Vad ska man gå på?

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Vatten kanske någon säger...

Vet att det har skrivits en del om bakdäck och hur man ställer in dom men jag får fanimej ingen rätsida på detta. Bytte sulor häromdagen och när jag skulle sätta dit bakdäcket igen konstaterade jag att det blir olika mått beroende på vad jag går efter.

Har en gixer och ställer jag bakdäcket efter markeringarna i svingen erhåller jag olika mått på avståndet från bultbrickans framkant till kanten på svingen, samt olika mått från bultbrickans bakkant till svingens bakkant. I förhållande till andra sidan alltså.

Ställer jag in efter avståndet bultbrickans framkant och svingkanten är det olika lägen för markeringarna på svingen samt olika mått i bakkant. Osv....

Någon klipsk som kan upplysa mig om vilket av dessa inställningar som visar mest rätt, teoretiskt sett. Förstår att det kan skilja men...

Det där med riktplanka funkar ju inte heller så bra eftersom bakdäck är mkt bredare än framdäcket..

Med planka ser du om det är samma mått till framdäcket på båda sidor!

Mats

Ja, naturligtvis. Bra, då var denna tråd stängd:-).
Tack.

[YOUTUBE-ID]<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/zB4DsHV8SAQ&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/zB4DsHV8SAQ&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT