Vad tror ni om detta skinnställ?

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
2012 Vespa 300 GTS Super
Mitt ställ är för litet/gammalt/äckligt och jag är ute efter ett nytt helställ.
Tycker de flesta ställ är tråkiga, jag vill helst ha yamastället men hittar inte det någonstans.

http://www.ebay.co.uk/itm/2012-R1-R...e_Clothing&hash=item3cc2c7e927#ht_1644wt_1066

Kom över detta ställ. Kanonsnygg design men frågan är hur kvaliten är? Måste väl matcha mitt 3k berikställ jag har idag. Finns det nån standard man ska gå efter i skyddsväg, typ CE märkning eller nåt.

Jag vill ha ett racingställ, inget glidarjackabyxtjofräs.

Jävligt snyggt ställ! Jag gillar skarpt racingställ med lite "reklam" på, yamaha etc. Tyvärr vet jag inte mkt om det du frågade, men det finns nog andra här som har koll på sånt kan jag tro!

tror inte det finns något skinnställ som har dålig kvalité. köpte mitt på mc mässan 2011, kostade 2000kr och det höll när jag körde av vägen i 100.

Om ovanstående är vanligt koskinn så borde man vara safe. Mitt nuvarande berik är ju knappast etta på rankingen i säkerhet heller.

Tycker stället är så brutalt snyggt. Hittar inga ställ med reklam etc hos handlare i sverige.

Tror faktiskt jag ska göra en ordentlig mätning och slå till.

Det var lite coolt, men jag är lite anti mot kopior. Kolla te x hur dålig den stora R1-loggan på magen är. Kan du leva med det så köp! :)
Men forska lite i hur kvaliteten är på stället innan köp.

Jag kör med detta stället från Yamaha, det skall fortfarande gå att köpa på beställning.
kostar ca 13.000 vill jag minnas.

http://www.sporthoj.com/garage/?mcid=10123

Det ställ du länkar är mitt drömställ, men enligt yamahacenter i gbg går dessa inte att beställa längre. Frågade i yamamontern på mässan.

Det ställ du har e så sjuuukt snyggt. Dock satandyrt.

Jag skulle aldrig köpa nånting som det var frågetecken angående kvaliteten på. Ska jag vurpa i det får det väldigt gärna vara ordentligt kvalitetskontrollerat. Ett skinnställ tillverkat av ett företag som annars sysslar med soffklädslar och fula skinnjackor för posörbruk känns helt enkelt inte säkert nog.

Det ställ du länkar är mitt drömställ, men enligt yamahacenter i gbg går dessa inte att beställa längre. Frågade i yamamontern på mässan.

Det ställ du har e så sjuuukt snyggt. Dock satandyrt.

Puh! Tur jag tog av 3 av dem då! =P
Gällande stället du länkade till så har de även använt Yamaha-music loggan:huvet
Det kan man se på att mittersta benet i bokstaven "M" inte går hela vägen ned som på Yamaha-motor. En nooooog så viktig detalj i avgörandet frånsett hyr det är kvalitets och säkerhetsmässigt! :tungan

Puh! Tur jag tog av 3 av dem då! =P
Gällande stället du länkade till så har de även använt Yamaha-music loggan:huvet
Det kan man se på att mittersta benet i bokstaven "M" inte går hela vägen ned som på Yamaha-motor. En nooooog så viktig detalj i avgörandet frånsett hyr det är kvalitets och säkerhetsmässigt! :tungan

Haha som tur är kan man välja bort r1 märket men piano-yamaha kommer jag inte undan. Det står att det är 1.3mm koskinn och CE skydd så jag tror nog att det är likvärdigt ett billigt berikställ.
Du råkar inte ha ett ställ över till salu för en som är 189cm o 90kg? :)

Haha som tur är kan man välja bort r1 märket men piano-yamaha kommer jag inte undan. Det står att det är 1.3mm koskinn och CE skydd så jag tror nog att det är likvärdigt ett billigt berikställ.
Du råkar inte ha ett ställ över till salu för en som är 189cm o 90kg? :)

Blir nog för tajt för dig:D
De är i storlek 50 och sitter som ett andra skinn på mig som är 1,75 och 72kg. :)
Men jag har sett en del brittiska försäljare som säljer dessa ställen på ebay då och då. Håll utkik efter ett där!

Men se upp för välgjorda kopior, vid första anblick ser de ut som orginal, men granskar man dem närmre så ser man att det är kopior.

Blir nog för tajt för dig:D
De är i storlek 50 och sitter som ett andra skinn på mig som är 1,75 och 72kg. :)
Men jag har sett en del brittiska försäljare som säljer dessa ställen på ebay då och då. Håll utkik efter ett där!

Men se upp för välgjorda kopior, vid första anblick ser de ut som orginal, men granskar man dem närmre så ser man att det är kopior.
Ska syna ebukten ordentligt! :tummenupp

Hej! Jag kan tipsa om PSi scandinavia de sätter på vilka loggor du vill ha och designar stället som du vill ha det. Snacka med dem så får du förslag av dem och så säger du bara vad du gillar eller det du inte tycker om så ändrar de på det så får du ett nytt förslag. Riktigt fin kvalite på ställen och så får du måttsytt på köpet när du design beställer:) Bara ett tips :tungan De kan göra en kopia av andra ställ med om du har bild på det.

Hej! Jag kan tipsa om PSi scandinavia de sätter på vilka loggor du vill ha och designar stället som du vill ha det. Snacka med dem så får du förslag av dem och så säger du bara vad du gillar eller det du inte tycker om så ändrar de på det så får du ett nytt förslag. Riktigt fin kvalite på ställen och så får du måttsytt på köpet när du design beställer:) Bara ett tips :tungan De kan göra en kopia av andra ställ med om du har bild på det.

Bra tipsat!

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...