$putnik
Asfalt e hårt
Jag funderar på att köpa mig en hoj enbart för bankörning. Tänkte kör en del bana nästa säsong och eventuellt ställa upp i några race i open klassen i sm. Har oxå funderingar att köra lite cross och skulle va fint att ha en cyckel som passar till båda ändamålen. Så är det bäst att köpa en motard eller offroad. Hur funkar det att köra med motardfjädring på crossbana eller tvärtom.
Skall man satsa på någon begangnad racehoj typ ktm 560/525. Eller skall man satsa på honda crf 450 som man lätt kan gör om till cross/motard. Ktm 450 är det oxå ett altenativ? Bör man ha slirkoppling? Är det sjukt mycke service och mycket "komplicerat" meckande med en beggangnad racehoj? Fixar ju att byta olja å ställa ventiler själv lixom.
Funderar oxå på hur det funkar med enduroreggadehojar. Något att satsa på? Hur och var får man köra dem? Kan det va värt att satsa på det om man vill ut i skogen och leka lite grann? Men som sagt är det motardracing som är huvudmålet och då känns 625an lite för stor och klumpig.
Budgeten är 35-40K
Många frågor blev det
Tacksam för svar // Sputnik
Skall man satsa på någon begangnad racehoj typ ktm 560/525. Eller skall man satsa på honda crf 450 som man lätt kan gör om till cross/motard. Ktm 450 är det oxå ett altenativ? Bör man ha slirkoppling? Är det sjukt mycke service och mycket "komplicerat" meckande med en beggangnad racehoj? Fixar ju att byta olja å ställa ventiler själv lixom.
Funderar oxå på hur det funkar med enduroreggadehojar. Något att satsa på? Hur och var får man köra dem? Kan det va värt att satsa på det om man vill ut i skogen och leka lite grann? Men som sagt är det motardracing som är huvudmålet och då känns 625an lite för stor och klumpig.
Budgeten är 35-40K
Många frågor blev det

Tacksam för svar // Sputnik