Vad ska man göra på jobbet?

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Jag började nytt jobb i måndags, hittills har jag fått en dator och ett eget bås. Avdelningen jag jobbar på har massor av jobb att göra, därför blev jag anställd :rolleyes: MEN problemet är att alla är så upptagna att dom inte ens har tid att instruera mej, så jag har inget att göra! :4skrika

Så min fråga till er andra där ute som har tråkigt på jobbet är:

Vad gör ni på jobbet när ni har tråkigt?

Finns det några tips, bus, lekar ni brukar ta till?

Hjälp mej för snart dör jag av leda! OBS sporthoj är inte roligt längre, har snart läst alla trådar som finns... :trött

Hjälp tack!

Alx skrev:
2380795 Jag började nytt jobb i måndags, hittills har jag fått en dator och ett eget bås. Avdelningen jag jobbar på har massor av jobb att göra, därför blev jag anställd :rolleyes: MEN problemet är att alla är så upptagna att dom inte ens har tid att instruera mej, så jag har inget att göra! :4skrika

Hjälp mej för snart dör jag av leda! OBS sporthoj är inte roligt längre, har snart läst alla trådar som finns... :trött

Hjälp tack!

Om du läser några trådar till så kommer du att hitta en som handlar om precis det här - vad man gör när man har tråkigt på jobbet.

Det är då du ska vara i framkant istället och gå fram och fråga dina kollegor om du kan hjälpa till med nåt, ställ frågor, titta dig omkring, skapa ett kontaktnät. Ligg du i framkant istället för att dom ska säga till dig, var frammåt..

Wille skrev:
2380852 Det är då du ska vara i framkant istället och gå fram och fråga dina kollegor om du kan hjälpa till med nåt, ställ frågor, titta dig omkring, skapa ett kontaktnät. Ligg du i framkant istället för att dom ska säga till dig, var frammåt..

Näe du ska va i bakkant. Sätt dig ned och vänta på att du får sparken.

Muerte skrev:

Slipknot är ju jäkligt bra, kan ta mej genom eftermiddan :)

duckie skrev:
2380828 Om du läser några trådar till så kommer du att hitta en som handlar om precis det här - vad man gör när man har tråkigt på jobbet.

Misstänkte nästan att det var så, men orka liksom? Jag har ju hunnit bli förslappad redan :confused:

Wille skrev:
2380852 Det är då du ska vara i framkant istället och gå fram och fråga dina kollegor om du kan hjälpa till med nåt, ställ frågor, titta dig omkring, skapa ett kontaktnät. Ligg du i framkant istället för att dom ska säga till dig, var frammåt..

Som sagt så är alla så upptagna med sin del av projektet att dom inte har tid att hjälpa mej, jag ska ju inte hålla på med samma sak som dom, då hade jag varit här i onödan :rolleyes:

Last edited:
* Passa på och checka av brudfaktorn på jobbet. Har du massa tid över så leta upp lite trevliga tjejer och prata med. Bjud den snyggaste på mat hos dig eller dra med henne på afterwork. Passa dig för att låta dem träffa varandra dock. Du vill inte få bockstämpel första veckan på nya arbetsplatsen..
* Surfa SH som alla andra.
* Kolla film med eller utan ljud, beroende på om nån kan se dig eller du har eget kontor.
* Har du en bra dator? Installera några spel vetja. Spöa chefen i en deathmatch half-life.
* Spela nätpoker på arbetstid. Dryga ut ordinarie lön! (Eller förlora den..)
* Stöt på kollegor..hm.. redan sagt..
* Gå på toa riktigt långa pass. Ta med bra lektyr.
* Läs aftonbladet.se/expressen.se
* Ta med morgontidningen och läs på kontorstid!
* Fika dig till döds.
* Prata med vänner/bekanta i telefon. Kanske har du en avlägsen släkting i Uganda du inte pratat med på länge..?
* Kolla SMHI.se regelbundet, obligatoriskt för bikers.
* Lär dig nya programvaror på arbetstid. Alla tråkiga program man önskar man kunde, men man aldrig har lust att lära sig på sin EGEN fritid..
* Håll koll på börsen, investera, tjäna en förmögenhet!
* Häng med i allt skvaller, så du har något att snacka med kollegorna du stöter på, om.
* mm..

:tummenupp

Min kille kanske skulle bli lite ledsen, eller säkert ganska förvånad om jag raggade på jobbet, speciellt om jag raggade på en tjej :va

Dessutom är det Saab jag jobbar på, mest killar här faktiskt...

Jag dricker te tills jag dör, sen springer jag på toa 14 ggr om dagen, får ju motion i alla fall :rolleyes:

Tack för tipsen annars :tummenupp

Alx skrev:
2381041 Min kille kanske skulle bli lite ledsen, eller säkert ganska förvånad om jag raggade på jobbet, speciellt om jag raggade på en tjej :va

Dessutom är det Saab jag jobbar på, mest killar här faktiskt...

Jag dricker te tills jag dör, sen springer jag på toa 14 ggr om dagen, får ju motion i alla fall :rolleyes:

Tack för tipsen annars :tummenupp
Hopps. Missade den lilla biten om ditt kön.. :hihi

Men, spelar ingen roll, byt ut tjejerna mot killar då!

Ssså, du är ju tjej. Lek med tuttarna eller nått. Det hade jag gjort om jag var tjej :D

Dessutom är risken överhängande att alla killar i din närhet kommer visa dig intresse, så då kan du passa på att fråga om hjälp/uppgifter

problem solved!

xfader skrev:
2381177 Ssså, du är ju tjej. Lek med tuttarna eller nått. Det hade jag gjort om jag var tjej :D

Dessutom är risken överhängande att alla killar i din närhet kommer visa dig intresse, så då kan du passa på att fråga om hjälp/uppgifter

problem solved!

:tungan

DaVinci skrev:
2381990 Fränt! Funkar det "bra" ? :)

Med priset i åtanke (299 skr) så funkar det ypperligt, jobbar ju dock på lager så har aldrig testat det utomhus men är skoj som fan o man blir lätt 12år igen ett tag alla fall :)

ghandi skrev:
2381995 Med priset i åtanke (299 skr) så funkar det ypperligt, jobbar ju dock på lager så har aldrig testat det utomhus men är skoj som fan o man blir lätt 12år igen ett tag alla fall :)

Om man kraschar det från en 10-15 m, blire kaputtski av planet då?

Alx skrev:
2380795 Jag började nytt jobb i måndags, hittills har jag fått en dator och ett eget bås. Avdelningen jag jobbar på har massor av jobb att göra, därför blev jag anställd :rolleyes: MEN problemet är att alla är så upptagna att dom inte ens har tid att instruera mej, så jag har inget att göra! :4skrika

Hjälp tack!

Jag brukar göra minsta möjliga, till mesta möjliga betalning:D
( gör ej idag, vad du kan lura någon annan att göra i morgon ):tummenupp

enkelt.. man läser och lär sig nya grejer så man kan tjäna mer pengar.

Testa nya program
Läs på om skumma avdrag och avskrivningar
Ta en och annan distanskurs
Sök jobb
Gå runt på jobbet och kolla vart elcentralen, ups:er och annat roligt sitter

Finns hur mkt som helst man kan göra.. annars kan du ju alltid logga in på msn och snacka dig till döds

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT