Vad ska motorn sitta i?

Kraschpucken99

Ett styck Dunderklump
Gick med
6 Oct 2008
Hoj
Streetfighter Fzr 600
Hej allesammans!
Åter igen är en tråd uppe om var man ska slänga in mc motorn. Är några grabbar som behöver ett projekt ett tag och man har ju inspiration från både byggena här på sporthoj och alla saker på youtube.
Motorn är inte bestämd utan det får bli vad man kan få plats med.:) Vad vi bestämt att den däremot inte ska sitta i är en gocart,bil eller båt. Vi har tänkt på antingen gräsklippare eller en gammal veteran mc, då är det typ crossmotor vi snackar om. Langa upp förslag nu:tummenupp Vad som också kan nämnas är att ekonomin ska inte vara något högklassigt finbygge men inte heller ett "bonnamek" om ni förstår:banana

En kontors stol :) Lr nja Varför inte en Åkgräsklippare modell trädgårdstraktor fast det finns ju många sådana...

[YOUTUBE-ID]5Fqpp-IAXF0[/YOUTUBE-ID]

Eller

[YOUTUBE-ID]D5_UUDjWWyQ[/YOUTUBE-ID]

Kundvagn?
Fåtölj?
Trampbåt?
Barnvagn?
En sån där trehjulig pensionärsmoppe?

invalidmoped, sku va coolt med en sleeper sånt, i den sku en maskin iaf. på plats!

IMG_3411(1).jpg

Varför inte motorisera en bobbycar? Finns begagnade för några hundringar.

Bygg en motorsåg:tummenupp

En mopedbil, en såndär som är typad med 3 cyl diesel på 500cc.
I med en fet enstånka i en sån så går den upp på bakhjulen :D

norsj%C3%B6-shopper.jpg

i en sånhär tycker jag. var några stollar i nrkpg som monterade en crossmotor i en sådan, såg hiskeligt roligt ut när dom körde den.

Jag lägger en röst på cp-grodan! =)

Skulle iof kunna tänkta mig en motoriserad bobbycar också...

En dröm för den morgontrötte kanske? Motordriven säng....

Naturally_Adjustable_env.jpg

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/sAHzFsT10FE&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/sAHzFsT10FE&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Ni bygger, jag tjöper! :yoparty

Haha underbara förslag. Grannen har en "traktor" åkgräsklippare som är kass i klippningen alltså ganska perfekt:) Shopper är ngt med den jag inte klarar av, inte ens för skoj körning. En Spark hade faktiskt också varit bra eller flakmoped, jävla ös.
Men vad tror ni om en gammal veteraner med typ 250 cross motorer eller räcker kanske med mindre? Är kanske bara det att det är roligare med crollen:mad: Lägger även till att just nu har jag en komplett fzr 600 motor för 5000 kr som ska vara i tillräckligt skick, Massa skitsnack, säg vad ni tycker!!!

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back