Vad ska man köpa för hoj???

evers

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Ort
västerås
Hoj
Ducati 749R +
Suget börjar bli för stort efter sporthoj igen, känner att det är dags att handla nu, men frågan är vad ska man köpa? Jag vill helst ha en "klar" hoj, med mycket godis på. Dom främsta alternativen just nu är Ducati 749R, Aprilia Mille Factory från -04 och nyare. 1098s/r känns lite för dyra just nu. Yamaha R1 SP verkar vara svåra att få tag på samt även dom lite för dyra.

Har hittat en superfin 749R med i princip allt godis man kan önska på, men törs man köpa en sån? går dom att sälja sen? och effekten känns som lite i klenaste laget.

Factoryn känns som ett klart prisvärt alternativ, men dom verkar vara rätt kalla, många har legat ute länge.

Hur är det med kvaliteten och servicekostander på dessa kanditater? ni som har eller har haft nån av dessa kan väl komma med lite input.

Vilken är rätt väg att gå?? :va

Har bara haft japs innan, senast en CBR 1000rr -07, törs man gå över till andra sidan och köra twin med ganska mycket mindre effekt? eller kommar jag bli uttråkad direkt?

Bomba mej nu med åsikter. :D

Mvh Evers
 
Aprilia rsv-r 06-> eller Factory. de går o går oftast bara lite små strul kan det bli ibland men det är sällan.. oftast bara någon slang som har losnat eller dylikt :)

Effekt finns så det räcker om man inte vill få upp hojen på slangen i 160+.
 
KTM RC8! mycket mos i en twin:yoparty Om du nu tycker om ktm d.v.s :)

Mvh
 
Aprilia rsv-r 06-> eller Factory. de går o går oftast bara lite små strul kan det bli ibland men det är sällan.. oftast bara någon slang som har losnat eller dylikt :)

Effekt finns så det räcker om man inte vill få upp hojen på slangen i 160+.

Vad är det som skiljer mellan 04-05 och 06-08? Har bara sett några små kosmetiska detaljer men det kanske är en massa annat med? :va

RC8an är frän men jag vill ha en hoj med öhlins runt om, smidda fälgar osv. Inte för att jag betvivlar prestandan på orginal fjädringen, den är med all sannolikhet minst lika bra, troligtvis bättre på en ny RC8 än öhlinsgrejer med 5 år på nacken, utan för att jag helt enkelt vill ha dom grejerna för jag tycker det är snyggt :D:D

Jag gick den dyra vägen med min förra cbr, och byggde den precis som jag ville ha den med öhlins runt om, marchesini fälgar, brembo bromsar osv och jag lärde mej att det blir rätt så dyrt :huvet, därför vill jag ny ha en färdig snygg hoj med allt klart. :tummenupp
 
Jag röstar Aprilia. Fyrventilsducster kostar 7000-10000kr att serva vart 2000:e mil. Aprilia ska ventiljusteras vart 4000:e mil och det gåt på ett par tusingar.
 
Vad är det som skiljer mellan 04-05 och 06-08? Har bara sett några små kosmetiska detaljer men det kanske är en massa annat med? :va

RC8an är frän men jag vill ha en hoj med öhlins runt om, smidda fälgar osv. Inte för att jag betvivlar prestandan på orginal fjädringen, den är med all sannolikhet minst lika bra, troligtvis bättre på en ny RC8 än öhlinsgrejer med 5 år på nacken, utan för att jag helt enkelt vill ha dom grejerna för jag tycker det är snyggt :D:D

Jag gick den dyra vägen med min förra cbr, och byggde den precis som jag ville ha den med öhlins runt om, marchesini fälgar, brembo bromsar osv och jag lärde mej att det blir rätt så dyrt :huvet, därför vill jag ny ha en färdig snygg hoj med allt klart. :tummenupp

06-> så försvan en del barn sjukdomar som 04-05 rsv hade... sen fick RSV-R också öhlins fram som factoryn + oz look alike fälgar som nästan väger som Factoryns fälgar.
 
det blev en 749R -04 med massa godis på.. jag är nöjd, kul med en udda hoj som finns i få ex, surt med relativt dyra och täta servicar, men det kostar att ligga på topp.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top