Vad tror ni om R1 2006,uppdateringar ??

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
R1:an har ju utvecklats sen den kom 98 - röd/vit,blå.99 röd/vit, blå och lite små uppdateringar.00-01 röd/vit,blå och uppdateringar.02-03 röd,blå,grå slilver och uppdateringar.04 större uppdateringar och förändringar.05 likt 04.

Hur kommer då 2006 R1:an att se ut och vilka uppdateringar tror ni kommer ske?.
Här bjuder jag lite på godis oxå :) :http://www.bikepics.com/yamaha/r1/

Hitta ett tyskt forum,kanske såhär kommer den se ut :) spekulationer.
http://www.r1-forum.de/modules.php?name=Splatt_Forums&file=viewtopic&topic=5236&forum=1
 
Last edited:
*

Ingen som vet när lite info börjar läcka ut om 2006 års modellerna?
Och nån som spekulerar i hur blandannat R1-06 kommer att uppdateras? :)
 
R1 racer skrev:
R1:an har ju utvecklats sen den kom 98 - röd/vit,blå.99 röd/vit, blå och lite små uppdateringar.00-01 röd/vit,blå och uppdateringar.02-03 röd,blå,grå slilver och uppdateringar.04 större uppdateringar och förändringar.05 likt 04.

Hur kommer då 2006 R1:an att se ut och vilka uppdateringar tror ni kommer ske?.
Här bjuder jag lite på godis oxå :) :http://www.bikepics.com/yamaha/r1/

Hitta ett tyskt forum,kanske såhär kommer den se ut :) spekulationer.
http://www.r1-forum.de/modules.php?name=Splatt_Forums&file=viewtopic&topic=5236&forum=1

jag tror dom har förväxlat den med en MZ http://www.motorbikes.be/motorbike/3599/full.jpg

edit: läste att dom redan skrivit det i den tyska tråden.
 
Last edited:
R1 racer skrev:
Ingen som vet när lite info börjar läcka ut om 2006 års modellerna?
Och nån som spekulerar i hur blandannat R1-06 kommer att uppdateras? :)

Hehe...den som det visste. :) Blir kul att se när den kommer!
Man kan ju spekulara i att lite mer MotoGP "teknik" filtreras ut till gathojen. Lite mer POWER brukar det ju alltid bli.
 
Mer hästkrafter.
Lägre vikt.
Mer vridstyv.
Nya färger.

Vad annars?
 
Tror att fotpinnarna kommer flyttas en bit uppåt + bakåt, eller så kanske dom fortfarande vill tjäna pengar på att dom som kör bana med sina måste köpa fotpinnssats-flytt-paketet från yamma. =)

För övrigt kanske dom snor ferraris idé med att ha slipad plast i lyktorna (typ oljehinna) :tummenupp

Annars så är det väl turbo från fabrik och raka rör :rolleyes:
 
stödhjul och lysen som vinklas när man svänger. Kanske vindrutetorkare med regnsensor? :tungan

Allvarligt talat så kommer det bli kul att se hur den kommer se ut eftersom det bör väl vara på plats med en uppgradering. Dom vill väl fortsätta ligga i framkanten av jappsarnas designstuk. Varför gör dom inget åt r6'an?
 
Stubin i avgasröret?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top