Vad ska man välja!?? Arlen Ness, Dainese, Hi-5, Spyke, IXS... bland begagnade ställ.

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Hej!

Är på G att köpa ett begagnat raceställ! Men vet inte riktigt vad jag ska ha för något!!? :va

Jag är 178cm och 70kg... och när jag läster annonser så verkar folk i den storleken ha st50.... men jag har testat några nya ställ bla. Dainese, Hi-5 ställ.. och det känns som jag trivs bra i st48. :tummenupp

Man känner ju inte för att resa riket runt för att prova ett ställ... så det vore bra att bara veta sin storlek. En del ställ är väl mindre resp. större trots samma storlek!? precis som vanliga kläder kan vara! :confused:

Och vad säger ni om märkena? Nått som är bättre eller sämre? Är det normalt att ge en 5000:- för ett ställ. (känns som standard pris i annonserna)

Jag hittade ett Hi-5 ställ här i Göteborg som hade kostat 7600:- normalt pris... men var nu nedsatt till 3600:- och nu snackar jag nytt ställ i affär!! Var väl förra årets modell... men det kvittar ju mig! :)

Är det någon här som har ett bra ställ till salu så är jag intresserad!! Är nog mest intresserad av ett svart/grått ställ... men finns det nått annat som är prisvärt så får man väl skita i färgen... :tungan

Ett hett tips är väl att fråga vad säljaren har för mått och vikt, om ni är i ungefär samma storlek så bör det väl fungera bra. Precis som med kläder skiljer ju storlekarna sig mellan de olika märkena. Huvudsaken är att de ska sitta bra när du sitter på hojen, märke tror jag är ganska mycket skit samma. Mer image och attityd än skillnader i funktion.

Hi5 har jag inte hört talas om men funkar säkert (låter lite småtöntigt iofs). Fem tuss är säkert rimligt för ett beggat race-ställ om det är helt. Jag köpte mitt Spyke för 4500, gick på 12000 nytt..

:musik

Hazel skrev:
Ett hett tips är väl att fråga vad säljaren har för mått och vikt, om ni är i ungefär samma storlek så bör det väl fungera bra. Precis som med kläder skiljer ju storlekarna sig mellan de olika märkena. Huvudsaken är att de ska sitta bra när du sitter på hojen, märke tror jag är ganska mycket skit samma. Mer image och attityd än skillnader i funktion.

Hi5 har jag inte hört talas om men funkar säkert (låter lite småtöntigt iofs). Fem tuss är säkert rimligt för ett beggat race-ställ om det är helt. Jag köpte mitt Spyke för 4500, gick på 12000 nytt..

:musik

Jo jag har snackat med några säljarna lite!.....

Sist nu så snackade jag med en kille med Spyke 4Race!! st50 hade han... har var kortare än jag.. men vägde mer... Han ville ha 7000:- för det.. och det var typ helt nytt....

Ingen i Göteborg som har ett Spyke 4Race st50 som jag kan komma och prova!!?? :Bugar :7peta

Nisse977 skrev:

Sist nu så snackade jag med en kille med Spyke 4Race!! st50 hade han... har var kortare än jag.. men vägde mer... Han ville ha 7000:- för det.. och det var typ helt nytt....

Ingen i Göteborg som har ett Spyke 4Race st50 som jag kan komma och prova!!?? :Bugar :7peta

Om du gillar spyke och nödvändigtvis inte vill ha den modellen så kolla här,billiga nya:

http://www.mcdelen.com/

Eftersom jag vet hur jag brukar känna mig efter en körning skulle jag inte vilja köpa ett beggat ställ. Liksom att jag inte heller skulle köpa beggade löpardojjor.
Men det kanske går att få tag på väldigt lätt beggade ställ...

Chefen Alabama skrev:
Eftersom jag vet hur jag brukar känna mig efter en körning skulle jag inte vilja köpa ett beggat ställ. Liksom att jag inte heller skulle köpa beggade löpardojjor.

Precis vad jag tänkte...

Josafan skrev:
Om du gillar spyke och nödvändigtvis inte vill ha den modellen så kolla här,billiga nya:

http://www.mcdelen.com/

Tackar för tipset! Ser fint ut! 8000:- ny!!

Chefen Alabama skrev:
Men det kanske går att få tag på väldigt lätt beggade ställ...

