Vad ska man välja för fyrhjuling/ATV

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Jag e sugen på att köpa en fyrhjuling som är reggad.
Jag tänkte ha den till att ploga på vintern samt dra lite saker runt tomten.
Sen skulle det vara kul om man kunde använda den till lite kul med dvs lite snö/is racing samt lite skogs körning.

Hade tänkt att lägga runt 20000.
Klarar man sig med en 2wd?

Om man vill köra med polarna som åker snöskoter i övre delen av sverige, går det med en sån?

finns det nåt bättre/sämre märke?

Nåja tacksam för alla tips o råd om modeller som är vettiga.

Såg en riktigt rolig maskin för ett tag sedan, såg ut som en Kawasaki Mule, men hade priset 20.000:-. Sådan borde duga till det du har tänkt använda den till. Tak,stolar och vindruta är aldrig fel.

Inte lyckats hitta några sånna på annons bara, men är du intresserad kan jag åka till affären som säljer dessa och fråga efter mer info.

Att följa med dom som kör snöskoter kan du nog glömma.
För det första kör dom ifrån dig så hjälmen snurrar på huvudet, för det andra lär du sitta fast största delen av tiden om ni inte planerar att bara åka i pistade spår...

4wd är ett krav om du ens ska ta dig ut på skoterspåret.

Ska du bara leka är en rapp 2wd att föredra, 4wd modellerna brukar vara sävliga arbetsmaskiner.
Fast alla vägregade är väl strypta till typ 25kw eller nåt, vissa är lätta att avstrypa enligt uppgift från en handlare.

Den jag kör är en ostrypt terrängregad Polaris 500 4wd arbetsmaskin, den funkar bra att dra timmer med, skotta snö, och den toppar runt 100.

Vet egentligen ingenting om sånt här heller, men mamsen och papsen har en Honda Foreman ute på ranchen. Den går och går och går och är apkul att sladda runt med sommar som vinter. Urkopplingsbar 4WD.

Dags för trådlyft.

Svärfar har pratat om att köpa fyrhjuling. Dom har en bit skog och vill då köpa den som skogsmaskin.

Jag ser ju här min chans att hjälpa till lite i processen så man kan skynda på det hela lite.

Dom har ett hus, med rejäl trädgård och lada lite uthus mm.

Vilken maskin är det dom ska ha?

Gärna tips på vad som finns på blocket samt varför.

Kan tänka mig att 4-hjulsdrift är rätt. Kan man få med lite extrautrustning? Kan man klippa gräs med dom? Ploga? Skjutsa tant + litet barn?

Tacksam för svar,
Mark

Alla märkesmaskiner kommer att fixa behoven. Jag e lite färgad av Honda då dessa maskiner verkligen är byggda för att jobbas med. Annars funkar Suzuki ochså,hade en 300 förrut och den stod pall för mycket hyss.:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back