Vad ska man handla för 35.000?

zolander

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
K5
Tjo!

Jag vet att det har funnits en liknande tråd innan, men jag kan inte hitta den..

Om du hade 35.000 kr liggandes och är sugen på att göra ett "höstklipp"...vad hade du då handlat och varför?

....du kanske till och me har 40.000kr liggandes? =)

Last edited:
För egen del? Gixxer 750 -98/99 eller CBR 600 -99/00 alt ZX-6R -98/99. Gixxern ger definitivt mest bang for the buck IMO.

Min retta, så klart! går inte å hitta bättre hoj för pengarna :tummenupp

Tja.. det beror ju på vad du ska ha hojjen till, jag tänker i a f spontant på en så ny R6:a som pengarna räcker till. :)
Och sen att åka på någon av "Banåkning.nu":s bandagar, om du tycker att det skulle vara kul att använda en sporthoj till det den är avsedd för.

Jag köpte vi a f en gammal racehoj(r6-02) för att åka bana efter att ha brottats med en XJR 1300-sp på bana ett tag, och tycker at det är skitkul.

Naturligtvis kan du ju välja någon annan arrangör, men dom är i a f justa och trevliga tycker jag. Sen är R6:an en lättkörd och rätt vanlig hoj som det är ganska lätt att hitta reservdelar till om något går sönder, och så blir det ju ibland om man åker bana :D

Om alla åkte lite bana ibland, och lite lugnare på vägen skulle många få en lite tryggare tillvaro. Både kompisar, bilister och anhöriga.......
Sen är det ju himla trevligt att ljuga lite över en öl eller två på kvällen efter ett avslutat körpass.......:yoparty

En livsstil som jag gillar och gärna lockar fler till....

Intressant tråd, jag har nämligen en budget på 40 - 60k, som jag gärna skulle vilja få en schysst 900/1000 cc för. Men jag tycker att priserna på blocket nu ligger sjukt högt. Att betala 59.000 för en -00 R1 tycker jag låter sjukt.
Kommer priserna sjunka något om man väntar 2-3 månader tror ni?
Får gärna tipsa om hojar i Sthlms-området i rätt prisklass om ni har tid över! :)

Adam

SKulle oxå köpt en Retta finns att få tag på billigt, billigare än vad jag säljer min oxå för. Allt beror på utrustningen på hojen du köper, så min för 40kkr e ju bara att glömma dock kan jag ändå disskutera prisetpå min om nån vill kolla in den eftersom det är snart höst och allt.

Intressant tråd, jag har nämligen en budget på 40 - 60k, som jag gärna skulle vilja få en schysst 900/1000 cc för. Men jag tycker att priserna på blocket nu ligger sjukt högt. Att betala 59.000 för en -00 R1 tycker jag låter sjukt.
Får gärna tipsa om hojar i Sthlms-området i rätt prisklass om ni har tid över! :)

Adam

Superduke? :tummenupp

Hade köpt tillbaka min gamla zx6r...varför? fruktansvärt lättkörd och brutala ner lägg på skåne-bulten...

Adam

Eller också köper du den i Tyskland...

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...RED&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=2

Den här firman kan dessutom ombesörja transporten till Sverige.:tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...