vad ska man köpa r1 eller cbr

lema

BiH
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
2008 zx6r
Har funderat ganska längre nu på att köpa en 1000 kubikare,men kan inte bestema mig riktigt vilken.Har funderat på 954 och r1 01-02 men vet inte vilken är bättre.Har hört mycke dåligt om r1-s motorer som går sönder ofta och dåliga växellådor men också att det är bättre drag i r1 och bättre väg ägenskaper.Har haft en 929 men sålt i år.Bra hoj men har inte provat någon annan.Vill höra lite mer om de två hojarna men inga entusiast svar.

varför inte provköra båda och se vilken du gillar bäst?

Jag hade en 954 03:a grymt nöjd med den om jag gämförde den med min polares R1 så är bromsarna mycket bättre.

Och som sagt Honda är kända för sin gryma kvalitet.
Effekten kan nog kvitta för där finns så det räcker ändå!

Men varför inte ta en RR1000?
Sjukt bra :tummenupp

Köp min :rolleyes:

R1:ans motorer och växellådor är skit och rasar jämt :rolleyes: och barnsjukdomar har den som ingen annan hoj :3freak
Nej vad jag vet så är både motor och växellåda mycket bra, det handlar snarare om misshandel eller otur om de rasar. Yamaha åtgärdade alla hojar, som de fick tag på..., som hade barnsjukdomar.
Hondas kvalité är iofs. snäppet bättre, men köp den som tilltalar dig mest.

Min egen -02 har gått som en klocka. Har kört den från 1022 mil till ca 2850 nu utan ett enda problem. Inte ens en lampa har gått. Känns som ett riktigt stabilt bygge.

Alternativt:

"Man får beklaga att du gick på den största bluffen i mc-historien.

- Den går som en snigel jämfört med alla andra fabrikat. Med en otroligt rå, vibrerande och okultiverad motor helt utan mellanregister och ingen toppeffekt.
- Om du nu skulle lyckas få upp någon fart så kommer du köra av vägen direkct, på grund av alla styrslag.
- Om du mot all förmodan ändå skulle lyckas klara av vobblet, så kan du inte stanna utan att ta hjälp av ett träd eller bil, så dåliga är bromsarna.
- Att växla är bara att glömma, växellådan är helt slut på alla R1:or.
- Kopplingen...eftersom den slirar så ohämmat kommer du aldrig få reda på om du trots allt lyckades få i en växel.
- Köp hem två fat Motul-Repsol-superduperdyrareänguldolja och häll i omgående, oljetörsten är enorm. Eftersom hojen är så kinkig måste det vara nämnda olja, annars skär den innan du ens hällt i oljan.
- Dessutom är den ful.

Som sagt, välkommen i R1-träsket"

cbr

Tsunami skrev:
Jag hade en 954 03:a grymt nöjd med den om jag gämförde den med min polares R1 så är bromsarna mycket bättre.

Och som sagt Honda är kända för sin gryma kvalitet.
Effekten kan nog kvitta för där finns så det räcker ändå!

Men varför inte ta en RR1000?
Sjukt bra :tummenupp

Köp min :rolleyes:
har funderat på det,men de är mycke dyrare i inköp och försäkring.
Hur nöjd är du med din cbr.Är de stor skilnad mellan 954 och 1000rr

Nicke skrev:
Min egen -02 har gått som en klocka. Har kört den från 1022 mil till ca 2850 nu utan ett enda problem. Inte ens en lampa har gått. Känns som ett riktigt stabilt bygge.

Alternativt:

"Man får beklaga att du gick på den största bluffen i mc-historien.

- Den går som en snigel jämfört med alla andra fabrikat. Med en otroligt rå, vibrerande och okultiverad motor helt utan mellanregister och ingen toppeffekt.
- Om du nu skulle lyckas få upp någon fart så kommer du köra av vägen direkct, på grund av alla styrslag.
- Om du mot all förmodan ändå skulle lyckas klara av vobblet, så kan du inte stanna utan att ta hjälp av ett träd eller bil, så dåliga är bromsarna.
- Att växla är bara att glömma, växellådan är helt slut på alla R1:or.
- Kopplingen...eftersom den slirar så ohämmat kommer du aldrig få reda på om du trots allt lyckades få i en växel.
- Köp hem två fat Motul-Repsol-superduperdyrareänguldolja och häll i omgående, oljetörsten är enorm. Eftersom hojen är så kinkig måste det vara nämnda olja, annars skär den innan du ens hällt i oljan.
- Dessutom är den ful.

Som sagt, välkommen i R1-träsket"

Har pratat med killar på mc värkstad som har olika uppfattningar om r1-n men själv tycker jag att de är snygga men som sakt har inte mycke erfarenhet om r1-n.Men en av favoriterna så klart.Hade vart roligt och prova en annan fabrikat

Min kära far hade en 929 som han bytte mot en 954 och påtalade en enorm skillnad dememellan. Han har dock inte provkört en 1000R eller en R1 av samma modell. Han har numera en R6-00 som han upplever att chassimässigt uppfyller alla krav han har på en hoj (dock Öhlins kittad), vet inte vad det säger i verkligheten dock, men så är det.

954:an är snyggare :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!