Vad svarar ni!

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
När man har en annons tex på blocket, får man alltid en massa "Finns den kvar" Man svara ja den finns kvar Mvh............
Sedan så får man nästa aldrig något ytterligare svar tillbaka. Förstår bara inte varför någon vill veta om den finns kvar?? Är det någon som vet??:confused:

Människor har för lite att göra. (De som mailar en sådan text).

Last edited:
Svarar inte på sådana mail då de aldrig är intresserade ändå. Om de återkommer med ytterligare ett mail där de skriver något mer än det så kanske jag svarar, men förhoppningsvis är grejjerna redan sålda då...

Oftas tar jag reda på om den finns kvar överhuvudtaget innan ja funderar vidare. Men sen ställer man ju lite mer frågor i mejl två.

Man kan skicka alla frågor i ett mail och därmed göra ett lite mer seriöst intresserat intryck, om man nu inte vågar ringa. Det känns onödigt att fråga om den är kvar om man är osäker på att man ens vill ha just den produkten.
Om man har all tid i världen på att skicka en fråga i taget i ett mail och tror att säljaren ska låta sin tid upptagas så kan man ju leva lyckligt i den tron.

Min far satte ut en lägenhet på blocket, eftersom han skulle åka bort skulle han inte kunna kolla mailen, så därför skrev han "Absolut inga mailsvar, endast telefonkontakt"

Han fick totalt 190 svar (liten billig lägenhet i studentstad strax innan terminsstart)
varav ett 70 tal mail...
Hur tänkte dom?
Här har vi en lägenhet som jag vill ha, han vill inte ha mailkontakt, men jag ger nog ett gott intryck om jag mailar 03:45 en vardag ändå?

Av dom valde han ut ett tiotal som fick komma och kolla på lägenheten, av dom valde han ut den som skulle få hyra och meddelade honom på söndag, han lovade att komma och skriva kontraktet senast torsdag nästkommande vecka.

Inte fan kom det någon på torsdag, farsan ringde (och mailade) och ville höra varför han inte hade varit förbi och när han skulle komma, men på söndag kväll gav han upp.

Det blev en annan hyresgäst...

Oftas tar jag reda på om den finns kvar överhuvudtaget innan ja funderar vidare. Men sen ställer man ju lite mer frågor i mejl två.

Jag tycker ändå det är lite ohyfsat att inte svara på " ja den finns kvar" även om man bara ska fundera vidare. Undrar hur det skulle vara om man betedde sig likadant i verkliga livet som bakom tangetbordet?

:D Dom är roliga men förtjänar ju ett lika kort svar. Det lustiga är att ibland när dom svarar igen så inser man att dom ofta väntar sig en A4a fullskrivet med extra info som inte står i annonsen... :näsblod Men det får dom inte av mig för jag har ju redan när jag annonserar lagt in allt jag anser vara viktigt.

För övrigt kan man nästan strunta i folk som mailar på fordon. Dom som verkligen köper fordon brukar i princip alltid ringa.

Och andra sidan kan jag själv ibland maila korta frågor när annonsören missat väsentlig info som t.ex körsträcka.

Säljer man billigare varor som t.ex MC-delar så använder däremot även seriösa kunder ofta mail.

Är du rädd för att prata med folk?

Haha njao!

Vill jag bara ha svar på en specifik fråga och jag sitter vid datorn på jobbet så är det bra mycket smidigare att fläka iväg ett mail än att sitta o tjöta privatsamtal 5min ?

När man fått svar på sin fråga och svaret är positivt så ringer jag givetvis för att avsluta affären men inte innan :)

Jo, visst mailar jag också på annonser ibland, men i övrigt retar jag mig på folk som inte begriper när ett telefonsamtal är smidigare än ett textmeddelande (SMS/mail)

SMS är värst, det slutar alltid med att man har bollat tio meddelanden fram och tillbaka när det skulle ha räckt med ett 30 sek långt telefonsamtal.

"Är du hemma"
"Nej är i garaget"
"Blir du där länge?"
"Näe, jag ska bara byta olja, hurså?"
"Vi tänkte komma förbi på kaffe"
"Kul, jag är hemma om en timme, jag köper med mig nå fika"
"Det behövs inte Agda har bakat en paj vi tar med oss"

osv osv i all oändlighet.....

Inte nog med att det kostar mera (det kan väl vara skitsamma) det tar en jävla tid, och oljan blir inte bytt....

Jag lever iaf i 2000-talet.

Jag sköter gladerligen allt per mail sålänge personen ifråga ringer o bekräftar så att säga att han är påväg.
Jag orkar inte ringa på en gammal annons för o höra om den finns kvar eller inte, eller för o fråga nåt annat skit.
Ringer jag så har jag en bunt frågor jag vill veta på studs.
Ofta när man letar nåt så avsätter man ju lite tid för att sitta o leta och därtill skickar diverse frågor på ett gäng hojar, den som sen är först med att svara är kanske den som får hojen såld, de som svarar sist är de som startar sånahär jävla trådar.

jag skriver bara "ja" där. dom vill ju inte ha den iaf. :huvet

Är du rädd för att prata med folk?

Måste man gilla att prata med folk för att handla på blocket? Jag kan väl inte va den enda som ogillar att ringa främlingar? Mail är guds gåva till annonseringen, varför inte använda den :)

Måste man gilla att prata med folk för att handla på blocket? Jag kan väl inte va den enda som ogillar att ringa främlingar? Mail är guds gåva till annonseringen, varför inte använda den :)

För att mail är inte guds gåva till mänskligheten, mail är ett sattyg!

"Är den kvar"
"Ja"
"Har den servicebok"
"Ja"
"Kan du tänka dig att byta mot en Ford Mondeo eller en jordskopa med lilla BM fästet?"
"Nej, det står inga byten i annonsen"
"Jag har inte pengar just nu, kan du ta 17 tusen nu och dom sista fem nästa lön"
"Nej, hela summan kontant på en gång, så gör jag affärer"
"Det finns en i borås som är 8tusen billigare!"
"Skiter väl jag i, ska du köpa hojen av mig eller ska du brevväxla?"
"Du är otrevlig"
"Du är korkad, jag kan alltid spela trevlig"

Ringa, fråga massa frågor, lägga på, glömt svaret på hälften.
Maila, fråga massa frågor, läsa, begrunda, läsa lite till, jämföra med andra, läsa igen dan efter.

JAAAA!!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...