vad ska man köpa för nån ktm motard?

fullcave

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Buell XB12 1430 kit och en KTM 620 super comp
Har idag en 620 ktm som är kittad men funderad på att uppgradera mig lite och köpa en mindre hoj. Fördelen är ju idag att den är gat reggad min 620, och en 590 som står på lelles lockar men vet inte vad man ska ha om det kanske är för mkt pulver i den annars är det väl en 525 som gäller antar jag. Vad säger ni som nån gång i bland åker bana men ibland kör lite i stan? :va

/Fullcave

Det finns inget som heter "för mycket pulver".

Frågan är bara om du har tid/råd/kunskap/orkar att åka vass motard.

Det finns inget som heter "för mycket pulver".

Frågan är bara om du har tid/råd/kunskap/orkar att åka vass motard.

Nja är väl som vanligt med mecka så lite som möjligt är väl ett alt. men ja man är kittad med hoj garage så det är ju ett alt.

525 lite nyare årsmodell kanske eller vad säger ni som aktivt kör?

/F

Nja är väl som vanligt med mecka så lite som möjligt är väl ett alt. men ja man är kittad med hoj garage så det är ju ett alt.

/F

Jag har en 525:a där jag växlar mellan motardkit och endurokit. Inget av dessa är väl något som man glider runt med i stan men det funkar så klart... Du har ju inget tändningslås på 525:an så se till att ha bra lås med dig när du parkerar i stan...(eller montera en dold brytare)

Jag har en 525:a där jag växlar mellan motardkit och endurokit. Inget av dessa är väl något som man glider runt med i stan men det funkar så klart... Du har ju inget tändningslås på 525:an så se till att ha bra lås med dig när du parkerar i stan...(eller montera en dold brytare)

Vad toppar du med en då? och vad marschar man? utan att röven vibrerar sönder?

kanske en dum ide att ha för att åka typ 15 min här i stan?

/F

/F

Ska du bara köra gata eller ska du ut i skogen också?
Jag var riktigt sugen på en sån, men jag fick för mig att den var lite i klenaste laget när det gäller gatkörning. Iaf om man vill kunna åka ett par kortare motorvägsvändor.
Är det dock blandat med skog så är den nog jävligt lämplig.

Ska du bara köra gata eller ska du ut i skogen också?
Jag var riktigt sugen på en sån, men jag fick för mig att den var lite i klenaste laget när det gäller gatkörning. Iaf om man vill kunna åka ett par kortare motorvägsvändor.
Är det dock blandat med skog så är den nog jävligt lämplig.

Nja är väl bara ut och provköra lite har ju en 620 idag och det funkar ju fin fint men ja lite skillnad är det ju på kubiken

Vad toppar du med en då? och vad marschar man? utan att röven vibrerar sönder?

kanske en dum ide att ha för att åka typ 15 min här i stan?

/F

172Km/h enligt mätaren och du kan väl marsha 120-130 med "rätt" drevning... Allt detta med motardkit såklart. Röven får du ont i bara av att sitta still på denna hoj...Faktiskt så upplever inte jag att det är några vibrationer att tala om utan problemet är den 1/1000mm tjocka stoppningen i sadeln som ställer till smärtan. Jag har löst detta på ett mindre hedersvärt sätt genom att använda vadderade cykelbyxor vid längre turer. Så nu vet alla det. Men det funkar riktigt bra!

172Km/h enligt mätaren och du kan väl marsha 120-130 med "rätt" drevning... Allt detta med motardkit såklart. Röven får du ont i bara av att sitta still på denna hoj...Faktiskt så upplever inte jag att det är några vibrationer att tala om utan problemet är den 1/1000mm tjocka stoppningen i sadeln som ställer till smärtan. Jag har löst detta på ett mindre hedersvärt sätt genom att använda vadderade cykelbyxor vid längre turer. Så nu vet alla det. Men det funkar riktigt bra!

Nja alla som håller på med trampcyckling vet ju grejjen så ;-)

*/ ?>
Back