Vad skall jag ha för någon moped ?

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
Eftersom jag inte har något körkort längre så behöver jag införskaffa mig en lättare begagnad moped som jag kan färdas på.
Så min fråga är vad är det som gäller på mopedmarknaden, vilka märken är skit m.m........
Tanken är att införskaffa en scooterlikande modell som gärna går fortare än 30, är det en EU-variant så tänkte jag hänga av plåten och gasa ändå.
Så vad skall jag sikta in mig på ?

Hilfe bitte.

Yamaha Aerox är väl en sån plastig "scooter"grej. Check em out. Vad har du gjort för att förtjäna en körkortsindragning?

Köp en 30 moppe eftersom du ändå inte får köra en EU moppe, blir det uppkollat åker du dit för det också. Jag hade en Speedfight 2 luftkyld, jag gillade inte gaffeln och bromsarna men efter byte av avgasrör och avstrypning kunde man pka bakhjul hela dagen :tummenupp Aerox hade jag kollat på..

Varför inte bara skaffa en 125cc offroad och hänga av plåten? Om du ska köra olagligt,varför inte göra det ordentligt och med nåt som du har en chans att fly på?

Gilera Runner är en stor, robust, bekväm sak med slitstark motor som går bra avstrypt. Går även att lira lite bakhjul med om du blir leksugen.

Finns även som 180cc version som ser precis likadan ut som moppeversionen ;)

1. Köp min gamla Speedfight jag har i garaget 2. Köp min gamla Katana jag har i garaget, då kan du också skryta med att Johan Stigefelt har ägt den. ;(

Soppa snålt alternativ: piaggio NRG phurjet, Går väldigt bra avstypt DOCK KOM IHÅG ATT AVSRYPA ECUN INNAN DU TRIMMAR, motorn får inte tillräckligt med olja annars:näsblod

Dock har vi haft strul med min gammla moped och den har varit ståendes på verkstad hela sommaren:yoparty

Sedan glöm allt vad kineser heter, det är och kommer alltid förbli rullande skrot...

Last edited:
Enkelt, du ska inte ha någon moped alls.
Eller IAF en helt otrimmad standard 30 moped.

Att köra trimmad moped är att likställa med att köra oskattad oförsäkrad obesiktad MC, så det är lika bra att du kör motorcykel, bättre om den är skattad försäkrad och besiktad.

Du kommer definitivt att åka dit lika hårt på en trimmad moppe som på en laglig mc utan kort, förmodligen hårdare.

GuW skrev:
2410421 Enkelt, du ska inte ha någon moped alls.
Eller IAF en helt otrimmad standard 30 moped.

Att köra trimmad moped är att likställa med att köra oskattad oförsäkrad obesiktad MC, så det är lika bra att du kör motorcykel, bättre om den är skattad försäkrad och besiktad.

Du kommer definitivt att åka dit lika hårt på en trimmad moppe som på en laglig mc utan kort, förmodligen hårdare.

Äh men hallå, menar ni allvar ? trimmad moppe lär väl polisen garva åt eller?

Rocky skrev:
2410485 Äh men hallå, menar ni allvar ? trimmad moppe lär väl polisen garva åt eller?

Ähh men hallå, du kanske ska köra moppe ändå?

Trimmade moppar är polisens absolut största bekymmer på många orter, och absolut inget dom skrattar åt.
Hur många har inte fått vänta på sitt körkort för att dom har åkt dit på trimmad moppe.

Jag VET en vuxen människa som har fått lämmna tillbaka körkortet i ett par månader för att han körde just en trimmad moppe (han hade IOFS tidigare varning från länsstyrelsen för fortkörningar)

Scootrar e gay. Köp en Puch Dakota,Montana eller en redig Florida. Det e hårdrock det.

köp en Peugeot Speedfight 2.. Går fint, bekväm att köra :) .. ska du trimma/ostrypa :P köp en aerox, verkar gå bäst.. :P

Yamaha aerox
Aprilia Sr
Piaggio Typhoon
Gilera Runner
Gilera Stalker
Yamaha neos

fina moppar allihop

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back