Vad skall man ha för motard?

Masen skrev:
Är det alex som är din meck??
HEHE! :D Mycket bra gissat, va säker du e!
Så man får ju passa sig vad man skaffar, han behövs definitivt!

motardnisse skrev:
Och vilket motard hoj åkte han själv på då???

Visst XR650 är rätt underhållsfri men knappast rapp från orig, rekommenderade han en FMX650 för dig då?? :rofl

KTM 625/660 är helt ok redan från orig och garanterat en Husaberg 650 från orig. Vill du ha mer racebetonad hoj så får du gå ner i kubik eller välja de mer extrema märkena som t,ex VOR mfl

Yamaha XT660X alt Honda FMX650 hamnar i nästan samma segment men tror Yamahan är lite bättre.

Suzuki har sin DRZ400 men den är på tok för lite i kubik för att kunna hänga på de större kubik hojarna på ev större banor om man inte vill varva ihjäl hojen...

Han körde faktiskt KTM själv men hade haft yaman tidigare. Höll med om att KTM var klart roligare men inte lika driftsäker. Men i hans fall spelar det ju ingen roll backar ju in den hos meckarna när som...

E det inte tätare serviceintervall på KTM?

motardnisse skrev:
Sorry det finns ingen el-start på XR650 modellerna om du inte vänder dig till en gammal XR650L.

Det finns kit för att monter el-start både på XR400 samt XR650 men det är inte så jobbiga att kicka igång man har fått in tekniken.

En XR650 -01 för 55k mmm vad det med nåt extra utr med då eller?

Här har du en -02

http://www.blocket.se/vi/6773395.htm?ca=11_s

eller -00
http://www.blocket.se/view/6738533.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

en till -00
http://www.blocket.se/vi/6833570.htm?ca=11_s

Så 55k är rätt högt för en -01 tycker jag om den är orig!

Den stog i affär, men det stog inget på lappen om att de följde med nå extra, som offroad fälgar eller så... :gnissla

O tack vare att du tänkte på o göra det inte jag gjorde(kolla blocket) så inser jag att det var alldeles för dyrt... Den såg "välanvänd" ut om man så säger... :arsele

Suck :gnissla

Tack för svar.. :Bugar

DRZSM skrev:
DRZ 400SM brukar ju få beröm för sin smidighet och körglädje i tidningstester!
Har du provat en?
Kanonmotard om man inte är ute efter den där sista effekten, 600mil service, 0,4l/mil, skjutspinnar, knappt några motorvibrationer.
Inga problem att köra 30mil om dagen om man känner för det utan att skaka sönder.
Japp, men jag gissar att det satt kraftiga strypningar i den då. Sägs lufta lite bättre med helsystem. Men den jag provade på toppade knappt 150 med mig på. Och den var verkligen trög dit upp.

Chiro skrev:
HEHE!

Han körde faktiskt KTM själv men hade haft yaman tidigare. Höll med om att KTM var klart roligare men inte lika driftsäker. Men i hans fall spelar det ju ingen roll backar ju in den hos meckarna när som...

E det inte tätare serviceintervall på KTM?

Jo det är de! Men det är ju på XR650 också OM man ska följa garantin.

Ang XT660X alt R så ska jag vara ärlig att jag inte har provkört någon ännu, men om man följer http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=59942
så läggs det rätt mkt pengar på både rör och PC-> power commander mm för att få lite fler extra Hk. På en KTM får du rätt mkt på köpet innan du behöver köpa extra grejer. Även XT660, XR650 mfl behöver kortare intervall om man börjar trimma.

Så om du vill har långa service intervaller så får du väl välja XT660X/R, FMX650 eller nån annan som behöver läggas lite mer pengar på just för att få fart på den.

Ta t,ex husaberg, folk köper den pga dess körglädje inte för att den kräver mer underhåll än andra det får man på köpet! :hihi

Jag köper KTM pga att jag inte känner mig redo för Husaberg ännu + att jag har varit så pass nöjd med mina senaste KTM.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman