Vad skiljer effekrören på 50cc.nl

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Ort
väddö
Hoj
En vråltrimmad moppe med kolvuppstudsar fjäder och filat bakdrev
tjo

är de någon här som har erfarenhet av vad som skiljer effektrören till cagiva mito på 50cc.nl .... självklart så är d jollymoto vi snackar om :hihi ....

Tack Tack
 
The Nameless skrev:
tjo

är de någon här som har erfarenhet av vad som skiljer effektrören till cagiva mito på 50cc.nl .... självklart så är d jollymoto vi snackar om :hihi ....

Tack Tack

Nja inga direkta erfarenheter av dem på 50cc.nl, men om det är jollymoto så är det ju handsvetsat m.m.
Bra kvalité :) effektmessigt, så finns det en liten grundregel ett effektsystem till en 125 2T ger ca. 1-5hk beroende på bestyckning....
 
shoik skrev:
Nja inga direkta erfarenheter av dem på 50cc.nl, men om det är jollymoto så är det ju handsvetsat m.m.
Bra kvalité :) effektmessigt, så finns det en liten grundregel ett effektsystem till en 125 2T ger ca. 1-5hk beroende på bestyckning....


k...så de blir 160cc istället då alltså :hihi :tummenupp
 
det är ju alltid trevligt, men något att tänka på är ju det att motorn är byggd på sitt sätt, om du monterar 154cc cylinder osv. Så får du andra problem som att kopplingen inte håller, lager m.m. slit snabbare.

Det finns 125cc trim kit till rotax motorerna som ger lika mycket effekt som ett 154cc kit ger, dock är det samma sak där typ renovera motor var 5timme eller så...

något att ha i baktanke
 
shoik skrev:
det är ju alltid trevligt, men något att tänka på är ju det att motorn är byggd på sitt sätt, om du monterar 154cc cylinder osv. Så får du andra problem som att kopplingen inte håller, lager m.m. slit snabbare.

Det finns 125cc trim kit till rotax motorerna som ger lika mycket effekt som ett 154cc kit ger, dock är det samma sak där typ renovera motor var 5timme eller så...

något att ha i baktanke

Att det sliter mer, det stämmer :tummenupp

Men det går allt :hihi
 
shoik skrev:
det är ju alltid trevligt, men något att tänka på är ju det att motorn är byggd på sitt sätt, om du monterar 154cc cylinder osv. Så får du andra problem som att kopplingen inte håller, lager m.m. slit snabbare.

Det finns 125cc trim kit till rotax motorerna som ger lika mycket effekt som ett 154cc kit ger, dock är det samma sak där typ renovera motor var 5timme eller så...

något att ha i baktanke

måste man ligga max hela tiden bara för att man har 160cc ''lr hängas :hihi '' men vart kan man få tagg i en sån där 125 trim kit till en cagiva för 4-6 tusen ? och om d ger samma effekt borde inte koplingen slitas mycke då me ? .... men jag är bara utte efter vridet ... är så jävla jobigt att växla hela tiden vid omkörningar t.ex... fast man kan ju ligga i 160 som normal fart men då springer d alltid utt ungar på vägen av en konstig anledning ... någon som känner igen sig :va specielt d där tanterna som står med hundarna i korsningen och springer utt på vägen så fort man kommer och säger ''d här är väll ingen jävla racingbana'' :hihi vinkar glatt tillbaka och kör vidare och ser en skest i backspegeln :rofl
 
The Nameless skrev:
måste man ligga max hela tiden bara för att man har 160cc ''lr hängas :hihi '' men vart kan man få tagg i en sån där 125 trim kit till en cagiva för 4-6 tusen ? och om d ger samma effekt borde inte koplingen slitas mycke då me ? .... men jag är bara utte efter vridet ... är så jävla jobigt att växla hela tiden vid omkörningar t.ex... fast man kan ju ligga i 160 som normal fart men då springer d alltid utt ungar på vägen av en konstig anledning ... någon som känner igen sig :va specielt d där tanterna som står med hundarna i korsningen och springer utt på vägen så fort man kommer och säger ''d här är väll ingen jävla racingbana'' :hihi vinkar glatt tillbaka och kör vidare och ser en skest i backspegeln :rofl

knulla kärringen så ger hon dig en puss,,, jag har vrid :arsele

egentligen vill du ha bra vrid så köp en annan cykel! typ 600...

ne nu jävlar ska ja sova.. hamnfetival härr :fyllisar
 
The Nameless skrev:
måste man ligga max hela tiden bara för att man har 160cc ''lr hängas :hihi '' men vart kan man få tagg i en sån där 125 trim kit till en cagiva för 4-6 tusen ? och om d ger samma effekt borde inte koplingen slitas mycke då me ? .... men jag är bara utte efter vridet ... är så jävla jobigt att växla hela tiden vid omkörningar t.ex... fast man kan ju ligga i 160 som normal fart men då springer d alltid utt ungar på vägen av en konstig anledning ... någon som känner igen sig :va specielt d där tanterna som står med hundarna i korsningen och springer utt på vägen så fort man kommer och säger ''d här är väll ingen jävla racingbana'' :hihi vinkar glatt tillbaka och kör vidare och ser en skest i backspegeln :rofl

Har inte sagt att inte kopplingen slits då med, men du får ut samma effekt, fast snäppet mindre vrid, men mer varv istället (som jag förstått det). Så att det är snällare på kopplingen...

har cagiva rotax motor? annars får man inte det...

sen att du måste växla på en 125:a det är bara att vänja dig vid. btw så behöver man inte ligga på högsta växeln hela tiden.. :)
 
shoik skrev:
Har inte sagt att inte kopplingen slits då med, men du får ut samma effekt, fast snäppet mindre vrid, men mer varv istället (som jag förstått det). Så att det är snällare på kopplingen...

har cagiva rotax motor? annars får man inte det...

sen att du måste växla på en 125:a det är bara att vänja dig vid. btw så behöver man inte ligga på högsta växeln hela tiden.. :)

varför tror du då att jag tänkte införskafffa mig en QS :hihi :7peta
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top