Vad tror ni om det här?

Plåtniklas skrev:
Ska jag köpa? Verkar ju vara ett rätt prisvärt 9800 Pro. :)
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=HTEXRAD98P


Det är bara att slå till, det flesta 9800Pro korten nu kostar mellan 2000-2300 kr. Just dom där "HIS" korten är mycket potentiella som orginal. Och gillar du att överklocka graffa korten för att få högre fps i Counter Strike som alla tonåringar vill ha av någon anledning :va :kocko så har du absolut hitta rätt kort.

Tacka vet ja på min tid när man spelade CS med ett RIVA TNT (inte TNT2) & en PII 450 & det flöt på bra utom när en rök bomb kom. Dagens fps bögar som är så besvikna när dom inte har ett xxx antal fps i cs och egentligen så klarar man sig gott & väl med xx fps :dummer
 
Uffe verkar veta vad han skriver, jag tror jag håller med. Det är ju alltid en liten balansakt att köpa ett bättre grafikkort, ju längre man väntar med att köpa kortet desto billigare borde det ju bli men på samma gång blir det ju mer och mer föråldrat.

Om du verkligen vill ha ett Radeon 9800 så borde du kanske nog köpa det innnan det blir omodernt , när du det kommer att inträffa. :)
 
Last edited:
Tjoffe skrev:
Jag skulle nog lägga till några hundra eller en kaka för att få ett kort med 256 Mb men det e ju jag det.

Vet inte om det är värt 50% mer pengar. Läst lite jämförelser mellan kort med 128Mb kontra 256Mb och det var, enligt dom, inte så speciellt stor prestandaskillnad. :) Känns som att 128Mb DDR duger åt mig.
 
Tjoffe skrev:
Jag skulle nog lägga till några hundra eller en kaka för att få ett kort med 256 Mb men det e ju jag det.

Det skulle inte jag

128Mb versioner brukar ha en fördröjningstid på 2,8ns medan 256Mb tror jag brukar ha 3,3ns. Har läst lite på en del data forum, oftadt får dom sämre prestanda med ett 256 är 128 för tillfället

Sedan behöver du inte mer än 128MB för dagligt bruk på grafikkortet, då det är få spel som kräver mer minne idag Du får lite extra nytta av mer minne om du håller på med t.ex. bildhantering/Photoshop annars är det slöseri med pengarna på ett kort med 256MB minne idag.
Men om nu Tjoffe har hittat ett graffa kort med 256mb minne på för några hundringar till så skulle jag köpa det direkt. Det jag kunde hitta så är skillnaden mellan 800 & 1000 kronor. Visst det är ju bara ett par hundringar, men vars går gränsen... :va
 
R1 Uffe skrev:
Det skulle inte jag

128Mb versioner brukar ha en fördröjningstid på 2,8ns medan 256Mb tror jag brukar ha 3,3ns. Har läst lite på en del data forum, oftadt får dom sämre prestanda med ett 256 är 128 för tillfället

Sedan behöver du inte mer än 128MB för dagligt bruk på grafikkortet, då det är få spel som kräver mer minne idag Du får lite extra nytta av mer minne om du håller på med t.ex. bildhantering/Photoshop annars är det slöseri med pengarna på ett kort med 256MB minne idag.
Men om nu Tjoffe har hittat ett graffa kort med 256mb minne på för några hundringar till så skulle jag köpa det direkt. Det jag kunde hitta så är skillnaden mellan 800 & 1000 kronor. Visst det är ju bara ett par hundringar, men vars går gränsen... :va

På det här specifika kortet är det 1200:-, alltså 50% dyrare. :/
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top