jag kör åxo med regskylt i hjulhus..
Vad gick notan på ?
va det innan böteshöjningarna eller efter ?
Det var i höstas. 400kr tror jag att det gick på.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jag kör åxo med regskylt i hjulhus..
Vad gick notan på ?
va det innan böteshöjningarna eller efter ?
Jag pratade med en Polis i Jkpg om bakhjulsåka, och han påstod att lappen åker på plats om man ertappas på 1 hjul. Men han kanske bara skulle skrämmas......
Enda gången jag hört nån torska på ljudnivå är när polaren gled förbi två mcpoliser vid donken, kopplade ur och la sig på varvstopp med sin RSV Mille, då blev det ombes.
Har hamnat i flygande bes. då poliserna av vissa anledningar vart lite extra petiga, men de nämnde inte ljudnivån, trots att de var 5st som letade fel samtidigt.
Där jag bor har polisen sagt precis samma sak TOM i lokaltidningen. Men vet ingen som torskat på det så det kvatstår väll att se. Man åker nog på grov vårdslöshet skulle jag tro.
OBS! jag höll mig inom hastighetsgränsen... Vilket man kanske inte alltid gör när man wheelar, och typ ALDRIG inom tättbebygt område. Eller hur många här kan wheela i 50km/h?? Jag drar upp min i 60 och ökar, så det är ju kört redan innan hjulet lämnar marken...![]()
Precis. Är det ingen riktigt skylt så är det ingen skylt alls. De kan försöka säga annat, men det håller inte i domstol. Men däremot ska man vara noga med att ha skattemärke på (miniskykten) för att visa att skatten är betald. Skattebrott är mycket värre än trafikförseelser. Är de på det humöret så kan de även ge böter för felaktig vinkling av skylten (var 300kr innan höjningen) m.m.Har torskat för miniskylt, eftersom vägverket inte tillverkar miniskyltar räknas det som att jag åkt utan. 400kr förut, 1500kr sedan 1:a okt.
Undra om dom kan sätta dit en om man moddar till originalskylten så att den blir lite och bra men att texten fortfarande syns.Precis. Är det ingen riktigt skylt så är det ingen skylt alls. De kan försöka säga annat, men det håller inte i domstol. Men däremot ska man vara noga med att ha skattemärke på (miniskykten) för att visa att skatten är betald. Skattebrott är mycket värre än trafikförseelser. Är de på det humöret så kan de även ge böter för felaktig vinkling av skylten (var 300kr innan höjningen) m.m.
man efter 99 års modell va tvungen o ha backspeglar. Jag har alltid kört utan backspeglar, hojjarna har gått igenom besiktingen utan speglar. Så troligtvis så verkar dom inte bry sig så mkt om dom.![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |