Vad tycker ni om 85 minuters pass?

Nu har jag ju inte med saken att göra, men jag tycke att det låter helt fantastiskt med lååånga pass. Man har mer tid på sig att faktiskt justera, åka ut och testa, sen in igen och justera lite till. Vila borde väl inte komma på fråga, ni är väl atleter?

Äh, du vet mycket väl att rookies inte har nån nytta av att kunna justera hojen under ett pass. Ingen aning om vilket håll man ska skruva och ingen möjlighet att känna om det gjorde nån skillnad. Nöta en jävla massa varv är det det handlar om ;) (Ja jag talar mest om mig själv...)
 
Det finns ju en anledning till att man köpt Öhlins: Slippa skruva :tungan

Fick startbekräftelsen med mail nyss och det "gamla" tidsschemat var med så det blir nog svårt att ändra på nu skulle jag tro.
 
Äh, du vet mycket väl att rookies inte har nån nytta av att kunna justera hojen under ett pass. Ingen aning om vilket håll man ska skruva och ingen möjlighet att känna om det gjorde nån skillnad. Nöta en jävla massa varv är det det handlar om ;) (Ja jag talar mest om mig själv...)

'Tyvärr' har Rookieklasserna blivit ganska proffsiga på senare år. Topp 5 i Rocky 600 förra året skulle absolut inte göra bort sig i STK600 men jag tror att hoppet rent ekonomiskt är för stort. Samma sak med Rookie 1000. Jag ser absolut fördelarna för toppen i Rookie att köra ett 85-min pass men det kanske talar mer om dem än om klasserna i stort. ;)
 
Jag röstar för dela upp passen... man får nog ut mer körtid och inställningstid om man delar upp passen.
 
det är ju perfekt,man får testa,vila testa och träna utan att alla måste ut under 15 minuters pass.
 
långa pass tycker ja me e bra. då blir de dessutom ganska tomt på banan. Borde funka bra och man behöver inte känna nån stress.
 
Röstar för att dela passen. Är ju en del gammla och trötta som inte pallar 85 min (Hjalmarsson, Perra och öhh.....jag själv):hihi
 
Jag håller med..
Ska man försöka sig på att justera hojen lite så är det perfekt med långa pass.
Nu har ju dock inte jag hunnit med att träna något på torpet i år så jag kanske behöver brassa mycket varv i snabbt tempo då kanske två pass är bättre..

Jag vill verkligen inte ha kortare än 30 min, anderstorp finns ju massor av plats att vila på banan, kanske två 40min skulle va lagom kompromiss?

Plats att vila på banan!? Hur menar du då? Att stanna ute på lämplig plats, vilket är varken klyftigt eller tillåtet, eller att vila sig genom att köra långsamt och vara i vägen för folk och i värsta fall skapa mindre bra situationer?!
 
Jag skulle personligen vilja ha kortare pass men övriga (hela 2 st) verkar gilla upplägget och precis som du skriver försvinner ju en del tid om passen ska styckas.

Jag får helt enkelt bita ihop och ha en läkare stand-by :D

Betalar du min transport från norrland så får du både meck och läkar(student) som assisterar med dropp och käftsmällar för att hålla dig på banan.....
 
Betalar du min transport från norrland så får du både meck och läkar(student) som assisterar med dropp och käftsmällar för att hålla dig på banan.....
Det skulle jag behöva men ekonomin är knapp (de sista stålarna gick till 10 set däck, nytt skinnställ, nya handskar, ny laptimer.....) så jag föreslår att du kapar en ren vid den lokala korvmojjen och börjar resan redan i kväll :fyllisar

Plats att vila på banan!? Hur menar du då? Att stanna ute på lämplig plats, vilket är varken klyftigt eller tillåtet, eller att vila sig genom att köra långsamt och vara i vägen för folk och i värsta fall skapa mindre bra situationer?!
Han stannade på lämplig plats förra året så det skulle inte förvåna mig om han gör samma sak i år igen ;)

Nejrå, Otto är en smart pöjk så det är ingen risk att han är i vägen och behöver han vila så blir det nog i depån.
 
Last edited:
Plats att vila på banan!? Hur menar du då? Att stanna ute på lämplig plats, vilket är varken klyftigt eller tillåtet, eller att vila sig genom att köra långsamt och vara i vägen för folk och i värsta fall skapa mindre bra situationer?!

Gissar att du inte åkt hoj på Anderstorp, det finns ett antal rakor där man inte gör mycket annat än att sparkar på växelpedalen var tredje sekund. Det kallar jag vila!
 
Någon som vet om det blir en uppdelning av de långa passen?

Skulle nog tippa på att det blir enligt schemat. Det är säkerligen många som inte kommer förens strax före deras pass börjar. Kan tänka mig att vi får några arga R1000 förare om det visar sig att halva deras pass är framflyttat när dom kommer.


Men jag hade gärna haft 2 pass i stället för ett superlångt. Dock så är det ju så att du får lika mycket körtid även om du skulle stanna och vila i 20 minuter i mitten på passet.

Blir det något avbrott för ev bergning? annars är det jävligt viktigt att tanka innan man drar ut,,,, :rofl
 
Back
Top