försöker få hela eu att börja med systembolaget. Läste igår att resten av eu tillsatt utredningar för att få reda på om det är ett skämt eller om vi faktiskt menar allvar.

Sen är det även störande att dom ska sparka en massa folk men super upp flera miljoner kronor på fester själva och då dessutom gör sån här skit.

Last edited:
General E skrev:
Antyder du att alla invandrare odlar rabarber i parkettgolvet?

Om de ändå hade den goda smaken att odla raparperii - det är väl på sin höjd harmynta nu för tiden.

För att försöka rädda tråden från rabarber (se vad rabarber ställer till med).

Kan hålla med om att alkohol inte ska säljas med profit och alkoholreklam klarar vi oss helt utan, spriten säljer sig själv om det är så.
Men att styra upp det i nån form av storebrorsfunktion tycker jag inte är rätt.

Systembolaget idag har det nog inte så lätt, de flesta jag känner dricker bara importerat för att det är billigare och i stort sett lika lätt att köpa som bolagsspriten. Men inte fan dricker de mer för det.

Tror nog att de kommer att få det svårt att övertala resten av EU om att införa Systembolag :)

se till att tattarna i polen å resten av europa höjer priserna,.. så åker vi inte nånstans annat än te bolaget.. så lätt är det...

EU lägger sig ju i allt annat, så varför inte göra de med spriten också

Stortryne skrev:
Riktigt intressant att man upprepade gånger påpekar hur viktigt det är att spriten inte säljs med vinstintresse, och sedan förklarar att konsumtionen ökar för att det är billigare utomlands, där försäljarna tar ut vinst. :kocko

Vad är det intressanta i det?! Det ena motsäger väl inte det andra... Är det en orimlig gissning att anta att det skulle supas ännu mer om sprit såldes med vinstintresse även i Sverige? :va

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg