Vad tänker datorn på?

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Min dator har alltid haft lite hyss för sig, den dagdrömmer.
Jag kan vara uppe och koka kaffe och komma ner, inte ett fönster öppet, eller en mapp öppen eller så, och alla hårddiskar tänker så golvet skakar, CPU användningen är på 0-2%, ingen process använder så mycket minne, den bara tänker på något. :3freak
Ibland nöjer den sig och slutar, ibland kan den göra det omöjligt att göra något utöver att röra på musen i flera timmar, och då går den inte heller att stänga av. Under skärmen "stänger windows" eller vad det står, så fastnar den och tänker och tänker och tänker.

Jag har antivirus.
Jag har brandvägg.
Jag har ad-aware
Jag har spybot

Någon som vet vad den gör? :huvet

Det räcker inte att bara ha ad-aware och spybot, du måste köra dem också. :tungan

Du har inte haft en tjejdator i närheten på sistone?

Deztallica skrev:
Min dator har alltid haft lite hyss för sig, den dagdrömmer.
Jag kan vara uppe och koka kaffe och komma ner, inte ett fönster öppet, eller en mapp öppen eller så, och alla hårddiskar tänker så golvet skakar, CPU användningen är på 0-2%, ingen process använder så mycket minne, den bara tänker på något. :3freak
Ibland nöjer den sig och slutar, ibland kan den göra det omöjligt att göra något utöver att röra på musen i flera timmar, och då går den inte heller att stänga av. Under skärmen "stänger windows" eller vad det står, så fastnar den och tänker och tänker och tänker.

Jag har antivirus.
Jag har brandvägg.
Jag har ad-aware
Jag har spybot

Kan vara ditt antivirusprogram som spökar. De brukar ju vara programmerade att söka över datorn när den inte används.
Har själv haft liknande problem med vissa antivirusprogram, prova att stänga av det och se om det blir någon skillnad.

haha, tänkte inte på det :tummenupp :lol

Jag har Kaspersky som alltid söker datorn lite smått vilket stör mig för jag vill inte att den ska det helt enkelt, men det går ju inte att stänga av :fatta!

Jag har provat stänga av det men det fortsätter.
Jag har kört adaware och spybot :tungan
Jag har kört CWShredder
Jag har kört Hijackthis.

Nu ska jag bara damma iväg alla i felsäkert läge. :död

om du kollar på processerna i aktivitetshanteraren.. är de nån process som använder massor av minne eller mer minne än vanligt? så kan de va ide å kanske byta de programmet eller liknande..

har problem med de ibland efter nåra dagar med påslagen dator, körde opera förut, va sådär lagom kul när den använde över 200Mb ram :) då va de bara starta om de programmet.. vsmon.exe som tillhör zonealarm spökar lite liknande ibland

tycker de låter skumt att det inte går att stänga av "realtime protection" i ditt antivirusprog...

Windows XP håller på och muppar sig och indexerar filer och rensar när man idlar, eller användaren idlar...

Inget att bry sig om. MS lär sig säkert och gör ett riktigt operativsystem någon gång... Vista kan bli bra.

morlock skrev:
2041296 Windows XP håller på och muppar sig och indexerar filer och rensar när man idlar, eller användaren idlar...

Inget att bry sig om. MS lär sig säkert och gör ett riktigt operativsystem någon gång... Vista kan bli bra.

Det är bara stänga av indexeringstjänsten..
högerklicka på C: -> egenskaper ...ja du ser själv

morlock skrev:
2041296 Windows XP håller på och muppar sig och indexerar filer och rensar när man idlar, eller användaren idlar...

50 miljoner rader kod i vista.. de e mkt som kan gå fel :hihi

Deztallica skrev:
2039645 Min dator har alltid haft lite hyss för sig, den dagdrömmer.

Jag har antivirus.
Jag har brandvägg.
Jag har ad-aware
Jag har spybot

gå inte in på suspekta sidor, om någon vill så kan de köra en kod vilket överlbelastar ditt ram och sen kan de skriva till din disk :tummenupp
eller så heter problemet "windoze xfukkup"

morlock skrev:
Antagligen det eller så fixar datorn en systemåterställningspunkt.

Jag har också varit paranoid på datorn. :5sure

*/ ?>
Back