Vad toppar era dt:r ostrypt?

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
många säger att dt:r gör typ 140 ostrypt, hmmm
min gör ca 120 nu men då är avgassystemet lite igensotat och det är ganska ljust stift(nästan vitt)
hur mycket varvar era dt:n? min maxvarvar typ vid 9000, tycker det är lite dåligt varv i den men dom kanske inte ska göra mer? :confused:
 
Om ditt stift är vitt....så gå upp i munstcke NU ! :fakta
Jädrigt känsligt med blandningen på 2 taktare om dom ska hålla !
 
ja, vitt är det ju inte med för ljust är det helt klart, får hem gianellisys. till veckan så jag ska gå upp från 210 till 230-240 då
 
Min varvar nästan lite in på rött, och toppas 135 -140 ostrypt!
 
hmm, kanske portarna inte öppnar tillräckligt?
lr. så kanske det är allt j-vla sot i kröken och ljuddämparn
 
STOPP!
Avgasportarna kan du inte ställa in själv, det måste du be din mc-handlare om _ Service.

Det fixade dom åt mig iaf.
 
Joker skrev:
STOPP!
Avgasportarna kan du inte ställa in själv, det måste du be din mc-handlare om _ Service.

Det fixade dom åt mig iaf.

Apropå avgasventiler... Har sporthoj någon irc-kanal? :rolleyes: :p

Bara skämta ! Öh, du borde väl kunna kolla iaf. om ventilen öppnar fullt,eller?
 
lite konstiga grejor här, när ypvs-en är igång går den som om den vore strypt ÄVEN fast den öppnar på höra varv.
men när ypvs-en är urkopplad och står öppen hela tiden drar den på som fan mellan 6500-9000rpm, hmm lite konstigt den öppnar ju lika mycket när den är urkopplad som när den är ikopplad....

förressten är den inte så jäkla svag på botten även fast porten är urkopplad, kan kanske ha med att den inte är riktigt öppen?

iaf.... om man vill ställa om porten borde det väl bara vara att ta bort hjulet där vajrarna sitter och sedan röra avgasporten till dit den öppnar max och plocka ihop allt igen?
nån som vet? :confused:
 
Hammet skrev:
lite konstiga grejor här, när ypvs-en är igång går den som om den vore strypt ÄVEN fast den öppnar på höra varv.
men när ypvs-en är urkopplad och står öppen hela tiden drar den på som fan mellan 6500-9000rpm, hmm lite konstigt den öppnar ju lika mycket när den är urkopplad som när den är ikopplad....

förressten är den inte så jäkla svag på botten även fast porten är urkopplad, kan kanske ha med att den inte är riktigt öppen?

iaf.... om man vill ställa om porten borde det väl bara vara att ta bort hjulet där vajrarna sitter och sedan röra avgasporten till dit den öppnar max och plocka ihop allt igen?
nån som vet? :confused:

Jobbigt med avgasportar :rolleyes: Verkar inte som du klarar dig från dom i första taget.
 
Min första (-87) gjorde 135 i början, för att raskt sacka av och efter 5000 mil orkade den bara ca 118. Större delen av dess liv brukade den klara ca 125.

Den hade en relativt bred platå från 6000 till 9500 där den tvärstannade. Vill man nå rödmarkeringen vid 10500 fick man i princip gasa järnet med neutralen i.

Min andra (-90, köpt 1999) var bara växlad för 115, men den gick som ett skott dit. Den kändes åtskilligt starkare än 87-an så 140 tror jag var möjligt.

Den hade också ett kortare register - levde upp vid 7000 för att tvärdö vid 10000, men den skar också två ggr på femhundra mil så jag tror inte den var riktigt representabel.

Båda blev stulna, slängda i diken och slagna i spillror. Med tio års mellanrum! =/
 
Hammet skrev:
lite konstiga grejor här, när ypvs-en är igång går den som om den vore strypt ÄVEN fast den öppnar på höra varv.
men när ypvs-en är urkopplad och står öppen hela tiden drar den på som fan mellan 6500-9000rpm, hmm lite konstigt den öppnar ju lika mycket när den är urkopplad som när den är ikopplad....

förressten är den inte så jäkla svag på botten även fast porten är urkopplad, kan kanske ha med att den inte är riktigt öppen?

iaf.... om man vill ställa om porten borde det väl bara vara att ta bort hjulet där vajrarna sitter och sedan röra avgasporten till dit den öppnar max och plocka ihop allt igen?
nån som vet? :confused:
Justera wirearna.
 
Det är iaf svårt att få till det riktigt, så därför så skickade jag in hojen! :cool:
 
intressant detta med avgasport.... själv tänkte ja lämna in min så det blev ordentligt gjort och så man kan komma tillbaka o klaga om d inte blir br a... :P...
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top