Nä det har du rätt i!... känns ju inte kul att köpa nått svettluktande äckelställ... men de jag tittat på verkar inte ha gått så länge... typ 30mil.. osv.. får väl hoppas att de inte är nersnorade på så lite mil. :zpy

Last edited:
Nisse977 skrev:

Åk till superbike, de har 4race-ställ mfl. Några med kraftig rabatt, men vet inte om det gällde just den modellen.

Nisse977 skrev:
Nä det har du rätt i!... känns ju inte kul att köpa nått svettluktande äckelställ... men de jag tittat på verkar inte ha gått så länge... typ 30mil.. osv.. får väl hoppas att de inte är nersnorade på så lite mil. :zpy

Spyke 4-race har helt uttagbar inredning, tvättbar i 40 grader maskintvätt :fakta

//jaG

Peno skrev:
Åk till superbike, de har 4race-ställ mfl. Några med kraftig rabatt, men vet inte om det gällde just den modellen.

Är det den butiken som ligger jämte Pågen eller??

Zeb_Macahan skrev:
Spyke 4-race har helt uttagbar inredning, tvättbar i 40 grader maskintvätt :fakta

//jaG
Sånt gillar man ju!!! :yoparty

Ingen som säljer Spidiställ i Göteborg?? :va

Last edited:
Nisse kolla in www.sop.se där hängde det raceställ i din storlek tror jag, spyke var det med.. Jag prutade ner ett till 3k, men det passade inte..
Kolla det!

DisqoBizkit skrev:
Nisse kolla in www.sop.se där hängde det raceställ i din storlek tror jag, spyke var det med.. Jag prutade ner ett till 3k, men det passade inte..
Kolla det!

Tackar för tipset!!!!!!!!! :tummenupp Men tyvärr hade dom bara 46 och 52!! men det var nära!! :) Och så var dom av märket Speed. Fast det spelar väl ingen roll!

Gööööött mooos! :tungan

Peno skrev:

Nu har jag varit på Superbike och testat Spyke 4race ställ i st50, och det satt bra som fan!!!

8400:- skulle dom ha!! ordinarie pris 12995:- GÖTT MOS!! :banana

Vi får se vad det blir!! Men en sak vet jag ju i alla fall... st50 sitter skitbra! I alla fall om det är ett helställ! :tummenupp

Disqobizkit Var du på Superbike idag innan de stängde? Tyckte din hoj stod där? Det stod sporthoj.com på kåpglaset!

prova dig fram,
Arlen ness funkar inte alls på mig, för korta armar på dom ställen, samma storlek alpinestars va mkt bättre... på mig dvs.. e väl lite som hjälmar, olika märken passar olika bra på folk

Japp!! olika storlekar är det.... känns bra att åka och testa lite ställ innan man bestämmer sig!

Det blir nog jävligt bra när det är färdigt!! :)

www.louis.de kan du hitta Vanucci ställ till bra priser, ett helställ för 350 euro, sedan får man pröjsa 21 euro i frakt, tar ca en vecka att få hem.

//Christer

Nisse977 skrev:
Nu har jag varit på Superbike och testat Spyke 4race ställ i st50, och det satt bra som fan!!!

8400:- skulle dom ha!! ordinarie pris 12995:- GÖTT MOS!! :banana

Vi får se vad det blir!! Men en sak vet jag ju i alla fall... st50 sitter skitbra! I alla fall om det är ett helställ! :tummenupp

Disqobizkit Var du på Superbike idag innan de stängde? Tyckte din hoj stod där? Det stod sporthoj.com på kåpglaset!

Va bra. Jag var själv och hämtade ut ett nytt ställ där igår, och tänkte tipsa dig om att dom har 30% rabatt på 4race just nu. Priserna du anger pekar snarare mot 35%.

Peno skrev:
Va bra. Jag var själv och hämtade ut ett nytt ställ där igår, och tänkte tipsa dig om att dom har 30% rabatt på 4race just nu. Priserna du anger pekar snarare mot 35%.

Jo det stämmer... men stället var nedsatt 1000:- innan rabbaten.. så... 12000:- -30% blir 8400:- .. tur för mig! :)

Är sugen som fan på det stället.. men har ett annat på G så vi får se!! :tungan

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...