Vad trött jag blir på dessa förbannade Telebolag!

Diversion skrev:
Har ni någon nedladdningsgräns? Vi har 5 Gig/månad. 250:- för detta. För varje Gig utöver dessa 5 blir det 30:- extra.
Japp, laddar man två filmer om dagen i ett par månader i sträck så stängs man av. Minns inte exakt vart gränsen går, men nån gig om dagen ska man allt kunna ladda. Inget jag bryr mig så mkt om eftersom jag hellre ser på film på DVD.

Kanske ska tillägga att det är inte Jämtkraft/Telecom-uppkoppling jag har, utan Jämtkrafts studentnät som är ihopkopplat med Mitthögskolan och Sunet.

landen skrev:
Vad det ska gnällas!, jag har modem och får räkningar på mellan 500-1000 varje månad. Och då pratar vi 56kbps :D. Och bara för tiden jag är ute!

Så sluta gnäll!
Precis.. nu har jag som tur e flyttat in till staden, men innnan var räkningar på över 3000:-/kvartal inte ovanliga :huvet

Adsl påstår sigh iaf att bostream är billigast på så kan jag inte få 2Mbit förutom hos telia så blir det bostreams 0.5 :4skrika

Skriv alla ni kan komma på så ska jag ringa runt imorrn och vara så trevlig jag bara kan mot dessa underbara bolag :gnissla

Betalar 25kr/mån för 10 Mbit. Det är okej pris.
Tycker det är sjukt att behöva betala flera hundra kronor för lite Internet, men har man en gång haft snabb lina så kan man inte vara utan. Skulle nog också betala 300kr om jag var tvungen..

Bredbandsbolaget är kanon - tokfort. Men mailen har legat nere två gånger på kort tid... inte bra!

Last edited:
Kör med BBB 340:- i månaden.
Ibland tycker man att det är dyrt..... men när man har varit hos polare och sett deras uppkoppling och pris, så kan jag inget annat än lida med er som ej har tillgång till BBB.

De flesta jag känner som har Telia klagar bara.....dålig att ha och göra med samt strular ganska offta.

Vårt Telia har funkat hur bra som helst i 4-5år nu! Började med 0.5 men för nån månad sen uppgraderade vi till 8mbit. Kostar runt 300 spänna tror ja.

landen skrev:
Vad det ska gnällas!, jag har modem och får räkningar på mellan 500-1000 varje månad. Och då pratar vi 56kbps :D. Och bara för tiden jag är ute!

Så sluta gnäll!

Så är det för mig också, fast jag kommer oftast bara upp i 26.4 av ngn anledning. Jävla Telia!
Kolla med Utfors/Glocalnet om deras storsurfabbonemang där du får 25 timmar för 190 kr/månad.

Jag försvarar inte Telia på något sätt. Men nu får du väl ta och skärpa dej lite? Om tjänsten ligger nere 2 gånger på ett år så kan du väl inte tycka att det är mycket? Tror du på fullaste allvar att du kommer att ha helt bekymmersfritt med någon annan leverantör så får du nog tänka om. Det finns förmodligen ingen som kan leverera en 100% uptime på sin tjänst.

Jag har i dagsläget med gruppanslutning till telia som fungerat riktigt bra under 2 års tid. Jag har även övervägt att byta men inte gjort det just på grund av att jag är nöjd med tillgängligheten på Telias adsl.

Slutligen så håller jag med dej ang. att man borde få billigare 2Mbps när man är gruppansluten :huvet

Dee_cati skrev:
Felet var nåt med deras proxyserver skyllde han på, jag använder dock inte proxy tydligen. Funkade efter ett tag men ingen vet vad det var för fel. Andra gången det händer på ett år :kocko

Hade Telia genom gruppanslutning för 325:- i månaden, men det avtalet gick ut eftersom Telia inte förlänger elelr tecknar nya gruppavtal så höjdes det då till vanliga avgiften 375:-.. :(

Därför gick jag in på Spray.se och beställde flytt till deras adsl tjänst istället...

Kostar 299:- i månaden för samma hastighet, och de bjuder på anslutningsavgiften OCH handhar hela flytten från telia så att det bara låg nere någon timme den dagen de bytte.
Eller eg så är det snabbare uppströms med spray för telia slängde ju in någon begränsning på 40kb/s mot slutet. Med spray går det 60Kb/s åt båda hållen.
G:a modemet jag hade funkar ju även nu, enda är att jag måste köra PPPoE klient på datorn.. finns routrar/modem som fixar det direkt om man känner för att köpa en ny..

Kan ju dock tillägga att jag aldrig har haft något problem med Telias anslutning mer än priset...

Blip skrev:
Jag försvarar inte Telia på något sätt. Men nu får du väl ta och skärpa dej lite? Om tjänsten ligger nere 2 gånger på ett år så kan du väl inte tycka att det är mycket? Tror du på fullaste allvar att du kommer att ha helt bekymmersfritt med någon annan leverantör så får du nog tänka om. Det finns förmodligen ingen som kan leverera en 100% uptime på sin tjänst.

Jag har i dagsläget med gruppanslutning till telia som fungerat riktigt bra under 2 års tid. Jag har även övervägt att byta men inte gjort det just på grund av att jag är nöjd med tillgängligheten på Telias adsl.

Slutligen så håller jag med dej ang. att man borde få billigare 2Mbps när man är gruppansluten :huvet

det har legat nere betydligt fler gånger än 2 på ett år men då har de kunnat förklara varför. två gånger kunde de inte förklara och det är två gånger för mycket. Hade det varit som du trott så hade det varit fel att klaga :tummenupp

Aha i see. Jo det är väl kanske inte samma sak över hela landet gissar jag. Har man mycket driftstörningar så har man skäl att gnälla :tummenupp

Dee_cati skrev:
det har legat nere betydligt fler gånger än 2 på ett år men då har de kunnat förklara varför. två gånger kunde de inte förklara och det är två gånger för mycket. Hade det varit som du trott så hade det varit fel att klaga :tummenupp

Dee_cati skrev:
Ringde kundtjänst för en vecka sedan när modemet inte kopplade upp och frågade vad det var för fel. Ehhh, vet inte sa han jag pratade med. Kan du pinga min dator då och se om du får nån kontakt. Javisst, jag gör det på direkten. Jadu, det är inget fel för jag kan pinga mot dig iaf. Suck, vad sysslar de med egentligen? Felet var nåt med deras proxyserver skyllde han på, jag använder dock inte proxy tydligen. Funkade efter ett tag men ingen vet vad det var för fel. Andra gången det händer på ett år :kocko

Det är kanske inte så konstigt att dom inte kan något om du pratar med kundtjänsten. Dom har hand om administrativa grejjor, vi på supporten hjälper när du har problem att ansluta dig.

Hinkas skrev:
Det är kanske inte så konstigt att dom inte kan något om du pratar med kundtjänsten. Dom har hand om administrativa grejjor, vi på supporten hjälper när du har problem att ansluta dig.

jaja, supporten då om det ska vara så noga! Ni ligger under kundtjänst iaf! Det finns säkert folk på telias support som kan något, det är ju bara synd att jag aldrig träffar på dem :(

Nicke skrev:
Det där hjälper INTE. Jag har reggat mig för flera år sen och det ringer precis lika mycket som vanligt tyvärr...
Till mig har alla slutat ringa. Innan var det teleoperatörer och insamlingar varannan vecka.

ja pröjsar 200 i halvåret för 100 Mb =P. Sen har dom 2 Gb mot internet.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT