Vad tjänar ni?

Så vad tjänar ni (innan skatt)?

• Antal röstningar
    0

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Sergeant skrev:
Har 23000kr i månaden nu när jag pluggar och bara vikarierar :) .

När jag är färdigutbildad kommer jag inte nöja mig med något under 35000kr i månaden i ingångslön :yoparty .

Helst vill jag ha över 60000kr i månaden men det är väl kanske att sikta lite väl högt :(

:fyllisar

wwwweeeeeeiiiiiiiii :tomten

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
Tjänar 5000 - 10 000 de månaderna jag går i skolan betydligt bättre på sommarlovet det dubbla typ. Bor juh hemma så jag klarar mig.

Berglund

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
RGV 250 -92
Sergeant skrev:
Har 23000kr i månaden nu när jag pluggar och bara vikarierar :) .

När jag är färdigutbildad kommer jag inte nöja mig med något under 35000kr i månaden i ingångslön :yoparty .

Helst vill jag ha över 60000kr i månaden men det är väl kanske att sikta lite väl högt :(
:fyllisar

Vad utbildar du dig till?

Själv har man studiebidrag från CSN och lite extra från att köra ut morgontidningarna på helgerna. Annat blir det förhoppningsvis när man är utexaminerad civilingenjör.

flemming

110 e för sakta
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
Suzuki gp 125, GSX R 1000-01,Rödmyra 98cc
landen skrev:
Ska få fast jobb nu i veckan och hoppades på en lite bättre lön,.............

Jag glömde..... :tungan det här kommer jag få äta upp för det finns många många fritidspoliser på detta forum men vafan :hihi

Se för faan till att INTE betala skatt... då blir man lite mera rik på mindre pengar.. det e rätt svårt att fixa MER cash men lätt att betala mindre skatt! yepp! Hurdå? enkelt.. :hihi skaffa en extern långivare asså en utländsk.. skriv ett avtal på lån.. lägg in en ränta på tjaa vafan som helst 24% t ex... sök jämkning på räntan o vips har man reda cash... :fyllisar funkar klockrent och man får all PGI &SGI o va fan allt byråkratskit heter som man behöver..
Plättlätt!
Lycka till
Flemming

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Jobbar bitvis över 100% samtidigt som jag nu pluggar neurobiologi.

Har pluggat mikrobiologi och kemi tidigare.

Skall ev. doktorera i immunologi eller neurobiologi eller något passande.

:)

Mingves

Guest
Lite lustigt att kurvan är normalfördelad....

///M

Bifogat

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    31.6 KB · Visningar: 333
Last edited:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
landen skrev:
Men vad gör man när det knappt finns några jobb för en outbildad 19åring :).

Man utbildar sig såklart... eller :va

Ett år kvar bara sen har jag 210 högskolepoäng o då jävlar ska vi fläska på med lönen :yoparty :banana (hoppas jag)

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
8400 i ingångslön + eventuell övertid. Jobbar deltid och pluggar resten.

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Lite OT men vad ska man utbilda sig till nuförtiden om man vill ha lite halvsaftig lön? :va

Och hur i h*lvete kan man ha en Retta när man studerar, nu när jag pluggar på gymnasiet kan jag inte tjäna nå vettiga pengar! Det finns ju inge tid över :näsblod Kan inte tänka mig att högskola är "lättare" ?

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
När jag blir stor så..
BlueNote skrev:
Lite OT men vad ska man utbilda sig till nuförtiden om man vill ha lite halvsaftig lön? :va

Och hur i h*lvete kan man ha en Retta när man studerar, nu när jag pluggar på gymnasiet har jag knappat tid för att skrapa ihop nå vettiga pengar! Det finns ju inge tid över :näsblod

Finns inga jobb över :(

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Fattig nu, men siktar på 25k ingånglön om 4 år när man förhoppningsvis tar examen ska man utomlands och jobba så kanske man kan komma upp i 30-40k i ingångslön, sinnessjukt vad låga löner det är i Sverige.

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
CSN :död

Är färdig Civ.Ing om 1,5 år, om arbetsmarknaden inte vänder blir det Civ.Ekonom sen så kanske man iaf kan få städa toaletterna på donken :huvet

Bender

(¯`·.,¸¸,.·´¯`·
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda Spacy 125
Äh det lönar sig inget vidare att studera... Har närmare 250 högskolepoäng men lyckas ändå inte få mer än kring 20k i månaden. Fast då jobbar jag förstås bara 25 timmar i veckan så det blir ju mycket tid till hoj och sånt, så man ska väl kanske inte klaga....

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Ingen idé att försöka tjäna några pengar i det här skitlandet, allt försvinner i det stora tomma hålet innan man ens hinner se dem. Gärna i flera vevor också.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Bender skrev:
Äh det lönar sig inget vidare att studera... Har närmare 250 högskolepoäng men lyckas ändå inte få mer än kring 20k i månaden. Fast då jobbar jag förstås bara 25 timmar i veckan så det blir ju mycket tid till hoj och sånt, så man ska väl kanske inte klaga....
Hade du jobbat heltid så hade ju din lön motsvarat ca 32 lakan, vilket kanske inte är superbäst i hela världen, men ändå en hyffsad lön beroende på ålder/erfarenhet.

matsa

Sporadisk
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Tyvärr inte...
CSN trycker in lite bidrag och lån en gång i månaden... Extrakör som serveringsansvarig på studentpuben här i Peking för den svindlande summan av 40 spänn i timmen... Whee! :hihi Hoppas på ett relativt schysst jobb i sommar och ett ännu bättre efter mina examina...

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Jag glömde..... :tungan det här kommer jag få äta upp för det finns många många fritidspoliser på detta forum men vafan :hihi

Flemming[/QUOTE]

Joru, det finns det, här är en!. Såna som dig ska man bjänna med bjännässlor!Trist att en del pyntar skatt och andra friåker...

(Och ännu tristare att skattepengarna inte spenderas på bästa sätt av våra myndigheter och politiker...) Kommer ihåg en tid när polisen kom när man behövde dem, gamlingar fick vård, ungar fick vettig utbildning. Så är det inte längre och det höjer inte skattemoralen direkt heller.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
BlueNote skrev:

Och hur i h*lvete kan man ha en Retta när man studerar, nu när jag pluggar på gymnasiet kan jag inte tjäna nå vettiga pengar! Det finns ju inge tid över :näsblod Kan inte tänka mig att högskola är "lättare" ?

Du får lura staten på ett bra sätt helt enkelt, istället för att låta dem lura dig :D

Jag jobbar inte ett dugg på riktigt men får ändå runt 14k före skatt. Med lite extra inkomster då och då så klarar jag mig bra. Svider i ögonen på många men huvudsaken jag sover gott om natten så är jag nöjd. Men nu är det dags att skaffa sig ett riktigt jobb så man kan ha semester nån gång :va

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln