Med förgasarna tomma händer följande:
Regelbundna problem:
Jag slår på tändningen & pumpen hoppar till någon sekund, inte så den börjar pumpa. Det skall den göra.
Mäter jag med multimetern så ser jag att pumpen får 12v för någon sekund när jag slår på tändningen.
Lösning: Mata pumpen med 12v direkt från batteriet, ibland går pumpen igång och pumpar utav bara den i ett svep. I andra fall måste jag "lirka" med strömmen, dvs av/på/av/på/av/på med strömmen från batteriet så kommer pumpen igång tillslut.
När jag gjort detta kommer jag iväg, och vidare till oregelbundna*
Oregelbundna:
När jag då kommit iväg, så går det jättebra att köra. Tills den när som helst kan lägga av och pumpa. Kan gå 20 mil innan det händer, ibland en kilometer.
Hur påverkar jag? Jag har märkt att om jag är för snabb med gasen precis när motorn värmts upp och drar en växel rätt högt så slutar pumpen jobba. På grund strömbrist ? Vet ej.
Ligger jag på motorvägen i jämn fart & blir tvungen att slå av, av någon anledning så slutar det pumpas. Oftast händer det.
Om jag ligger på småvägar och kör "aktivt" kommer jag hur långt som helst verkar det som.
Det jag inte förstår riktigt är att det känns som om pumpen är halvkass + något relä. Jag har bytt bränslepumps relä då det jag hade var totalt kass, hojen var okörbar. Nu kanske pumpen har käkat upp det nya om den kärvar?
Vilka mer relä'n är det som ser till att det kommer ström till pumpen? Det jag tänkler på är just att pumpen får ström när jag slår på tändnigen i någon sekund bara, kanske bränslepumps relät inte får ström från någon annan del i hojen och på så sätt inte kan skicka någon ström till pumpen?
Fabbe
Regelbundna problem:
Jag slår på tändningen & pumpen hoppar till någon sekund, inte så den börjar pumpa. Det skall den göra.
Mäter jag med multimetern så ser jag att pumpen får 12v för någon sekund när jag slår på tändningen.
Lösning: Mata pumpen med 12v direkt från batteriet, ibland går pumpen igång och pumpar utav bara den i ett svep. I andra fall måste jag "lirka" med strömmen, dvs av/på/av/på/av/på med strömmen från batteriet så kommer pumpen igång tillslut.
När jag gjort detta kommer jag iväg, och vidare till oregelbundna*
Oregelbundna:
När jag då kommit iväg, så går det jättebra att köra. Tills den när som helst kan lägga av och pumpa. Kan gå 20 mil innan det händer, ibland en kilometer.
Hur påverkar jag? Jag har märkt att om jag är för snabb med gasen precis när motorn värmts upp och drar en växel rätt högt så slutar pumpen jobba. På grund strömbrist ? Vet ej.
Ligger jag på motorvägen i jämn fart & blir tvungen att slå av, av någon anledning så slutar det pumpas. Oftast händer det.
Om jag ligger på småvägar och kör "aktivt" kommer jag hur långt som helst verkar det som.
Det jag inte förstår riktigt är att det känns som om pumpen är halvkass + något relä. Jag har bytt bränslepumps relä då det jag hade var totalt kass, hojen var okörbar. Nu kanske pumpen har käkat upp det nya om den kärvar?
Vilka mer relä'n är det som ser till att det kommer ström till pumpen? Det jag tänkler på är just att pumpen får ström när jag slår på tändnigen i någon sekund bara, kanske bränslepumps relät inte får ström från någon annan del i hojen och på så sätt inte kan skicka någon ström till pumpen?
Fabbe