Vad tror ni om priset på min cykel är d lagom eller?

menar du att 35 är mer lagom? jag tycker jag ligger rätt bra till jämfört med dom som finns på blocket,man kanske ska vänta till våren......

jo jag tror det, nu får man mindre, kostar det inte dig nåt speciellt att vänta så gör det, visserligen blir hojen ett år äldre, och sen beror det ju på om du själv tänker byta hoj nu eller i vår, samma prisförändring händer ju på den hojen.

jag vet inte,tänkte köpa en r1 inte för att jag behöver nåt vassare men den är snyggare o lättare,eller så bygger jag om min lite med ny bakdel o kanske ny lack mini blinkers m.m m.m är lite sugen på d med.

ja d tycker jag med,modernare helt enkelt,sen lite extremare fördel eller nackdel får man se då....

en cykel är inte värd mer än vad man får för den... och jag tror inte du blir av med den för det priset... gå ner till 30k så kanske du blir av med den... tyvärr så är det köparens marknad just nu!

Silwer skrev:
jo det är en fin hoj, rätt obekväm mot din nuvarande bara:-)
Det är ju ett logiskt steg iaf.

e rettan mer obekväm än en FZR?? fast nu kan jag ju bara uttala mig om fzr-91.. o den har ju bra mkt sämre körställning på än rettan.. men fzr:en kanske ändrades efter 91.. så visst de kan ju stämma.. :) sen kanske beror de på att jag e jävligt kort.. men jag har ruskigt svårt o nå fram till styret.. sitter inte alls bra på den.. allt för konstig vinkel på benen.. känns ju som man sitter sämre på en fzr än vad man gör bak på en retta.. ;)

Skicka me en bild på vad jag menar.. men de ser ju inte ut som man sitter då kass me benen.. men för mig stela mig så e de inte bekvämt.. :)

Bifogat

• fzr.jpg
    fzr.jpg
    62.5 KB · Visningar: 267
Det där är ju min hoj!!

Det tar ju bara ett tag att vänja sig vid den. Jag är 190cm lång och är allt annat än smidigt, men jag gillar den hojen riktigt mycket. Fartresurserna räcker till hyffsat och försäkringen är inte att klaga på heller. Betalar 3114:- hel/hel på den. Dock betalar man troligen rätt mycket mer på en nyare FZR1000 vilket bidrar till att de inte kostar mycket mer än en äldre.

F.Ö så är det inte så mycket som skiljer dem åt heller. Annar utformning på kåpan och sexkolvsok är de stora grejerna har jag för mig.

38.000 låter däremot inte helt orimligt för en -95 enligt mig.

Edit: Tycker personligen att man sitter bättre på R1 än på FZR också...

man bör inte vara för lång på en fzr men man bör ej heller vara för kort så visst körställningen passar inte många :-) tror jag väntar till våren isåfall. 30tkr är inte lockande direkt.fast så lågt ligger inte ens dom äldre på blocket nu.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back