Eftersom jag själv ofta är ute och ränner som funktionär mest var och varannan helg undrar jag vad som skulle krävas för att även "du" skulle vilja hjälpa till.
Nu är det inte enbart inom motorsport jag tänker på utan rent allmänt, kanske går det förbättra något så fler skulle kunna/vilja ställa upp. Jag vet inte hur det ser ut i resten av landet men jag tycker det verkar som det är ett besvär med funktionärer lite varstanns.
Eller kanske det bara är latmasken som bestämmer.
Några anledningar jag hört tidigare:
- att inte har tid
- man får inget för det
- har inte lust
- det är kallt
- osv. osv.
Jag kan hålla med på att det ibland kan vara lite ont om tid, att man kanske inte alltid får något för den tid man lägger ner.
Men ska det kunna bli några arrangemang i huvudtaget måste någon ändå göra dessa saker, tyvärr har det varit så nu en längre tid att det är mest samma personer som gör allt jobb (iofs ett roligt gäng här i Östersund) enbart för att vi andra ska kunna ha skoj och titta på tävlingarna.
Så vad skulle det behövas för att DU ska ställa upp några timmar på en helg?
Tips om hur man skulle kunna förbättra/förändra rent allmänt tas gärna emot.
/Boije
Nu är det inte enbart inom motorsport jag tänker på utan rent allmänt, kanske går det förbättra något så fler skulle kunna/vilja ställa upp. Jag vet inte hur det ser ut i resten av landet men jag tycker det verkar som det är ett besvär med funktionärer lite varstanns.
Eller kanske det bara är latmasken som bestämmer.
Några anledningar jag hört tidigare:
- att inte har tid
- man får inget för det
- har inte lust
- det är kallt
- osv. osv.
Jag kan hålla med på att det ibland kan vara lite ont om tid, att man kanske inte alltid får något för den tid man lägger ner.
Men ska det kunna bli några arrangemang i huvudtaget måste någon ändå göra dessa saker, tyvärr har det varit så nu en längre tid att det är mest samma personer som gör allt jobb (iofs ett roligt gäng här i Östersund) enbart för att vi andra ska kunna ha skoj och titta på tävlingarna.
Så vad skulle det behövas för att DU ska ställa upp några timmar på en helg?
Tips om hur man skulle kunna förbättra/förändra rent allmänt tas gärna emot.
/Boije