Vad tycker du jag ska välja för 600-kubikare?

Zebbh

woop woop
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
Kawasaki ZX10R 2011 BMW S1000RR 2011 Yamaha YZF R1 2009 Suzuki GSXR 600 2009
Halloj gott folk!

Sitter här och läser runt på olika sidor om räsercyklar då jag har tänkt skaffa en under sommaren eller till nästa säsong. Jag är intresserad av att veta lite vad ni tycker. Då jag tänkt skaffa mig en 600 är det zx6r, gsxr6, r6, och cbr6rr som är intressant.

Vad tycker du är bättre/sämre?

Berätta gärna, vill veta allt! :D

wooooooop wooooooooop woooooooooooooop wooooooooooop!

Last edited:
Viktigt att det är radfyra?
Annars kan jag starkt rekommendera Triumph Daytona 675.
Ingen av de du nämner ovan har samma bottendrag som Daytonan.
Sedan att den är ruskigt smidig och blivit lovordad som den bästa i 600 klassen är la inte negativt eller?

Vilka årsmodeller är det som du tittar på?
Suzukin från 2006 är en hoj som jag skulle lägga mina poäng på, om det inte är tvunget med 600 så en 750.
Hade en tidigare och var väldigt lätt körd och satt bra på den. Annars är det bara att köpa den som du tycker är snyggast och som du sitter bra på.

Suzukin från 2006 är en hoj som jag skulle lägga mina poäng på, om det inte är tvunget med 600 så en 750.
Hade en tidigare och var väldigt lätt körd och satt bra på den. Annars är det bara att köpa den som du tycker är snyggast och som du sitter bra på.

:facit "...och som du sitter bra på." :mattias

Jag älskade min -05 Ninja 636a - har inte riktigt utvecklat samma känslor för min k9 750, men så har den inte körts på riktigt än heller. :)

Ut och prova.

På det här sättet får du inte så mycket "vettiga" svar, ur din synvinkel.
Anledning?
Jo, de svar du får utgår ifrån vad vi tycker.
Jag tex kommer att säga Honda, Honda och Honda i första hand. Varför? Jo, jag TYCKER det.

Gå efter vad du kan utläsa från tester, vilken DU tycker är snyggast, sitter bäst på osv.
I slut ändan är det du som kommer att sitta på den.

Lycka till. :hej

Viktigt att det är radfyra?
Annars kan jag starkt rekommendera Triumph Daytona 675.
Ingen av de du nämner ovan har samma bottendrag som Daytonan.
Sedan att den är ruskigt smidig och blivit lovordad som den bästa i 600 klassen är la inte negativt eller?
Missade Daytonan, självklart också en intressant cykel.
Låter inte så tokigt, ligger den på samma peng i försäkring som de andra?

Jag har tänkt mig från -06 och framåt. Vill gärna lära känna en mindre cykel, sen ta steget upp till en större efter det.

Jag älskade min -05 Ninja 636a - har inte riktigt utvecklat samma känslor för min k9 750, men så har den inte körts på riktigt än heller. :)

Ut och prova.
Hoppas du hittar din k9 inom kort! wooooooop wooooop woooooop:yoparty

Själv var jag i valet och kvalet..
Tyckte om Trajan - och ku få ett bra pris..

Glad att jag valde Yam R6 - eftersom det finns en uppskov av spare parts överallt till mycket vettiga priser - och ska du ha den som banräser kommer det behövas reservdelar... (och någon som kan hjälpa med skruvdragaren..)

(jag har nog aldrig prov åkt en hoj - och va vett en dansk om wienerbröd!)

Den hoj jag listat under min avatar när du läser det här inlägget. Genom att skriva så kan jag byta hoj och bara hänvisa till det här inlägget i framtiden oavsett vad jag kör. Men den hojen är bäst.

Vad ska du ha den till, bansmiskning, semesterturer, pendling, sköna turer på krokvägar eller bara stå utanför korvmojen?
Till största del blir det att åka runt på sköna turer med krokiga vägar, men kommer även åka så mycket bana som möjligt. :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti