Vad skall jag göra med mitt liv?

• Thread starter Thread starter M.
  • Start date Start date
Alternativ en hoj som kvittar hur du bräsar den tar sig inte fortare fram för det ;)

Dags att strypa ner hojen så kan du piska full rulle.

@ TS> Om du känner att du saknar självkontroll och hämningar tror jag att det vore bra om du pratade med ett proffs (inom sjukvården) och inte köra hoj, bil eller något. Inget illa menat.

Kung Fu eller liknande så du kan komma till själs med dig själv?

Eller thaiboxning alt MMA så får du pumpa adrelalin.

Edit: Träning överhuvudtaget producerar endorfiner.

Varför får jag upp bilden av en gammal dålig Hong-Kong film i huvudet där folk går klädda i pyamas och låter som påkörda katter? OT; är det verkligen du på din avatar?

Skydiving my friend. Först går du en nybörjarkurs, sen gör du 14 hopp. Efter det åker du till Norge och går ut vid X-et vid Trollvägga o kastar dig ut? Eller så stannar du kvar vid din sporthoj och lever ett behagligt liv?

Last edited:
...eller så drar du lärdom av dina misstag. Varför klotatade du? Kan du lära dig något av krascherna så blir de inte värdelösa.

Jag kraschade fyra ggr på bana och en gång på gata under en 12 måndersperiod för några år sedan. I det läget börjar man rannsaka sig själv. Så här kan det ju inte fortsätta. 'Vad måste jag ändra på för att kunna fortsätta åka hoj?' Blev frågan.

Själv insåg jag att krascha på gata är helt ohållbart. För mig själv har jag formulerat följande regel:

Kör på den väg du ser, inte på den väg du tror finns där bakom krönet, häcken eller bakom den skymda kurvan. Jag brukar tänka på ett citat av Dr. Bike när jag kör: "Det kan stå en skördetröska med motorstopp bakom varje skymd kurva" Det fantasibilden kyler ner gaslusten på rätt ställen när man kör har jag märkt. Ser man 20 meter asfalt, så måste man kunna stanna hojen på 20 meter. Basta.

Peppar peppar ta i trä, men med denna regel 'Herre Jösses'- situationerna nästan helt försvunnit.

Last edited:
Bli rockstjärna! Börja spela El gura snabbt och aggressivt.Fett kul
Då kan du också tappa alla hämningar bara att röja,Varva gärna med söta barnvisor till de små....
Eller varför inte en smäcktande ballad till frugan...Rock on...

...eller så drar du lärdom av dina misstag. Varför klotatade du? Kan du lära dig något av krascherna så blir de inte värdelösa.

Jag kraschade fyra ggr på bana och en gång på gata under en 12 måndersperiod för några år sedan. I det läget börjar man rannsaka sig själv. Så här kan det ju inte fortsätta. 'Vad måste jag ändra på för att kunna fortsätta åka hoj?' Blev frågan.

Själv insåg jag att krascha på gata är helt ohållbart. För mig själv har jag formulerat följande regel:

Kör på den väg du ser, inte på den väg du tror finns där bakom krönet, häcken eller bakom den skymda kurvan. Jag brukar tänka på ett citat av Dr. Bike när jag kör: "Det kan stå en skördetröska med motorstopp bakom varje skymd kurva" Det fantasibilden kyler ner gaslusten på rätt ställen när man kör har jag märkt. Ser man 20 meter asfalt, så måste man kunna stanna hojen på 20 meter. Basta.

Peppar peppar ta i trä, men med denna regel 'Herre Jösses'- situationerna nästan helt försvunnit.

Du drog ju in ett litet eftertraktat 400-kubiks japanskt samlarobjekt i en statlig stolpe också. Och mörsade in ett annat ägandes riskokeri i aktern på Mattias dito, (hojens akter tack och lov, det är jag som är gaylord här:mattias )

Tändkulebåt är skiten säger jag bara
:tungan

Last edited:
Du drog ju in ett litet eftertraktat 400-kubiks japanskt samlarobjekt i en statlig stolpe också. Och mörsade in ett annat ägandes riskokeri i aktern på Mattias dito, (hojens akter tack och lov, det är jag som är gaylord här:mattias )

Tändkulebåt är skiten säger jag bara
:tungan

Puttra runt i skärgården i hiskeliga 5 knop utan att vara helt säker på vad som döljer sig under ytan?! :skrämd

Jag brukar tänka på ett citat av Dr. Bike när jag kör: "Det kan stå en skördetröska med motorstopp bakom varje skymd kurva"

Körde ute vid largen på vägar vars bredd får bulten att se ut och kännas som en motorväg, gott om M skyltar och drar runt en skymd kurva och vad kommer åkandes på andra hållet ? jo en skördetröska som tar upp hela vägen. det är inte en chans att ta sig förbi så det är bara att stanna hojen och leda ner den i diket medan han i tröskan kör ut så mkt han kan på andra sidan vägen och med nöd o näppe tar sig förbi när jag står i diket.

lite fortare och jag hade varit kylar ornament på en skördetröska och det såg inte ut som något vidare roligt jobb.

så ibland så står det faktiskt en skördetröska på andra sidan den skymda kurvan om än inte med motorstopp.

@ TS> Om du känner att du saknar självkontroll och hämningar tror jag att det vore bra om du pratade med ett proffs (inom sjukvården) och inte köra hoj, bil eller något. Inget illa menat.

Varför får jag upp bilden av en gammal dålig Hong-Kong film i huvudet där folk går klädda i pyamas och låter som påkörda katter? OT; är det verkligen du på din avatar?

Jag tränar varken något av det jag förespråkade nyss.
Fotot är taget från en liten show, ingen normal utstyrsel ;). Jag tröttnade på min vanliga avatar av Tails. :gnissla

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026