vad tycker ni om BUELL?

Tja är man lagd åt det hållet så e man....

Nä det e säkert bra om man skall använda den till att åka mellan fiken.
Men för övrigt lär det bara vibrera skramla gå sönder o va allmänt jävligt.
Men testa du du aknske blir positivt överaskad :crash
 
Tycker dom är SÅ JÄVLA grymma!!!! :rock Hur det är med själva hojen vet jag inte, men grym look är det på dom :tummenupp
 
Far och provkör en om du inte gjort det!

Tyckte också att Buell verkade fräna men vart grymt besviken efter en provkörning då man tydligt märkte att det satt en HD motor i den, dvs det levde om mycket men det hände f-n ingenting! Gick inte ens att gasa upp på bakhjul på ettan, inte utan ordentligt ryck & slit i styret iaf. Dock var det grymma bromsar på den och Stoppies blev det varken man ville det eller ej! Föreslog för HD-säljaren att dom skulle pula in en TL1000 motor från en Suzuki i den för att få en riktigt rolig hoj men då vart han sur :rolleyes:

Okej detta var OT för att vara i mekforumet..........

Har hört också att dom haft en hel del problem med bla annat remdrivningen på dom och jag kan tänka mig att alla andra problem som finns på HD också dyker upp på Buell, dvs div loss-skakade prylar läckande ventilkåpor osv.....
 
Har inte kört en själm men chassiet ska vara smidigt och fint. Tyvärr har den ju en HD motor så den är slö som faan, stackars Sune fick ju inte till någon rullande burnis på bikeweekend trots att han klippte kopplingen 4ggr dööö dööö dööö dööö, innan han bytte hoj till en som antinen var trimmad eller neddrevad?. Måste dock tilllägga att den gamla Buellen som var så snygg har dom ersatt med något som ser ut som en missbildad tysk streetfighter!. :(
 
Provkörde en förra året.
Slogs också av de grymma bromsarna och det sjyssta chassiet, dock vibrerade som sagt motorn en massa men det hände inte så mycket.
MYCKET kort register!

//Anders.
 
Buell XB9R, kan bara skriva under på kommentarerna om chassi, bromsar o växellåda som skrivits här.
Största abert för mig var att det kändes storleksmässigt som man satt på sin Mustang Mamba igen :D Så det är ingen risk man köper någon.
 
BUELL??

Efter att ha skrivit på en försäkran (med sv. HD) om att stå för alla skador upp till 15 000:- fick jag provköra.

Intyck? Min gamla GPZ 900 från -84 hade samma effekt o vrid och var betydligt trevligare. Inte hänt mycket därborta på andra sidan atlanten under de senare åren.

BUELLen var skakig, skramlade (årsm -03) och mycket rå i motorn. Det finns betydligt bättre o billigare alternativ till hela HD-programmet. De som kör HD (och envisas med det) har förm. aldrig provat något annat märke.
 
Polare hed en X-1 01:a, som det inte var annat än trassel med. Insprutning är tydligen det som klatrar mest på dem. Testade den rätt långa sträckor, och mina intryck är:

1) Bra vrid (dock var just denna lite kittad)
2) Vibrationer som skulle göra alla sexleksaker gröna av avund
3) Bromsar? Fanns det sådana?
4) Chassiet var mycket fint.
 
Hmm,
stora twinar behöver vara ordentligt inkörda
innan de kommer till sin rätt (upp till 1000 mil)
Sen finns det hur mycket grejer som helst att
köpa (dyrt) om man vill ha mer pulver.

MEN en Bulle är inget för den som vill ha en
underhållsfri plastraket.
Det är mer ett projekt som man vårdar
och älskar i många år. Den väcker garanterad
uppmärksamhet och är så rå som en MC bara kan
vara.

Om man tvekar mellan en R1:a och Buell så
kan inte känslan vara rätt, köp R1 isf.
Men känns det som knäsvag kärlek :kär köp
en Bulle att älska i nöd och lust!
 
Last edited:
XB9: orna lär sjunka i pris nu när XB12: orna kommer!

Lustig detalj: XB9: orna hade kortare slag än vanliga HD-motorer för att kunna varava mer, MEN XB12: orna varavar BARA 500rpm mindre... Dåligt argument för att minska slaget tycker jag!
 
gthyni skrev:
Hmm,

Om man tvekar mellan en R1:a och Buell så
kan inte känslan vara rätt, köp R1 isf.
Men känns det som knäsvag kärlek :kär köp
en Bulle att älska i nöd och lust!

Har man bestämt sig för att köpen en hoh med hjärtat och vill ha en sporthoj med själ så köper man självklart Ducati och inte en hoj som har en motor som kulle passa bättre i en jordfräs!. :fakta
 
Hightuned skrev:
Har man bestämt sig för att köpen en hoh med hjärtat och vill ha en sporthoj med själ så köper man självklart Ducati och inte en hoj som har en motor som kulle passa bättre i en jordfräs!. :fakta

Älskar Duccar,
men förstår inte varför alla sporthojar med
personlighet måste ha samma personlighet. :confused:
 
Provkörde en firebolt tidigare i sommar, konstaterade att den är gjord för någon runt 160 lång, är själv 189.. bromsarna tog bra, men motorn var som ett ruttet lik :zpy Växellåda kändes som en stenkross, när väl hojen börjar dra litegrann har man redan nått rödmarkeringen för länge sen..
 
Att man får tillverka och sälja sån skit... :mad: Har kört firebolt med trim kit....
Plus att det är en klass 7 hoj??? :confused: fan moppe är nästan roligare...

R1 streetfighter för alltid!!! :rock
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top