Vad ska ni ha för mellanklass-hoj efter 125:an???

maverick_750rr skrev:
Tycker du inte? :)

När den e klar till våren nu är det väl lagt kanske 85loppor på den.
38 är inte alls för mycket.

750RR


Den där hojem verkar ha någon förbannelse över sig :notme :hej
 
Therudeboy skrev:
Den där hojem verkar ha någon förbannelse över sig :notme :hej

X-Swedie trissar väl upp priset? ;)

Varför har den det? Bara för att jag lagt den ner några gånger?
Jag kan köra utan att lägga allting jag kommer åt, men då lär man sig ju ingenting.

Den duger till det mesta.
Råare mellanhoj får du leta efter.

750RR
 

Bifogat

  • wheelimavve.jpg
    wheelimavve.jpg
    39 KB · Visningar: 90
marten_larsson skrev:
Ajaj. Låter snarare som om du borde öppna motorn, antar att det uppstått efter du varit i motorn å rotat... du har säkert bara glömt nån skruvmejsel eller nått i växellådan :-P

det låter inte så mkt.. men ja ska öppna motorn å kolla vad det kan va.. troligtvis så är det vevlagret...
 
Fluxir skrev:
det låter inte så mkt.. men ja ska öppna motorn å kolla vad det kan va.. troligtvis så är det vevlagret...

Chämta bara lite :-P

Värre är det för min lillebrorsa, han har en TZR -90. På väg hem från Norge, strax efter Örebro börjar hojjen gå jäkligt kass och efter en uppförbacke då vi stannat för att kolla felet startade den inte! Först kollade vi alla vanliga två-taktsfel men inget hjälpte (lånade t.o.m. ut mitt iridiumstift, man offrar ju sig ;-). Han verkade vara beredd att rulla ut hojjen framför en lastbil men jag gav mig inte å kutade igång den (det var jobbigt, tände ungefär var hundrade varv (på hjulet)) men den dog så fort man släppte gasen. Efter att vi kutat igång den två ggr till lyckades vi hålla den igång så vi kunde köra vidare men TZRns prestanda var betydligt mycket sämre.

Under tiden allt detta hände hade vi givetvis ringt hem och bett om hjälp så vår farsa kollade igenom en sprängskiss på TZR-motorn för att se om han kunde hitta en ev. felkälla. Vid nästa tankning kom samtalet; ramlagerna! Tydligen slutar tändningen funka som den ska om ramlagerna blir kassa vilket de uppenbarligen kunde bli på lite över tusen mil :-/

Tur att man kör Suzuki ;-) (Men snart blir det Yamaha...)
 
marten_larsson skrev:
Chämta bara lite :-P

Värre är det för min lillebrorsa, han har en TZR -90. På väg hem från Norge, strax efter Örebro börjar hojjen gå jäkligt kass och efter en uppförbacke då vi stannat för att kolla felet startade den inte! Först kollade vi alla vanliga två-taktsfel men inget hjälpte (lånade t.o.m. ut mitt iridiumstift, man offrar ju sig ;-). Han verkade vara beredd att rulla ut hojjen framför en lastbil men jag gav mig inte å kutade igång den (det var jobbigt, tände ungefär var hundrade varv (på hjulet)) men den dog så fort man släppte gasen. Efter att vi kutat igång den två ggr till lyckades vi hålla den igång så vi kunde köra vidare men TZRns prestanda var betydligt mycket sämre.

Under tiden allt detta hände hade vi givetvis ringt hem och bett om hjälp så vår farsa kollade igenom en sprängskiss på TZR-motorn för att se om han kunde hitta en ev. felkälla. Vid nästa tankning kom samtalet; ramlagerna! Tydligen slutar tändningen funka som den ska om ramlagerna blir kassa vilket de uppenbarligen kunde bli på lite över tusen mil :-/

Tur att man kör Suzuki ;-) (Men snart blir det Yamaha...)

hmm ok.. ni kunde ha kommit hem te mig då ju.. bor ju utanför örebro.. ja fick ett hål på en kyl slang så kyl vattnet läckte ut.. va inte så bra det heller.. resulterade i hål i kolven å aluminium rester i vevhuset.. så det är toligtvis därför vevlagrett e kasst.. ramlagrena butta ja nämligen... va en chansning...

själv ska man fortsätta med Yamaha lr övergå te Kawa.. får se vad som dyker upp... FZR 400 eller ZXR 400.. är helt inne på 400cc iaf..
 
Fluxir skrev:
hmm ok.. ni kunde ha kommit hem te mig då ju.. bor ju utanför örebro.. ja fick ett hål på en kyl slang så kyl vattnet läckte ut.. va inte så bra det heller.. resulterade i hål i kolven å aluminium rester i vevhuset.. så det är toligtvis därför vevlagrett e kasst.. ramlagrena butta ja nämligen... va en chansning...

själv ska man fortsätta med Yamaha lr övergå te Kawa.. får se vad som dyker upp... FZR 400 eller ZXR 400.. är helt inne på 400cc iaf..

Kunde du ju sagt då :-)

Illa, inget fel man har lust att stöta på precis. FZR400, finns det? Inga i Sverige vad jag sett iaf men i Tyskland finns ju allt...
 
marten_larsson skrev:
Kunde du ju sagt då :-)

Illa, inget fel man har lust att stöta på precis. FZR400, finns det? Inga i Sverige vad jag sett iaf men i Tyskland finns ju allt...

tydligen så finns det.. sök på Mobile.de finns nåra där.. ja blev förvånad oxå.. men det skadar ju inte att det finns.. tycker det verkar va en riktigt trevlig liten maskin!
 
Fluxir skrev:
tydligen så finns det.. sök på Mobile.de finns nåra där.. ja blev förvånad oxå.. men det skadar ju inte att det finns.. tycker det verkar va en riktigt trevlig liten maskin!

Ja, FZRn är en trevlig maskin, det måste den vara, jag ska ju köpa en :) Har tyvärr inte provat någon än, men får leta på blocket å se om det är någon som annonserar ut en FZR600 så man kan låtsas vara intresserad...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top