Jag har en ZXR750. En 93a men det aer ungefaer samma sak.
Manga aer overens om att ZXRen fraan 91/92 aer bland dom snyggaste hojarna som kommit fraan japan, och sa aeven jag. I roett eller blatt aer dom hellaeckra.
Toppeffekten pa 91/92 ligger pa mediokra 100hk (pga europeiska regler vid den tidpunkten) men a andra sidan har du ett vaeldigt fint mellanregister, sa det skjuter ivaeg ruskigt bra aenda!
Motorerna aer i stort sett skottsaekra! Inte mycket att oroa sig foer daer om den inte later riktigt illa. Lite rassel och mekaniska ljud pa laga varv aer vanligt och inget att direkt bry sig om.
Det aer inte en saerskillt "snaell" hoj. Sittstaellningen aer vaeldigt rejsig, bakdaemparen stenhaard osv. Men jag vill haevda att det aer en av de hojar som har aldrats allra baest. Bromsar och chassi aer helt i klass med manga moderna sporthojar.
Provkoer och om du gillar utseendet och karaktaeren sa kommer du inte bli besviken!
EDIT: Det aer inget speciellt som man behover vara uppmaerksam pa dom haer modellerna. Taenkt pa att det aer en 11-12 aar gammal hoj och lite allt mojligt kan vara slitet om det inte aer skoett eller bytt. Motorn ska som sagt vara lungt. Kaenn pa gaffel och hjullager osv osv. Och var inte orolig om den aer nervoes till sin karaktaer innan den aer varm. Kawasaki har aldrig lyckats bygga en bra choke. Antingen rusar motorn till 4000 varv eller sa putter du in choken lite sa tvaerdoer den

Sa aer det och sa ska det vara!