vad ska sitta här? kawa zx10

micklar

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
Yamaha TDM 850
Tjena!

Håller på och lagar en kraschad Kawasaki ZX10 -88. Under växellådan är det ett hål, där det verkar ha suttit något, men vi kan inte komma på vad? Kanske någon som vet. Har markerat på bild vart hålet sitter.

/Micke

Bifogat

• kawazx10.JPG
    kawazx10.JPG
    52.6 KB · Visningar: 261
Nej, inget oljetråg. Det är ett litet hål, max 8 mm i diameter. Oljepluggen och allt är på plats. Det är något som slagits av, men vi kan inte komma på vad.

Kan vara oljenivå eller oljetrycksgivaren som suttit där.

-> chrilleus: Visst är det Tapsas hoj, jag bor tillsammans med hans dotter. Världen e allt bra liten ibland. :) Kolla in min avatar förresten, vad tror du den föreställer? :D

Frostplugg kanske låter som nåt att kolla upp. Synd att det bara är Yamaha som bor här i Haninge, annars är det ju bara att knalla ned och be dem dra upp sprängskisserna på datorn.

Vad gör en frostplugg för nåt egentligen?

Om kylvattnet fryser så expanderar det. En frost plugg pluppar ut och släpper ut trycket som annars kan förstöra blocket/toppen.

Ahh, där ser man. Isf kanske det inte är en frostplugg då det har läckt ut olja ur hålet. Får försöka ta sig förbi Ava nån dag kanske, de borde veta.

micklar skrev:
-> chrilleus: Visst är det Tapsas hoj, jag bor tillsammans med hans dotter. Världen e allt bra liten ibland. :) Kolla in min avatar förresten, vad tror du den föreställer? :D

Haha, coolt :)
Jag jobbar med han dårå, men kände han lite tidigare genom Lasse Sandberg :)

Hmm, ett luftintag till en IC på något roligt fordon kanske? :va

Eller ett luftutsläpp på en Musse kanske :yoparty

Last edited:
micklar skrev:
Tjena!

Håller på och lagar en kraschad Kawasaki ZX10 -88. Under växellådan är det ett hål, där det verkar ha suttit något, men vi kan inte komma på vad? Kanske någon som vet. Har markerat på bild vart hålet sitter.

/Micke

Surfa in på http://www.buykawasaki.com åsså väljer du "Vehicle Information" å' se'n "View Parts Diagrams" åsså väljer du din modell/årsmodell, så ser du vad som kan tänkas ha suttit där.

Det här stuket skulle matcha mussen :yoparty
zx10_uni.jpg

Nu är det två år sen jag sålde min ZX10,så minnet är inte så bra...men bakom oljefilterlocket finns en ca 5cm lång "pinne" som är funkar bra som lyftpunkt för garagedomkraft(om framhjulet ska lyftas).Kan det vara den som är avslagen?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT