Vad tycker folket??

Motard nissen

numer sidvagnsnörd
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Husaberg FE650s 02, YZ250 05, YZ125 81

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
crille_h skrev:
2568651 nej nej inga sanna fasoner nu:gnissla .... vill ju ha den sjalv... hehe:tungan

Hehe hoppas du "får" den! Men jag lovar dig att priset hinner stiga fler- och mångfaldigt innan auktionen är över... :näsblod

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Priset lär väl landa runt en 40k tillslut?

Väntar alla tills sista timmen innan dom lägger in sitt bud?

crille_h

Medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Aprilia RS250r
är det möjligt att montera startmotor på 550 motorn?? (liten o klen som man är hehe)

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
crille_h skrev:
2568874 nej 40k tror jag inte, dom flesta här borta ligger på mellan 25-35k..

Nog ligger dom väl lite högre än så hörredu (jämför inte med fc550 för det är inte samma modell)...

Är dedär verkligen en FC? Dom går väl inte att gatregga? Jag skulle mer vilja ha det till fe550s (gatreggad, endurobromsar och sm-hjul)

Försäljaren "luras" genom att skriva 2004 i rubriken då det är en -03 (kolla in motorn te x).

försäljaren skrev:
As you can see in the photos, this bike is in great condition for it's age. It is in standard condition and it starts and runs fine, and of course you get the usual excellent Husaberg (made by KTM) build quality as well. This bike is listed with no reserve, however as we are a motorcycle dealership, we reserve the right to sell the bike in our showroom at anytime and hence cancel the auction.

Dessutom är detta helt fel eftersom 2003 års modell tillverkades av Husaberg, i Sverige, mig veterligen. Rätta mig om jag har fel...

Är motorn inte öppnad förr så är det dags att göra det så fort den blir såld (500 mil=>100h), bara så du vet det.

Jo en startmotor går fint att sätta dit, kräver dock ett par små ingrepp i motorn, ditsättning av drev och dekompressionsmekanism (alt. manuell dekomp) på kamdrevet bl a. Men det är ju piece of cake när du endå ska riva isär motorn :tungan

Att lära sig kicka tar inte lång tid för övrigt... :tummenupp

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Du ville veta vad vi tycker:

Jag tror att priset kommer att hamna runt ca 35000 sek.
Sen så ska du ta dig dit för att kolla på den, det går åt massa pengar där för tex, boende, mat, öl, strippklubbar, taxit till alla andra krogar du inte varit på, sen tillbaka till någon strippklubb för du inte fick något ragg på den vanliga krogen. Nu börjar det bli dyrt!
Är det så att du köper hojen så ska du ha hem den till sverige, då är det ett par tusingar till. Sen så ska den reggas in, då kostar det en slant till.

Så ska jag vara ärlig tror jag att det är bättre att köpa en här hemma. För även om priset är lågt nu, så kommer det stiga! Om du skullle få den för typ 20000:- av någon konstig anledning så kan du köpa den, efter att du kört den. För får du den för det priset, så är den nog något som inte är så bra med den.

Lycka till!

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Hoj
Tl1000s
nilzz skrev:
2569503 Du ville veta vad vi tycker:

Jag tror att priset kommer att hamna runt ca 35000 sek.
Sen så ska du ta dig dit för att kolla på den................

Lycka till!

Han verkar ju bo i Edinburgh så det blir inte långt... Köp om du får den billigt:tummenupp

crille_h

Medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Aprilia RS250r
Ja som sagt så bor jag i edinburgh:tuttar , men de är en bit ändå ca 45 mil. Cykeln har bara gått 80 mil vilket inte mkt mer än 20-40 timmar lr så.

Dom flesta husor här borta ligger som sagt mellan 25-35k. Inte helt ovanligt att en fs650e-04 går för ca 28k. Så det verkar ju ganska mkt billigare än hemma. :tungan

Men iaf som frågan var ifrån början, om man inte tycker lite meka är jobbigt, hur passande är det med en Husaberg att åka omkring i stan med (till/från jobbet osv) och sen leka av sig med??:confused:

Hsb-chrille: jo nog är det nog ingen fc, tror inte jag heller.
Men det står faktiskt bara att den är reggad 04 och att det är en 03 modell.

Last edited:

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
crille_h skrev:
2570144 Ja som sagt så bor jag i edinburgh:tuttar , men de är en bit ändå ca 45 mil. Cykeln har bara gått 80 mil vilket inte mkt mer än 20-40 timmar lr så.

Dom flesta husor här borta ligger som sagt mellan 25-35k. Inte helt ovanligt att en fs650e-04 går för ca 28k. Så det verkar ju ganska mkt billigare än hemma. :tungan

Men iaf som frågan var ifrån början, om man inte tycker lite meka är jobbigt, hur passande är det med en Husaberg att åka omkring i stan med (till/från jobbet osv) och sen leka av sig med??:confused:

Hsb-chrille: jo nog är det nog ingen fc, tror inte jag heller.
Men det står faktiskt bara att den är reggad 04 och att det är en 03 modell.

80 mil? tyckte jag läste mileage: 500 nånstans..
åker du till/från jobbet så försvinner ju timmarna iväg ganska fort.. Men visst funkar det om du servar därefter.

Ursäkta jag tänkte inte på att du bodde där borta utan jag trodde du referade till nån gammal sleten 550 cross du sett på blocket :tungan

Nä det jag menade var att han skrivit 2004 i rubriken, vilket får en att tro att det är en 04, dessutom att den är "made by KTM" vilket inte stämmer.

Men den ser väldans fräsch ut, tjöööööööp! :tummenupp :tummenupp

EDIT: Jahaa det var miles där ja, inte mil, ursäkta igen :tungan

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Var det du som köpte den?
Det var hyfsat bra gissat härifrån vad slutpriset skulle bli, det blev iaf:
31 446,00 SEK

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...