Vad ska man använda för dator filmprogram, för att kunna klippa bort

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Vad ska man använda för dator film program, för att kuna klippa bort/lägga till ljud/klippa in annan film ?

Eller vad använder ni som syslar med detta ?

Instalera Avid studio men datan palla inte med programet när den läser in filmerna o datan tvärdör, lite klen data med gränsniterna, finns det något annat för film ? kör xp pro, 2gb ram, 1.9ghz cpu, minne i mängder över 4tb

Är det HD-filmer krävs en hel del av maskinen.
Är det lägre upplöst material brukar enklare maskiner klara jobbet men det kan ta rätt lång tid att bearbeta materialet.

Jag har än så länge klarat mig bra med Adobe Premiere Elements som är en lättare och mer pedagogisk version än Adobe Premiere Pro.

Om det inte är nödvändigt att slutresultatet är HD så kan du alltid konvertera filmerna till något lättare innan du börjar redigera.

Konvertera till DivX med:
http://www.any-video-converter.com/

...läs in dessa och börja redigera. Förslagsvis ser du till att konvertera till DivX-filmer med den upplösning du vill ha på slutresultatet, på så vis slipper du skala om det redan komprimerade divx-materialet..

Last edited:
Som föreslagits massa ggr i gopro-trådarna, konvertera till en redigeringscodec innan du jobbar med redigeringen så orkar datorn.

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!