vad ska man köpa för något skinställ???

gsitobbe

Gick med
4 Sep 2003
Hoj
CBR 1000
hej jag undrar vad man ska köpa för något skinställ?? det ända jag någonsin haft på mig i skinställs väg är pappas skinställ från 70-taletmen sdan så har jag ju massor med cross kläder men jag anser inte att det skyddar lika bra

gsitobbe skrev:
hej jag undrar vad man ska köpa för något skinställ?? det ända jag någonsin haft på mig i skinställs väg är pappas skinställ från 70-taletmen sdan så har jag ju massor med cross kläder men jag anser inte att det skyddar lika bra
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=35803&highlight=Skinnst%E4ll
Bifogar en inte alltför gammal länk i ämnet. Tycker väl att man kan börja fundera så här: Nytt eller beg, delat eller helt (helt så det är ok för tävling), Motard eller raceställ.

Viktigast av allt tycker jag är att prova olika ställ och vara lite kritisk och inte alltför köpkåt utan känna efter att det sitter gott.

Hade själv ett ställ från slutet av 70-talet tills för några veckor sen, utan att vara värsta posören kan man bara säga att dem är för djävla fula... :D

lånar tråden lite om det är lugnt?

Är det någon som har en bra beskrinving på hur tight ett ställa ska sitta? Mitt är nog i tajtaste laget... bantaning inledd!

//@

d1ce skrev:
lånar tråden lite om det är lugnt?

Är det någon som har en bra beskrinving på hur tight ett ställa ska sitta? Mitt är nog i tajtaste laget... bantaning inledd!

//@

Ja...mina ställ satt som ålskinn i början men efter ett par svettiga bankörningar så sitter de perfekt

J-P-T skrev:
Ja...mina ställ satt som ålskinn i början men efter ett par svettiga bankörningar så sitter de perfekt

Mitt är ett delat skinnställ, sitter ape-tight runt lår och vader men ganska ledigt i övrigt... Får hoppas på att det töjjer sig lite då :)

//@

köpte nyss ett nytt raceställ på MC-poolen i Sunbyberg. märket är SPYKE supermotard, jävligt bra ventilerat... ställen de har är från 2003, och jag fick pruta en tusing =8000:-(ordinarie 9000:-) tror lätt att du kan få det för 7000 om du prutar bättre än mig :tungan

okerj men då vet jag iallafall vad jag ska göra men det är bara att komma med mera förslag om någon har det!!!!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph