Vad ska man välja

plund

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
?
Om jag vill åka långt o ha ett jävla drag vad ska man ha då?
Jag är sugen på antingen Hayabusa,zx12,blackbird el nåt annat.
vad ska jag välja?ge mig några för o nackdelar.
hjälp mig med tips

Den enda jag har erfarenhet av av dom hojarna är blackbirden och den sitter man overkligt bra på med tanke på hur den ser ut,går bra gör den med.
Ska du ha en sådan köp en med insprutning dom går mycket bättre i mellanregistret.

Kör själv hayabusa :yoparty och har testat både blackbird och zx-12:an.
Hondan e mest touring av dom tre,tung att svänga med,bekväm körställning.Kawan har en brutal motor å man sitter faktiskt bra på den,har dock inte testat den på bana,har en spetsigare motor-karaktär.Är den som känns mest sportig,dock utan att den går bäst.
Jag valde busan för den e bra på det mesta,den har en grym motor som inte behöver varvas så mycket som dom andra för att den ska röra på sej. Den funkar även på bana
om man vill testa lite,e bekväm på lång-turen med om man byter ut kåpglaset mot ett lite högre.Är helt okej att skjutsa med.Sen tycker jag att den ser brutalast ut av dom tre. :Bugar

Varför inte en nyare ZX9:a? Betydligt lättare och roligare att köra än de stora monstrena men stor nog för att skjutsa och toura med.

det finns ett supertouring test i ett av sommarens nummer av bike om jag inte minns fel där de testar zx12, blackbird och hayabusan på en 800 mil lång resa genom 11 länder i europa på fem dagar kommer inte ihåg vilket nummer men det går säkert att leta upp

Corvette Z 06
BMW 740 D (diesel för ekonomins skull)
Audi S8

;)

Jaha-ja det var motorcykel du skulle handla.
Tyckte någon snackade om bekväm körställning!

Busan är den som svänger bäst när det är kurvigt. Kawan är trög att svänga med. Hondan vet jag inget om hur den är att svänga med.
Har ju själv en buse och tycker den är bekväm och åka på, har tänkt åka till Nordkap på semester i sommar med den.
Orginal kåpglas funkar fint upp till ca 170 km/tim (har andra sagt till mig :D )
Det förhöjda kåpglaset kommer jag inte riktigt överens med.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park