Vad skiljer mellan Fireblade 92-95 och 96-97?

Saxxa

Klotar man inte, så lär man sig inte. ;)
Gick med
19 Oct 2009
Hoj
Yamaha FZR
Vad i motorn är det som skiljer mer än att de nyare har 1mm större borr?

Dom ser ju, så vitt jag kunnat bedöma, identiska ut? I alla fall på utsidan. Kan man använda allt utom kolvarna mellan motorerna? Toppen kanske kan vara besvärligt? Nån som vet?

toppar, vevaxel, kopplingskorg, växelklocka, block, kopplingskåpa. plus lite till som jag glömtbort.

Det som även skiljer är att de bytt ut så att 6ans växel ska kunna puttas i smidigare. Sen är det lite ergonomiska förändringar på tank osv.

På motorerna med större borr är det även högre kompression.

Kosmetiska saker med motorcykeln var jag inte så intresserad av, utan bara motorn. Svårt att få tag på grejor till vettiga priser. :/

Kosmetiska saker med motorcykeln var jag inte så intresserad av, utan bara motorn. Svårt att få tag på grejor till vettiga priser. :/
Är det en 92'a du har? För en sån i bra skick är en raritet, så den ska du lägga ner pengar på.

Det är en -96. Letar lager till vevaxel och stakar.. Och egentligen också den övre blockhalvan, men det kanske kan gå att rädda den jag har. Problemet är att det inte är jag som plockat isär grejorna från början. Jag vet inte om vevaxeln är sned så några större utlägg är inte så intressanta förrän jag vet om det ens går att få fart på den.

Lager ska inte vara några problem att få tag i, jag köpte lager till min som jag hade runt 2008 nåt...

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back